Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-26@02:15:14 GMT

اسامی کشورهایی در نشست ورشو شرکت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۴۱۴۶

اسامی کشورهایی در نشست ورشو شرکت می‌کنند

منابعی مانند الجزیره در تازه‌ترین گزارش‌های به‌روزرسانی شده درباره این نشست نوشته‌اند که تاکنون 70 کشور به این نشست دعوت شده‌اند.


به گزارش صدای ایران از اعتماد، تعداد کشورهایی که حضور خود را رسما اعلام کرده‌اند، زیاد نیست و این مساله درباره اروپایی‌ها با انتشار اخباری از شرکت نکردن نمایندگان کشورهای اصلی اروپایی همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عدم حضور خود در این نشست را اعلام کرده است. الجزیره به نقل از مقا‌م‌های اروپایی اعلام کرده که ایران به این نشست دعوت نشده و همین مساله گویای دروغگویی مقام‌های لهستانی درباره ماهیت این نشست است. وزیر خارجه لهستان در اظهاراتی ضمن تایید تلاش‌های اروپا برای حفظ برجام و حمایت ورشو از این توافق ادعا کرده بود که برجام نتوانسته به آنچه وی فعالیت‌های مخرب ایران در منطقه می‌خواند، پایان دهد، لذا او امیدوار است که در نشست ورشو اروپا و امریکا برای موضع‌گیری علیه این قبیل‌ فعالیت‌های ایران به هم نزدیک‌ شوند. لهستان که از متحدان سیاسی و نظامی امریکاست با بازگشت تحریم‌های هسته‌ای به کار کمپانی‌های انرژی خود در ایران پایان داد.


برخی منابع امریکایی مانند سایت شورای آتلانتیک نوشته‌اند که مایک پمپئو حتی بدون اطلاع ورشو خبر تشکیل چنین نشستی را اعلام کرده و دولت لهستان در اقدام انجام شده قرار گرفته است. سایت شورای آتلانتیک درباره لیست مدعوین می‌نویسد: گفته می‌شود که ایران به این نشست دعوت نشده که این اقدام یک اشتباه بزرگ است. حتی اگر ادعای برخی کشورها درباره مشکل‌ساز بودن فعالیت‌های ایران در منطقه پذیرفته شده باشد، چگونه می‌توان نشستی با عنوان اعلامی بررسی چالش‌های منطقه برگزار کرد بدون آنکه ایران در آن حضور داشته باشد؟ کدام یک از مشکلات منطقه بدون ایران قابل حل است؟

آتلانتیک در ادامه می‌نویسد: چند روز پس از آنکه ورشو خبر میزبانی از نشست مدنظر مایک پمپئو را تایید کرد، اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه تهران صدور ویزا برای شهروندان لهستانی را متوقف کرده است. هرچند که این خبر از سوی ایران تکذیب شد اما وزارت خارجه لهستان به شهروندان خود هشدار داده به ایران سفر نکنند، چرا که احتمال عدم صدور ویزای فرودگاهی برای آنها در تهران در بدو ورود وجود دارد.

آتلانتیک در بخش‌هایی از گزارش خود به جاه‌طلبی لهستان هم اشاره کرده و می‌نویسد: فاکتور دیگری که می‌تواند یکی از انگیزه‌های لهستان باشد و از نظرها دور مانده، تلاشی است که ورشو برای دیده شدن در اروپا می‌کند. این مساله نیز صرفا مربوط به لهستان نیست و دیگر کشورهای اروپایی متوسط و در قد و قواره لهستان نیز گاه و بی‌گاه دست به چنین حرکت‌هایی برای ارتقای پرستیژ خود می‌زنند. لهستان در ژانویه سال 2018 توانست به عنوان عضو غیردایم شورای امنیت کارت حضور دو ساله در این شورا را بگیرد و پیش از آن نیز در جولای سال 2016 توانسته بود، میزبان نشست ناتو باشد که البته تجربه موفقی برای این کشور بود. در چنین شرایطی لهستانی‌ها امیدوارند که با برگزاری نشستی با محوریت خاورمیانه همزمان با یک تیر دو نشان بزنند، هم مراتب خرسندی امریکا را فراهم کرده و این کشور را متقاعد به اعزام سرباز به لهستان کنند و هم جایگاه لهستان را در سطح بین‌المللی ارتقا ببخشند. با وجود این می‌توان گفت که لهستان دست به قمار پرریسکی زده، چرا که نه دستورکار این نشست مشخص است و نه میزان آزادی عملی که واشنگتن به ورشو خواهد داد. از سوی دیگر هرچند وزیر خارجه لهستان می‌گوید، امیدوار است این نشست اروپا و امریکا را به هم درباره ایران نزدیک‌تر کند اما شانس تحقق چنین نتیجه‌ای زیاد نیست. اگر بریتانیا، آلمان و فرانسه نماینده‌های سطح بالایی را به نشست ورشو اعزام نکنند، نتیجه هرچه که باشد چندان قابل توجه نخواهد بود. از سوی دیگر اگر همه تمرکز این نشست روی ایران باشد و همان‌طور که وزیر خارجه ایران گفته نشستی علیه تهران باشد، لهستان جایگاه پیشین خود را به عنوان کشوری اروپایی که در مشاجره‌هایی اینچنینی بی‌طرف است از دست خواهد داد. در آخرین خط گزارش آتلانتیک آمده است: اگر خروجی نشست ورشو شکل دادن به ائتلافی نظامی علیه ایران باشد، برگزاری این نشست یک فاجعه برای ورشو در تاریخ معاصر خواهد بود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: کشور ورشو اسامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۴۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکاران است

مجید چگنی در دومین نشست کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها در سال ۱۴۰۳ که با هدف ارائه گزارش وضع مطالبات شرکت‌های گاز استانی در سال ۱۴۰۲ و بررسی چالش‌ها و تمهیدات پیش‌بینی‌شده برای امسال برگزار شد، با اشاره به نقش مهم وصول مطالبه‌ها بر تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و تأمین رفاه عمومی با اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابربدهکاران تأکید کرد.

وی گفت: ارائه مستمر خدمات دولت، رونق اقتصادی کشور در طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی، منوط به تأمین منابع مالی است و یکی از اجزای مطلوب مصادیق آن توجه به وصول مطالبات است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: مدیران‌عامل شرکت‌های گاز استانی به ‌عنوان رئیس کمیته وصول مطالبه‌ها در استان و مدیران مالی این شرکت‌ها به‌عنوان دبیر کمیته، اهتمام ویژه‌ای به تحقق وصول مطالبه‌ها داشته باشند.

سیدمحمدحسین حسینی مدیر مالی شرکت ملی گاز ایران نیز گزارشی از فرآیند وصول مطالبه‌ها ارائه و اقدام‌های حوزه مالی این شرکت در این باره را تشریح کرد.

مسلم رحمانی مدیرهماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران نیز به‌عنوان دومین سخنران نشست، بیان کرد: وصول مطالبه‌ها و بهینه‌سازی مصرف از اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران است و بی‌تردید حصول به نتیجه در این فرآیند با سختی و مشکلاتی همراه است.

وی ادامه داد: کمک به بخش مولد اقتصاد کشور با هدف جهش تولید، دغدغه جدی شرکت ملی گاز ایران است، اما در صورت نبود همراهی صنایع در پرداخت مطالبات، شرکت در خدمات‌رسانی با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

مدیران‌ عامل شرکت‌های گاز استانی هم در این نشست ضمن بیان گزارشی از وضع وصول مطالبه‌ها در حوزه مأموریتشان، پیشنهادهایی به‌منظور تسهیل در این امر ارائه دادند.

براساس این گزارش، کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها، برای هماهنگی با هدف گرفتن تصمیم برای اخذ بدهی از مشترکان به‌ویژه بدهکاران عمده تشکیل شده است که در نشست‌های مستمر با رصد اقدام‌های شرکت‌های تابع، تمهیدات لازم اندیشیده می‌شود و هماهنگی‌های لازم به‌منظور تسهیل این فرآیند انجام خواهد شد.

منبع: شرکت ملی گاز

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • تحریم های جدید انگلیس علیه صنایع نظامی ایران / اسامی
  • تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکاران است
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی به کشورهایی که با رژیم صهیونیستی همکاری سایبری دارند
  • بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است
  • هشدار احمدیان به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • چه کشورهایی در گذشته جزئی از خاک ایران بوده‌اند؟
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • چه کشورهایی در سال ۲۰۲۴ هفته کاری چهار روزه دارند؟