Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی گفت: با عنایت به این که استان مرکزی در زمینه کاهش بیکاری جزو استان‌های پیشرو است، باید درراستای بهبود مشارکت بانوان در فعالیت‌های اقتصادی نیز گام برداشت و باید توجه داشت که این مهم سبب پیشرفت جامعه می‌شود. ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدعلی آقازاده عصر امروز در نشست تخصصی بانوان کارآفرین و فعال اقتصادی استان مرکزی اظهار داشت: آمارها در مورد میزان مشارکت بانوان در فعالیت‌های اقتصادی نگران‌‎کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با عنایت به این که استان مرکزی در زمینه کاهش بیکاری جزو استان‌های پیشرو است، باید درراستای بهبود مشارکت بانوان در فعالیت‌های اقتصادی نیز گام برداشت و باید توجه داشت که این مهم سبب پیشرفت جامعه می‌شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی، استان صنعتی و کشاورزی است و با توجه به این مورد، بانوان می‌توانند در این زمینه‌ها فعالیت موثری را داشته باشند که برای تحقق آن باید زمینه‌ها فراهم شود.

آقازاده بیان کرد: در استان مرکزی بانوان فعال بسیاری وجود دارد که با فراهم کردن زمینه‌ها از ظرفیت آنها می‌توان بهره برد که این مهم فرصت خوبی برای استان به شمار می‌رود و می‌توان جایگاه و رتبه فعالیت اقتصادی و صنعتی بانوان را در استان در زمینه  صنعت و کشاورزی ارتقاء داد.

وی بیان کرد: بانوان در حوزه صنایع کوچک و متوسط فعالیت بسیار خوبی دارند و این موضوع در فضای اقتصادی کنونی یک اتفاق مبارک است که همه مسئولان موظف به حمایت از تلاش‌های این افراد هستند.

استاندارمرکزی ادامه داد: درراستای اشتغال بانوان مشکلاتی وجود دارد که برخی از این مشکلات با تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی و رویکرد حمایتی آنها قابل برطرف شدن است، اما برخی دیگر از این مشکلات با موانع قانونی رو به رو می‌شوند که از این میان نیز برخی مشکلات با دید مثبت مجری قانون می‌توانند راحت‌تر حل شوند.

آقازاده اضافه کرد: نرخ بیکاری استان مرکزی به 6.9 درصد رسیده است در صورتی که این نرخ در مدت مشابه سال گذشته 8.4 درصد بوده است که این آمار بسیار خوب و نویدبخش بوده و نشان‌دهنده امید به داشتن آینده اقتصادی بهتر در استان است.

وی عنوان کرد: اقتصاد استان مرکزی از تلاش‌های فعالان اقتصادی استان نشات گرفته است، تلاش‌های حال حاضر فعالان اقتصادی کم از تلاش‌های سربازان جنگ‌های نظامی  ندارد زیرا با وجود همه مشکلات نیاز جامعه را تامین می‌کنند، بنابراین این مهم زمانی که دشمنان نیز دندان طمع علیه کشور تیز کرده‌اند بسیار حائز اهمیت بوده و تلاش فعالان اقتصادی قابل تقدیر است.

استاندار مرکزی بیان کرد: فعالان اقتصادی علاوه بر رفع مشکلات  برای بیش از صدها هزار نفر شغل غیرمستقیم را ایجاد کرده‌اند، اما بحث صنایع دستی در کشور مغفول باقیمانده است که خوشبختانه با حضور مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان مرکزی، در این استان شاهد تحول و انگیزه هستیم و باید از فرصت به‌وجود آمده استفاده کرد.

آقازاده عنوان کرد: استان مرکزی دارای ظرفیت بسیار خوبی است که می‌توان از این ظرفیت‌ها برای توسعه فعالیت‌های بانوان، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم ‌نهاد استفاده کرد.

157 طرح برای اشتغالزایی بانوان استان ایلام ارائه شده استعضو کمیسیون اجتماعی مجلس: مشکلات اشتغال بانوان تحصیل‌کرده با شعار حل نمی‌شودابتکار در همدان: فارغ‌التحصیلان بیکار خانم تقریباً ‌3 برابر آقایان است‌

 

وی خاطرنشان کرد: در حوزه فروش و سرمایه‌گذاری صنایع دستی استان مرکزی، در دو ماه اخیر اتفاقات بسیار خوبی افتاده که لازم است این مسیر ادامه یابد، در بحث توانمندسازی مددجویان کمیته امداد، روند مثبتی در پیش گرفته شده است و انسجام و ساماندهی این تلاش‌ها به طور قطع سبب ایجاد شغل برای بانوان می‌شود. 

انتهای پیام/

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۳۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی با قوت ادامه می‌یابد

رئیس‌جمهوری با اشاره به دیدار و مذاکرات با مسئولان عالی پاکستان گفت: در سفر به پاکستان درباره همکاری‌ها در حوزه انرژی تصمیم‌هایی گرفته و مقرر شد این همکاری‌ها با قوت ادامه یابد.

به گزارش شانا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی امروز (پنجشنبه، ششم اردیبهشت) پس از بازگشت از سفر رسمی به دو کشور پاکستان و سریلانکا، در گفت‌وگویی درباره نتایج و دستاوردهای این سفر بیان کرد: بخش نخست سفر ما به پاکستان بود که مردم آن علاقه بسیاری به انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی دارند.

وی با بیان اینکه شور و شوق و نشاط مردم پاکستان نسبت به مردم ایران بالاست، افزود: باوجود بعضی از محدودیت‌های امنیتی برای حضور در اجتماعات، اما در آن بخش از اجتماعات نخبگان علمی و فرهنگی که حضور یافتیم، با استقبال و شور و نشاط بالای مردم پاکستان روبه‌رو شدیم که این مقدار ابراز علاقه به امام راحل، رهبری معظم انقلاب، انقلاب شکوهمند اسلامی و مواضع جمهوری اسلامی طبیعی بود.

رئیس‌جمهوری دیدارها با مسئولان عالی پاکستان را نیز بیشتر ناظر به کارها، همکاری‌ها و مسائلی دانست که در گذشته با پاکستانی‌ها دنبال می‌شد و به هر دلیلی دچار وقفه شده بود و تصریح کرد: از جمله درباره همکاری‌ها در حوزه انرژی تصمیم‌هایی گرفته و مقرر شد این همکاری‌ها با قوت ادامه یاید، همچنین در حوزه‌ همکاری‌های تجاری و اقتصادی، با موافقت دو کشور رسیدن حجم مبادلات به ۱۰ میلیارد دلار در گام نخست هدف‌گذاری شد.

رئیسی با بیان اینکه در دیدارهایی که با فعالان اقتصادی پاکستانی داشتیم آنها مصمم بودند کار را به‌نحوی دنبال کنند که در زمانی کوتاه به حجم تجارت ۱۰ میلیارد دلاری برسیم، گفت: در حوزه کار فرهنگی نیز به‌دلیل قرابت‌های فرهنگی و ارتباطات همسایگی تصمیم‌های سازنده‌ای گرفته شد و در مجموع آنچه ضرورت داشت بین دو کشور در جلوه اسناد همکاری متجلی شود، انجام شد، همچنین در مذاکرات انجام شده با مسئولان عالی دو ایالت پنجاب و سند نیز که همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی زیادی با ایران دارند، توافق شد موانع گسترش همکاری‌ها رفع و کار با قوت دنبال شود.

وی با اشاره به بخش دوم سفرش به سریلانکا گفت: نخستین موضوع سفر به سریلانکا که ارتباطات مطلوبی با ما دارد، افتتاح طرح بزرگ و چند منظوره برق‌آبی در این کشور بود که از سوی شرکت ایرانی فرآب با فناوری کاملا روزآمد و سطح بالا و پیچیده و کار علمی قابل توجه اجرا شده بود. بهره‌برداری از این سد خبر خوبی برای مردم سریلانکا بود و قرار شد نسبت به صدور خدمات فنی و مهندسی از ایران به سریلانکا کار با قوت دنبال شود.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه ایران ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف از جمله صدور خدمات فنی - مهندسی دارد که می‌توانیم بر اساس آنها همکاری‌های خوبی با کشورهای همسو، همسایه و آسیایی داشته باشیم، افزود: موضوع دوم سفر به سریلانکا گسترش تجارت و همکاری اقتصادی با این کشور بود که تصمیم‌های خوبی درباره آنها اتخاذ شد.

رئیسی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه ارتباط با کشورهای آسیایی به‌ویژه پاکستان و سریلانکا در حوزه همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بیش‌ازپیش گسترش یابد، تصریح کرد: این سفر در مقطع کنونی می‌تواند گام مثبتی برای توسعه روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری با همسایگان و کشورهای همسو و مستقل باشد.

دیگر خبرها

  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی با قوت ادامه می‌یابد
  • قدرداني فرمانده انتظامي از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان در اجراي طرح نور
  • قدرداني از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان از اجراي طرح نور در آذربايجان غربي
  • رئیسی: روابط ایران و سریلانکا افزایش یابد
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • برگزاری بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس بدون حضور بانوان+عکس
  • واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید
  • اجری موفق طرح نور در کرمانشاه