Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-26@23:22:52 GMT

ایران هفتمین کشور در نانوفناوری

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۳۷۹۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، داود فیض ظهر امروز در نشست خبری اصحاب رسانه با مسؤولان کارگروه‌های ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، ضمن تشریح دستاورد‌های نظام در حوزه علم و فناوری در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ایران اسلامی دهمین کشور جهان در ساخت زیردریایی‌های سبک و نخستین کشور جهان در زمینه کشف میادین نفت و گاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به دستاورد‌های دیگر ایران در زمینه علم و فناوری اشاره و تصریح کرد: اکنون ایران اسلامی در حوزه علم و فناوری دومین کشور جهان در تولید نانوداروها، چهارمین کشور در فناوری تولید انرژی خورشیدی و دارای رتبه هفتم در نانوفناوری و رتبه نخست نانوفناوری در خاورمیانه است.
رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان ادامه داد: ایران اکنون جزو ۱۲ کشوری است که دارای بانک سلول‌های بنیادی غیرجنینی و هفتمین کشور تولیدکننده سوخت هسته‌ای است و در تولید علم در خاورمیانه رتبه نخست و در جهان رتبه هفدهم را به خود اختصاص داد.
فیض با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه علم و فناوری استان سمنان بیان کرد: پیش از انقلاب پنج دانشگاه در استان سمنان دایر بود؛ اما اکنون تعداد دانشگاه‌های این استان به ۶۳ و تعداد دانشجویان از یک‌هزار و ۵۲۷ به ۷۵ هزار دانشجو رسیده است.
وی ادامه داد: از دستاورد‌های دیگر انقلاب اسلامی، شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان است که کشور ما در این عرصه پررنگ ظاهر شده و پارک‌های علم و فناوری در همین راستا شکل گرفته است و اکنون ۵۷ شرکت دانش‌بنیان تأییدشده داریم.
رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان بیان کرد: این استان بین ۳۱ استان کشور ازنظر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان رتبه دوازدهم را به خود اختصاص داده است.
فیض با اشاره به پیشرفت چشمگیر در حوزه اختراعات و حمایت از طرح‌ها و ایده‌ها پس از شکل‌گیری انقلاب، تصریح کرد: پیش از انقلاب حکومت و نظام برنامه‌ای برای اختراع و تجاری‌سازی نداشتند؛ اما اکنون علاوه بر افزایش تعداد اختراعات جشنواره اختراعات برگزار و امسال نیز این جشنواره به میزبانی سمنان با ۲۰۰ اختراع برگزار شد.
وی با اشاره به حمایت مشخص بنیاد ملی نخبگان از اختراعات، خاطرنشان کرد: اختراعات و طرح‌ها پس از گذر از مرحله داوری اگر ظرفیت تجاری‌سازی داشته باشند، برای تجاری‌سازی آن‌ها اقدام می‌شود و طرح‌ها با حمایت ۹۰ درصدی موردحمایت مالی قرار می‌گیرند تا ثبت جهانی شوند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۳۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسولان استانی به شهرستان‌های کوچک بیشتر توجه کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی تیجانی در خطبه‌های نماز جمعه سلطان‌آباد مرکز شهرستان با بیان اینکه این روزها فقط ساکنین ایران اسلامی نیستند که حامی مردم مظلوم فلسطین هستند و در تمام دنیا به ویژه دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و فرانسه در اقصی نقاط جهان حمایت علنی خودشان را بیان می‌کنند، اظهار کرد: ملت‌های جهان بیدار شده و با فلسطین هستند ولی برخی سران آمریکا و اروپا که منافعشان در دست صهیونیست‌ها مخالفت می‌کنند.

امام جمعه خوشاب با تاکید بر اینکه برای قضاوت درست و دیدن پیشرفت‌های ایران‌اسلامی تاریخ مطالعه کنید، اضافه کرد: قبل از انقلاب وضعیت کشور از سه حال بیشتر خارج نبود. یا در حال کشورگشایی یا کشور فروشی بودند و یا مرعوب استعمارگرانی مانند آمریکا و انگلیس شده بودند.

وی با اشاره به وجود دو نوع تفکر در دوران پهلوی افزود: برخی معتقدند بودند باید سهم کشورهای استعمارگر را با تقسیم عادلانه غنایم ایران عادلانه داد و برخی مانند مصدق معتقد بودند می‌گفتند نباید باج به کشورهای زورگو بدهیم ولی چون مصدق از درون کشور قدرتی نداشتند موفق نشدند.

تیجانی اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران اسلامی قدرتش را از درون افزایش با بیرون تعامل سازنده بدون سلطه پذیری داشت.

امام جمعه خوشاب با گلایه از عملکرد برخی مسؤولان استانی گفت: حواستان به شهرها و شهرستان‌های کوچک باشد. به دیدار رهبری اگر می روید مردم شهرهای کوچک هم آرزوی دیدار دارند.

کد خبر 6089124

دیگر خبرها

  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • مسولان استانی به شهرستان‌های کوچک بیشتر توجه کنند
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • آیین گرامی‌داشت روز هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور
  • رهبر انقلاب در دیدار کارگران سراسر کشور: تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • شن‌هایی که مامور خدا بودند