Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@18:11:50 GMT

اشتغالزایی معلولان فقط با کم دولت میسر نیست

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۴۲۴۴

اشتغالزایی معلولان فقط با کم دولت میسر نیست

به گزارش ایرنا ، حسین بمانی روز دوشنبه سمینار طراحی مدل کسب و کار و باید و نباید های کسب و کار حرفه ای در سالن اجتماعات فرمانداری میبد افزود : سازمان بهزیستی طی اجرای برنامه های اشتغال و کارآفرینی که برای معلولین ، زنان سرپرست خانوار ، معتادین بهبود یافته و دیگر افراد تحت پوشش خود به عنوان جامعه هدف انجام می شود در ابتدا آماده سازی شغلی در حوزه معاونت های تخصصی چون توانبخشی ، پیشگیری و اجتماعی را دنبال می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت : افرادی که به بهزیستی مراجعه می کنند اگر مشکل اشتغال داشته باشند در مجتمع ها و ادارات برای آنها پرونده تشکیل داده می شود و با توجه به نیاز در دوره های آموزشی کسب و کار شرکت داده می شوند.
معاون مشارکت‌های مردمی مراکز غیر دولتی و اشتغال سازمان بهزیستی استان یزد با اشاره به برگزاری همایش های کسب و کار برای کارشناسان اشتغال و نیز کارگاه هایی به همین منظور، تصریح کرد: در جامعه و نگاه نظام اشتغال موضوع مهمی است ، اما در حوزه بهزیستی علاوه بر فقر اقتصادی ، فقر جسمی هم وجود دارد که ایجاد اشتغال را با مشکل مواجه می کند.
بمانی در ادامه گفت : با توجه به سیاست و رویکرد بهزیستی درارائه تسهیلات به کارفرمایان برای به کارگیری حداقل پنج فرد معلول حدود یک هزار و 200 نفر از مددجویان بهزیستی در شرکت ها ، کارخانجات و نیز موسسات غیر دولتی شاغل هستند.
وی یاد آور شد : بهزیستی با عنایت به وظیفه ای که دارد 23 درصد حق بیمه معلولین را پرداخت کرده، همچنین با توجه به عدم کارایی معلولین و شدت معلولیت آنها ، بین 10 تا 50 درصد حق وحقوق پرداختی به کارفرما بازگردانده می شود.
سید محسن فلاح رییس بهزیستی میبد هم با اشاره به اینکه بیشترین آمار بیکاری را نابینایان دارند ، افزود: بهزیستی میبد در حوزه اشتغال معلولین با توجه به صنعتی بودن شهرستان نسبت به شهرستان های دیگر استان وضعیت بهتری را دارد .
رئیس اداره بهزیستی شهرستان میبد در ادامه به تاسیس موسسه خیریه اشتغال در شهرستان به عنوان بازوی اجرایی بهزیستی و مدد جویان اشاره کرد که می تواند برای مدجویان ایجاد اشتغال کند و این اشتغال زایی همراه با آموزش و تشویق معلولین به کارفرما شدن می باشد.
مرکز شهرستان 100هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 6197
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها بیکاری دوره های آموزشی زنان کسب و کار معلولان جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۴۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه پشت نوبتی در حوزه مستمری وجود ندارد، گفت: هیچ بانوی سرپرست خانوار و فرد دارای معلولیتی پشت نوبت مستمری نیست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی گفت: ۹۶۰ هزار نفر در دولت قبل تحت پوشش مستمری قرار داشتند که اکنون یک میلیون و ۵۲۴ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در استاندارد جهانی بین ۸ تا ۱۵ درصد جامعه دارای معلولیت هستند، گفت: در حوزه سالمندی در ۳۴ سال آینده ۳۰ درصد افراد جامعه سالمندان هستند که باید شرایط لازم برای بسته نشدن پنجره زیستی جمعیتی انجام گیرد.

** اقدامات دولت سیزدهم برای معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در دولت سیزدهم، قانون حمایت از حقوق معلولان پیگیری شد.

قادری افزود: همچنین برای اولین بار آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت برای جذب ۴۳۰۰ نفر در ۴۶ دستگاه دولتی از مقطع لیسانس تا دکتری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پیشتر استانداردسازی خودرو برای افراد دارای معلولیت پیش بینی شده بود و لی آئین نامه‌ای تدوین نشده بود که با پیگیری صورت گرفته در دولت برای اولین بار استاندارد خودرو تدوین شد.

** پوشش ۹۵ درصدی اورژانس اجتماعی در کشور

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در کشور ۲ اورژانس فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ و فوریت‌های اجتماعی ۱۲۳ فعالیت می‌کنند، گفت: بیش از پنج هزار نیروی متخصص در این حوزه فعالیت می‌کنند و بیش از ۹۰ درصد پوشش در کشور را دارد.

قادری افزود: برای اولین بار بیش از ۲۵۰۰ مرکز مردم پایه در کشور ایجاد شد و بعد از تصویب در هیات دولت می‌توانیم مسیر حرفه‌ای گام دوم انقلاب را در خصوص حلقه‌های میانی و اتصال و ارتباط با مردم را انجام دهیم.

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • تعهد ۱۵۹۹ نفری اشتغال در کبودراهنگ