Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@22:10:09 GMT

حمله یک قلاده سگ این بار به یک دامپزشک

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۳۸۳۵

حمله یک قلاده سگ این بار به یک دامپزشک

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از مصدومیت یکی از کارکنان این اداره به واسطه حمله یک قلاده سگ حین واکسیناسیون دام های عشایر در مناطق قشلاقی خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان، محمودرضا رسولی گفت: با اعزام اکیپ دامپزشکی به مناطق قشلاقی «دری دشت» کوهدشت از توابع استان لرستان برای واکسیناسیون دام‌های عشایر استان همدان، متأسفانه حین انجام کار، یکی از کارکنان این اداره مورد حمله یک قلاده سگ قرار گرفت و از ناحیه ساق پا دچار گزش و مصدومیت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

سگ گردانی در پارک‌های لواسان ممنوع شد +سند

وی اظهار داشت: «محمود فرهادی» از تکنیسین‌های با سابقه دامپزشکی کبودرآهنگ حین انجام مأموریت و عملیات واکسیناسیون در مناطق قشلاقی استان لرستان با حمله یک قلاده سگ روبرو و از ناحیه ساق پا مورد گزش قرار گرفت.

وی افزود: پس از این گاز گرفتگی، با تلاش همکارانی که در منطقه حضور داشتند، محل مورد گزش با آب و صابون شستشو داده شد و همکار مصدوم بلافاصله به مرکز بهداشت و درمان شهرستان پلدختر منتقل و اقدامات کامل سرم تراپی و درمانی برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری هاری و کزاز صورت گرفت.

رسولی گفت: هرچند تمام مسائل ایمنی برای پیشگیری از چنین رخدادهایی در نظر گرفته می‌شود اما به هرحال کار با حیوانات همیشه با احتمال خطر همراه بوده و تنها چیزی که باعث می‌شود کارکنان دامپزشکی این گونه خطرها را به جان بخرند، حس خدمت صادقانه به مردم و عشایر استان است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز بودجه 98 جام ملت های آسیا مرضیه هاشمی اخبار حوادث بیماری هاری دامپزشکی سگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۳۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی

 
حمید جانفدا  ان کرد: باتوجه‌به اهمیت سلامت فرآورده‌های خام دامی، یکی از وظایف مهم دامپزشکی نظارت بر تولید و عرضه بهداشتی این فرآورده‌ها است و سازمان دامپزشکی برنامه‌های مختلفی در طول سال در دست اجرا دارد تا اطمینان حاصل شود که فرآورده‌های سالم و بهداشتی به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

وی افزود: بدین منظور در تمام ایام سال اکیپ‌های بازرسی و نظارتی بر مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه این فرآورده‌ها نظارت می‌نمایند.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان تصریح کرد: در این راستا در سال ۱۴۰۲ کارشناسان دامپزشکی بر کشتار ۳ میلیون و ۱۷۸ هزار قطعه طیور، ۷۷ هزار و ۲۳۸ رأس گاو، ۱۳ هزار و ۳۱۸ نفر شتر و ۲۱ هزار و ۵۶۶ رأس گوسفند و بز در کشتارگاه‌های استان نظارت کردند تا گوشت سالم و بهداشتی تولید شود.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۲۳ هزار و ۳۴۷ مورد بازدید از مراکز نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌ها صورت گرفت که یک هزار و ۹۲۲ مورد غیربهداشتی کشف شد و ۶۷۲ مورد نمونه‌برداری از محصولات مشکوک منجر به معدوم‌سازی ۶۸ تن فرآورده غیربهداشتی شد و دراین‌خصوص ۱۷۷ متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۱۱۶ مرکز غیربهداشتی پلمب شد.

جانفدا اذعان کرد: ازآنجایی‌که یکی از معضلات مهم استان سیستان و بلوچستان عرضه دام زنده و کشتار غیرمجاز دام است که به علت عدم نظارت بر دام و گوشت عرضه شده خطر جدی شیوع بیماری‌های واگیر و خطرناک وجود دارد، از شهروندان عزیز تقاضا می‌شود از خرید هرگونه گوشت دام و طیوری که در خارج از کشتارگاه کشتار شده و مراکز غیرمجاز عرضه می‌شود خودداری کنند تا سلامت خود و خانواده‌شان به خطر نیفتد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • (تصاویر) جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان
  • رقابت عشایر در رشته های بومی و محلی جشنواره بین المللی کوچ عشایر
  • پایان جشنواره بین المللی کوچ عشایر جعفر آباد مغان
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • زنده گیری ۲ قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • ایجاد پست برق ۴۰۰ کیلو ولت در هشترود
  • تلاش برای ایجاد پست برق ۴۰۰ کیلو ولت در هشترود