Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@14:11:58 GMT

گاف پامپئو درباره ایران خبرساز شد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۳۸۸۹

گاف پامپئو درباره ایران خبرساز شد

گاف وزیر خارجه آمریکا درباره «آزادی گروگان‌های آمریکایی در ایران» که او را مجبور کرد توییت خود را حذف کند، انتقاد کاربران توییتر در آمریکا را به دنبال داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ توییت تازه «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا علیه ایران خبرساز شده و اصرار او به اظهارنظرهای پیاپی و مستمر علیه ایران واکنش برخی رسانه‌های مطرح این کشور را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه «واشنگتن پُست» با اشاره به دو توییت آخر وزیر خارجه این کشور که شامگاه یکشنبه علیه ایران منتشر شدند، به جنجال‌ها و خبرساز شدن گاف او درباره ایران پرداخته است.

این روزنامه نوشت: «هیچ کشوری تاکنون به اندازه ایران در سخنرانی‌ها یا توییت‌های مایک پامپئو محکوم نشده است. اما روز یکشنبه پیام مد نظر او در میان موج واکنش‌های منفی به محاسبه غلط زمانی او درباره تاریخ آزادی دیپلمات‌های گروگان گرفته شده در سفارت آمریکا در ایران، گم شد».

 پامپئو در توییت اول خود نوشته بود: «۴۰ سال قبل در چنین روزی، تندروها در ایران ۵۲ گروگان آمریکایی را که ۴۴ روز گروگان گرفته بودند، آزاد کردند. ایران هنوز هم آمریکایی‌های بی‌گناه را گروگان دارد».

گاف وزیر خارجه آمریکا درباره سالگرد آزادی اعضای سفارت واشنگتن در تهران که بعد از اشغال لانه جاسوسی این کشور به مدت ۴۴۴ روز در ایران بودند، سبب شد که او این توییت را حذف کند و توییتی دیگر منتشر کند.

پامپئو در توئیت تازه خود اینطور نوشت: «۳۸ سال قبل در چنین روزی، تندروها در ایران ۵۲ گروگان آمریکایی را که ۴۴۴ روز گروگان گرفته بودند، آزاد کردند. ایران هنوز هم آمریکایی‌های بی‌گناه را گروگان دارد».

وی سپس با لحنی تند با مخاطب قرار دادن مقام‌های ارشد ایرانی در توییت دومش از آنها خواستاز «آزادی فوری» آمریکایی‌هایی زندانی در ایران شد.

به گزارش فارس، واشنگتن‌پست درباره گاف وزیر خارجه آمریکا در توییت اولش نوشت: «نکته‌ای که او اشاره کرد، نکته‌ای جدی بود. او از رهبران ایران خواست که در سالگرد (آزادی اعضای لانه جاسوسی آمریکا در ایران) باب لوینسون، ژیو وانگ، باقر نمازی و پسرش سیامک نمازی و دیگر گروگان‌ها را آزاد کنند. وانگ، باقر و سیامک نمازی شهروندان آمریکایی هستند که به اتهام جاسوسی زندانی شده‌اند و لوینسون هم که تبعه آمریکا است، بیش از یک دهه است که در ایران گم شده است».

مقام‌های ایرانی بارها ضمن رد این ادعاها اعلام کرده‌اند که بعد از برگزاری روند محاکمه این افراد، جاسوسی‌شان علیه ایران اثبات و آنها زندانی شده‌اند. تهران ادعای واشنگتن درباره مفقود شدن لوینسون مامور سابق اف‌‌بی‌‌آی در ایران را هم رد و اعلام کرده‌ که هیچ اطلاعی از سرنوشت او ندارد.

در ادامه گزارش «واشنگتن پست» به واکنش‌ها و انتقادها در فضای مجازی به گاف پامپئو درباره ایران اشاره شده است.

«والتر شوئب» رئیس پیشین «دفتر نظارت بر رفتار کارکنان دولت آمریکا» در این باره نوشت: «چطور می‌شود که در بین این همه آدم، وزیر خارجه این چنین اشتباهی کند؟ این مسخره است».

برخی از کاربران توییتر در آمریکا در واکنش به توئیت‌های پامپئو، به موضوع تعطیلی دولت این کشور اشاره کردند و ۸۰۰۰۰۰ کارمند دولتی را که به دلیل تعطیلی حقوق دریافت نکرده‌اند را «گروگان دولت ترامپ» خواندند.

برخی دیگر هم توییت‌های تازه پامپئو را «نشانه‌ای» از اصرار و تمرکز دولت کنونی آمریکا بر مواضع خصمانه و ضد ایرانی این دولت ارزیابی کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۳۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید

دولت تروریست پرور آمریکا با ایجاد و حمایت از گروه های تروریستی، باعث و بانی بحران‌های چند ده اخیر در خاورمیانه بوده است؛ بحران هایی که دامن مردم بیگناه کشورهای غربی را نیز گرفته است. در این ویدیو به گروگان‌های ناشناخته ای که توسط طالبان به گروگان گرفته شده اند، پرداخته می‌شود که می‌توانند هدف مبادله قرار گیرند. درباره سابقه گروه های تروریستی، تفاوت در عملکردشان و گروگان های آنها را با زیرنویس فارسی در تابناک ویدیو ببینید.

 

 

چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟

آمریکا با ۸۰۰ پایگاه نظامی، بیشترین پایگاه نظامی را در سرتاسر جهان دارد. با توجه به هزینه های سرسام آور این پایگاه ها و ناموفق بودن سلطه استکباری آمریکا در هفتاد سال گذشته، داشتن این پایگاه ها با چه هدف و چه هزینه کردی صورت می‌گیرد؟ باز نگه داشتن این تعداد پایگاه نظامی در جهان چه هزینه ای برای مالیات دهندگان آمریکایی دارد؟

 

 

چرا کشورها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟

چه چیزی باعث جنگ می‌شود و چرا دو کشور فکر می‌کنند راه رسیدن به خواسته‌شان می‌تواند جنگ باشد. جنگ یک اتفاق کاملا سیاسی است، ولی می‌توان با استراتژی‌هایی از آن جلوگیری کرد.

 

 

چگونه داعش به وجود آمد؟

دولت اسلامی عراق و شام، گروه تروریستی که در دنیا وحشت ایجاد کرد، شروعی رمزآلود داشت. در این ویدیو تاریخچه‌ای از به وجود آمدن داعش با زیرنویس فارسی شرح داده می‌شود که نقش بسزای محور مقاومت نادیده انگاشته می‌شود و از تامین مالی آن توسط کشورهای حوزه خلیج فارس و طرح کلینتون برای سرنگونی دولت اسد توسط آن حرفی به میان نمی‌آید. با این حال، این روایت غربی از این ماجر می‌تواند مورد توجه واقع شود.

دیگر خبرها

  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • آمریکا به قطر: اگر رهبران حماس شروط آتش‌بس را نپذیرفتند، آن‌ها را بیرون کنید
  • تحصیل رایگان دانشجویان معترض آمریکایی در ایران + اسامی دانشگاه‌ها
  • تحصیل رایگان دانشجوی معترض آمریکایی در ایران + اسامی دانشگاه‌ها
  • درب دانشگاه‌های ایران به روی دانشجویان معترض آمریکایی باز شد
  • جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن! / چرا در دانشگاه تک تیرانداز مستقر می‌کنید! + ویدئو
  • ببینید | جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجوها را نزنید آقای بایدن!