Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامعلی عرب خدایی روز دوشنبه در همایش ارومیه شهر هوشمند 'تحول دیجیتال' افزود: به جوانان و صاحبان ایده باید اعتماد کرد تا بتوان بسیاری از چالش های حوزه شهر هوشمند را مدیریت کرد.
وی اظهار داشت: در عصر حاضر با توجه به تحول لحظه ای در حوزه فناوری اطلاعات و دیجیتال، جوانان به دلیل قابلیت های فراوان از صاحبان واقعی این حوزه به شمار می روند که باید با حمایت از این نسل زمینه تحول ارائه خدمات بهتر را فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: شهر هوشمند با مردم هوشمند شکل می گیرد و این امر در شهرستان ارومیه با همکاری رسانه ها تا حد زیادی محقق شده است.
وی اضافه کرد: یک شهر هوشمند بهتر از یک شهر سنتی می‌تواند به چالش‌های ناشی از افزایش جمعیت واکنش نشان دهد و با بهره‌گیری موثرتر از منابع دولت‌ها می‌توانند هزینه‌ها را پایین بیاورند، کیفیت زندگی را ارتقا دهند و نیاز نسل‌های آینده را برآورده کنند.
وی ادامه داد: شهر هوشمند، شهرهایی که برمبنای صفر و یک و یا به تعبیری فناوری اطلاعات ساخته می شوند و همه چیز در آنها از دولت و شهروندان گرفته تا حمل و نقل و انرژی و محیط زندگی کاملا مجازی و هوشمند اداره می شود.
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این همایش گفت: شبکه فیبرنوری از سال آینده در ارومیه اجرایی می شود و برای اجرایی شدن این طرح تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار جذب شده است.
حسین بخشایشی افزود: در این راستا کمیته ویژه ای با هدف تدوین نقشه راه تشکیل شده که این کمیته زیر نظر مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه فعالیت می کند.
وی بر ضرورت حمایت استانداری و دستگاه های اجرایی آذربایجان غربی برای تحقق شهر هوشمند در ارومیه تاکید کرد و گفت: بخش خصوصی نیز برای ایجاد کسب و کارهای کوچک و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز شهر هوشمند، باید وارد این حوزه شود.
به گزارش ایرنا، تمبر یادبود ارومیه شهر هوشمند نیز در این همایش رونمایی شد.
همایش یک روزه ارومیه شهر هوشمند 'تحول دیجیتال' با برگزاری کارگروه‌های تخصصی با هدف تببین اهداف شهر هوشمند ادامه یافت.
شهر هوشمند یک منطقه شهری است که از انواع مختلف سنسور‌های الکترونیکی برای جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل آن‌ها استفاده می‌کند، که این اطلاعات برای مدیریت دارایی‌ها و منابع شهری کارآمد است.
این پروسه، شامل اطلاعات جمع‌آوری شده از شهروندان، دستگاه‌ها و منابع شهری است که پردازش و تجزیه و تحلیل می‌شود تا به نظارت و مدیریت ترافیک و حمل و نقل، سیستم، نیروگاه، آب، تأمین شبکه های، زباله، مدیریت، قانون اجرای سیستم‌های اطلاعاتی و مدارس و کتابخانه‌ها و بیمارستان‌ها و دیگر خدمات اجتماعی کمک کند.
ایده شهر هوشمند، ادغام فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و دستگاه‌های مختلف متصل به شبکه (اینترنت اشیاء یا IoT) است، برای بهینه‌سازی بهره‌وری از خدمات و کاربری‌های شهری و اتصال آن به شهروندان است.
تکنولوژی شهر هوشمند اجازه می‌دهد تا مقامات یک شهر با جامعه و زیرساخت‌های شهری و نظارت بر آنچه اتفاق می‌افتد و آنچه در حال تحول است، تعامل مستقیم پیدا کنند.
ارومیه بزرگترین شهر استان آذربایجان غربی است و بیش از 10 هزار هکتار مساحت و 750 هزار نفر جمعیت دارد.
8137/ 3020
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها اینترنت بهره وری حمل و نقل زباله فناوری اطلاعات و ارتباطات جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۳۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی گفت: اتمام پروژه کمربندی دوم شهر ارومیه نیاز به تخصیص اعتبارات ملی دارد و امیدوارم این اعتبار با سفر رئیس‌جمهور به استان آذربایجان‌غربی اختصاص پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام محمد خلیل‌پور در دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی که به مناسبت روز شوراها ترتیب پیدا کرده بود، اظهار کرد: امیدوارم در سایه دولت سیزدهم بتوانیم مشکلاتی را که در استان آذربایجان‌غربی و به ویژه شهر ارومیه وجود دارد با دستان توانمند استاندار آذربایجان‌غربی برطرف کنیم تا به عنوان یادگاری ماندگار برای استان باقی بماند.

وی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه ترافیک شهر ارومیه افزود: امروز موضوع ترافیک شهر ارومیه متأسفانه به یک معضل بزرگ شهری تبدیل شده است و برنامه‌ریزی درستی هم تا به حال برای آن پیش‌بینی نشده و نه تنها شهر بلکه شهروندان را دچار مشکل کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه با بیان اینکه مشکل ترافیک شهر ارومیه با مدیریت و تدابیر معاونت عمرانی استانداری تا حدودی حل شده است، گفت: با اجرای پروژه کمربندی دوم شهر مشکل و گره ترافیکی ارومیه تا حدودی رفع خواهد شد اما امروز با توجه به موضوع آزادسازی املاک در محدوده آن پروژه دوباره با توقف عملیات روبه‌رو شده‌ایم و امیدواریم به زودی شاهد رفع این مشکلات باشیم.

خلیل‌پور در ادامه سخنانش با اشاره به تخصیص اعتبار ۱,۰۰۰ میلیارد تومان برای اتمام پروژه کمربندی دوم شهر ارومیه در زمان اجرای آن یادآور شد: آن زمانی که شورای اسلامی شهر ارومیه تصمیم به اجرای پروژه کمربندی دوم شهر ارومیه گرفت، ۱,۰۰۰ میلیارد تومان برای اتمام آن پروژه کافی بود اما امروز حتی با تخصیص اعتباری بالغ بر ۵,۰۰۰ میلیارد تومان نیز نمی‌توان این پروژه را به اتمام رساند.

وی تصریح کرد: برای اتمام پروژه کمربندی دوم شهر ارومیه نیاز به تخصیص اعتبار ملی است و امیدوارم این اعتبار با سفر رئیس‌جمهور به استان آذربایجان‌غربی اختصاص پیدا کند.

خلیل‌پور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای بیش از ۲۵۰ کیلومتر فیبر نوری در داخل محدوده شهر ارومیه عنوان کرد: مدیریت شهری با اجرای بیش از ۲۵۰ کیلومتر فیبر نوری در داخل محدوده شهر ارومیه موجب ایجاد یک پتانسیل بزرگ سرمایه‌گذاری شده و می‌توان گفت که یک سرمایه‌گذاری بزرگ صورت گرفته است و از این ظرفیت ایجاد شده برای کنترل ترافیک با راه‌اندازی رادیو ترافیک در شهر ارومیه باید استفاده کرد.

وی با اشاره به یادمان شهید باکری گفت: متأسفانه یادمان شهید باکری سال‌هاست که به اتمام نرسیده است و از لحاظ بودجه‌ای به کمک‌های ملی و استانی نیاز دارد و امیدواریم با تدابیر شخص استاندار و با تخصیص اعتبارات ملی شاهد اتمام این پروژه باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه با بیان اجرا نشدن پروژه سرمایه‌گذاری میدان امام (ره) خاطرنشان کرد: پروژه مشارکتی و سرمایه‌گذاری میدان امام خمینی (ره) در مرکز شهر ارومیه بیش از ۱۰ سال است که اجرایی نمی‌شود و نیمه‌تمام ماندن این پروژه هم شهروندان را دچار مشکل کرده و هم از لحاظ اقتصادی و اشتغال‌زایی برای شهر ارومیه ضروری است و نیاز به توجه ویژه از سوی مسئولان استانی و کشوری دارد.

خلیل‌پور با بیان اینکه شهر ارومیه نیاز به اماکن تفریحی برای خانواده‌ها دارد، افزود: شهر ارومیه نیاز به اماکن تفریحی برای خانواده‌ها در داخل شهر و با امکانات کافی برای استفاده آنها نیاز دارد و برای تأمین آن می‌توان از فضای هفتاد هکتار زمین موجود در پارک جنگلی که متعلق به شهرداری و اداره کل منابع طبیعی استان است استفاده کرد.

وی گفت: فضای موجود محدوده پارک جنگلی ارومیه پتانسیل بسیار خوبی برای تأمین اماکن تفریحی و رفاهی و فرهنگی برای شهر و شهروندان می‌باشد و باید برنامه‌ریزی های لازم انجام شود.

کد خبر 748651

دیگر خبرها

  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها