Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@23:07:47 GMT

مرز سومار بازگشایی شد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۳۳۳۵

مسئول گمرک سومار گفت: مرز سومار بعد از تعطیلی ۲۴ ساعته از طرف کشور عراق پیش از ظهر امروز بازگشایی شد. ناطقان: شهرام شیرنسب اظهار داشت: گمرک سومار بعد از 24 ساعت تعطیلی پیش از ظهر امروز بازگشایی شد و مبادلات به صورت عادی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تعطیلی 24 ساعته روز گذشته مرز سومار به دلیل بازرسی‌های طرف عراقی از مرز بود عنوان کرد: این بازرسی‌های دوره‌ای طبیعی است و همیشه انجام می‌شود که به دنبال آن از جبه‌جایی بار جلوگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شیرنسب گفت: بعد از بازگشایی مرز سومار صادرات کالاهای لبنیاتی همچون دوغ و ماست و کالاهایی همچون موزاییک، آجر و بلوک گچی ممنوع شده است.
وی با اشاره به اینکه ممنوعیت صادراتی ایجاد شده به دلیل حمایت از تولیدات داخلی عراق بوده است افزود: ممنوعیت صادراتی این کالاها نه‌تنها در مرز سومار بلکه در سایر مرزها نیز اعمال شده است.

شیرنسب مرز سومار به دلیل مزیت نزدیکترین نقطه به عراق بسیار مورد توجه طرف عراقی است گفت: اکنون به صورت روزانه 200 کامیون از طریق مرز سومار کالا جابه‌جا می‌کنند که نسبت به ماه گذشته 30 تا 40 درصد کاهش یافته و این موضوع ناشی از عدم صدور استاندارد برای مصالح ساختمانی از طرف کشورهای اروپایی است.

مسئول گمرک سومار بیشتر کالاهای صادر شده از طریق مرز سومار را لبنیات، مصالح ساختمانی، مواد شوینده و پلاستیکی، خشکبار و آهن‌آلات عنوان کرد. منبع: تسنیم برچسب ها: مرز سومار ، بازگشایی ، تعطیلی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مرز سومار بازگشایی تعطیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۳۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری

علی اصغر عباس زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی فروردین ماه سال جاری صادرات کالا از گمرکات استان کرمانشاه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش رشدی ۱۷ درصدی داشت.

وی افزود: در نخستین ماه از سال جاری میزان ۴۹۰ هزار و ۵۷۵ تن کالای صادراتی از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادرات شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه ارزش این مقدار کالای صادراتی را در مجموع ۲۳۰ میلیون و ۵۲۰ هزار دلار اعلام کرد.

عباس زاده بیان کرد: این میزان کالای صادراتی از گمرکات این استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش رشدی ۱۷ درصدی و از نظر وزنی کاهش ۶ درصدی داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات این استان را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف و… عنوان کرد.

کد خبر 6098930

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات رانندگان حمل و نقل عمومی در مرز مهران‌
  • رشد ۵۹ درصدی تجارت خارجی استان سمنان
  • ورود و خروج محوطه داخل گمرک مهران باید کنترل شود
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • نجات راه‌سازی با اقدام به‌موقع دستگاه قضا
  • کسب رتبه نخست گمرک پرویزخان در ترانزیت خارجی
  • ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به قشم
  • تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی
  • گمرک پرویزخان رتبه نخست ترانزیت خارجی از مسیر ایران را کسب کرد
  • محور بندر امام آبادان بازگشایی شد