Web Analytics Made Easy - Statcounter

نصرالله پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره جزئیات اظهارات بیژن زنگنه وزیر نفت در جلسه شنبه هفته قبل (۲۲ دی) کمیسیون تلفیق مجلس، گفت: وزیر نفت در این جلسه عنوان کرد که «در عرضه‌های قبلی نفت در بورس انرژی، خودمان به خریداران اعلام کردیم که از بورس انرژی نفت خام را خریداری کنند، اما از این به بعد می‌گوییم از این بازار خریداری نکنند» ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تا ‌‌‌‌مشخص شود ‌بورس تا چه حد توانایی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جذب مشتری برای محموله‌های نفت را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*انحصار خطرناک در فروش نفت خام ایران

وی با بیان اینکه عدم خریداری نفت در بورس سناریو شرکت ملی نفت برای مسدود کردن ‌‌‌‌‌‌‌‌مسیر فروش این کالای استراتژیک از طریق بازار متشکل و تحت نظارت بورس انرژی است، عنوان کرد: انحصار در فروش نفت خام اقدام خطرناکی است که از سال‌های قبل و در اتاق‌های تاریک ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به وسیله ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوراهای ۷ نفره ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بر سر قیمت و نحوه معامله نفت خام ایران تصمیم‌گیری می‌کردند. 

*جوانه زدن بابک زنجانی های جدید با مجوزهای دست‌ساز 

این نماینده مجلس با ابراز نگرانی از به راه افتادن جریان‌هایی مشابه بابک زنجانی در فرایند فروش نفت خام ایران گفت: به نظر می‌رسد با مسدود کردن مسیر فروش نفت در بورس انرژی، جریان‌هایی به دنبال تحویل بابک زنجانی‌ها از طریق مجوزهای دست‌ساز به کشور هستند.

پژمانفر با اشاره به اهمیت وضعیت امروز کشور تصریح کرد: در چنین موقعیتی به طور حتم هر گونه تصمیم‌گیری در اتاق‌های تاریک بر سر فروش نفت خام ایران می‌تواند منافع دولت و ملت را با خطر مواجه کند. این درحالی است که وزارت نفت با ایجاد جذابیت برای مشتریان نفت خام کشورمان در بورس انرژی می‌تواند مانع شکل‌گیری چنین جریان‌هایی در اقتصاد ایران شود. 

وی در برابر این پرسش خبرنگار فارس که مجوز شورای عالی هماهنگی اقتصادی برای وزارت نفت برای فروش این کالا از مسیر واسطه‌های مختلف در اتاق تاریک همزمان با امکان عرضه در بورس انرژی تا چه حد می‌تواند از شفافیت لازم در اقتصاد برخوردار باشد، گفت: داشتن چنین مجوزی اساساً نگرانی نسبت به اینکه عملیاتی در راستای شکست خوردن عرضه نفت در بورس در جریان است را تأیید می‌کند. چنین اقدام‌هایی نگرانی‌ها از بابت چشم‌انداز بازار نفت ایران را افزایش داده و امنیت اقتصادی جامعه را با خطر مواجه می‌کند.

*فروش نفت در اتاق تاریک موازی با بورس انرژی به ضرر منافع ملی است

عضو کمیسیون تلفیق مجلس افزود: اینکه موازی با بورس انرژی، فروش نفت خام از طریق واسطه‌ها در اتاق تاریک نیز ادامه یابد، به طور حتم به ضرر منافع ملی خواهد بود. اگرچه بر اساس مصالح ملی کشور گاهی برخی تصمیم‌ها قابل توجیه خواهد بود، اما نباید موازی با بورس انرژی اقدام‌هایی صورت گیرد که منجر به شکست این بازار شفاف نسبت به واسطه‌گری و تصمیم‌‌گیری‌ها در اتاق تاریک تمام شود.‌ 

پژمانفر ادامه داد: منطق حکم می‌کند برای مدتی ‌‌‌‌مشخص عرضه نفت خام در بورس انرژی بدون آنکه بازار موازی دیگری در کنار آن باشد، ادامه یابد و در صورت عدم حصول نتیجه، ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بتوان برای آن فکر دیگری کرد.

*بازخواست مجلس از وزیر نفت در صورت تضعیف بورس انرژی

عضو کمیسیون تلفیق مجلس در پایان تصریح کرد: موضوع عرضه نفت خام در بورس انرژی مورد حمایت و تأکید مجلس شورای اسلامی بوده و هرگونه اقدامی که منجر به شکست این بازار شود، از سوی مجلس پیگیری و از وزیر نفت بازخواست خواهد شد.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۳۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ناعادلانه بودن نظام مالیاتی کشور گفت: در حال حاضر سرانه پرداخت مالیات یک کارمند معمولی بیشتر یک طلافروش است.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «جعفر قادری» عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس شورای اسلامی درباره عادلانه‌سازی نظام مالیاتی کشور اظهار کرد: این ساختار نیازمند حرکت به سوی شرایطی است که در آن همه اقشار و اصناف کشور متناسب با درآمدی که دارند مالیات بپردازند تا از این طریق امکان فرار مالیاتی برای هیچکس مهیا نباشد.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به نقش مهم سامانه مودیان مالیاتی در تحقق نظام مالیاتی عدالت محور گفت: در این سامانه اطلاعات تمامی صاحبان کسب و کار‌ها و همچنین میزان درآمد آن‌ها به طور دقیق ثبت می‌شود؛ لذا، سازمان امور مالیاتی می‌تواند با تکیه بر این موضوع روند مالیات‌ستانی از افراد را بر اساس داده‌های متقن انجام دهد.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: در حال حاضر سرانه پرداختی اصنافی همچون بنگاه‌های معاملاتی املاک طی یک سال ۱۰.۵ میلیون تومان، طلا و جواهر فروشان ۹.۶ میلیون تومان، نمایشگاه داران خودرو ۲۰ میلیون تومان، رستوران‌دارن ۹.۹ میلیون تومان و آرایشگاه‌های زنانه کمتر از ۳ میلیون تومان است و این اعداد در حالی به عنوان مالیات پرداخت می‌شود که میزان درآمد آن‌ها چندین برابر مالیات تعیین شده برای این اصناف است.


قادری خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک کارمند معمولی با پرداخت تقریباً ۱۲ میلیون تومان سرانه پرداختی بیشتر از این اصناف مالیات پرداخت می‌کند. تداوم این موضوع اقشار مختلف جامعه را دچار سرخوردگی می‌کند، زیرا نابرابری در اخذ مالیات در نهایت منجر به تبعیض مالیاتی می‌شود. حجم پایین مالیات مشاغل خاص نشان از این دارد که باید تمرکز ویژه بر اخذ مالیات از آن‌ها صورت بگیرد.


این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور خاطرنشان کرد: برخورداری از یک نظام مالیاتی عادلانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مالیات یکی از منابع درآمدی پایدار دولت‌ها محسوب می‌شود؛ لذا، دولت می‌تواند از این محل به تأمین هزینه مورد نیاز برای ارائه خدمات بیشتر به دهک‌های مختلف جامعه بپردازد.


وی تاکید کرد: مالیات ستانی عادلانه منافع کشور را تامین می‌کند، زیرا تحقق این موضوع وابستگی ما به درآمد‌های نفتی را کاهش می‌دهد. در طول سال‌های اخیر دولت سیزدهم اقدامات متعددی را در راستای اصلاح نظام مالیاتی کشور انجام داده که راه اندازی سامانه مودیان و اتصال کارت‌خوان‌ها به این سامانه یکی از مهمترین آن‌ها است.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: مالیات ، طلا فروشان ، مشاغل خاص ، پرداخت مالیات ، فرار مالیاتی ، جعفر قادری ، مالیات طلافروشان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TAH

دیگر خبرها

  • عرضه بیش از ۲۴ محصول متنوع پالایشگاه آبادان در بورس
  • واگذاری ملک در مزایده سراسری اموال تملیکی
  • هجوم عجیب برای خرید طلا/ فروش طلا رکورد زد
  • اظهارات عجیب تتلو در دادگاه پایانی ؛ برای مشروبات الکلی جایگزین گیاهی معرفی کردم !
  • اظهارات گروسی در خصوص مذاکراتش در ایران
  • صف خرید فورس ۶ تن در بورس کالا
  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • اظهارات عجیب و غریب زلنسکی درباره اوکراینی‌ها
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • شرایط خرید کامیونت فورس در بورس کالا ابلاغ شد