Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@08:55:14 GMT

تکریم نیروی انسانی صنعت نفت در اولویت است

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۴۷۷۴

تکریم نیروی انسانی صنعت نفت در اولویت است

به گزارش ایرنا،احمد محمدی روز دوشنبه در نشستی که در سالن کنفرانس این شرکت با حضور مدیرعامل نفت و گاز گچساران و جمعی از مدیران نفت جنوب برگزار شد اظهار داشت: کارکنان صنعت نفت در طول چهار دهه که از عمر انقلاب اسلامی می گذرد با تلاش فراوان اجازه ندادند قلب اقتصاد ایران از تپش بیفتد.
وی تصریح کرد: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به عنوان دروازه صادرات نفت جنوب نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدی بیان کرد:تولید و صیانت از تاسیسات نفت گچساران در گستره چهار استان، تامین خوراک پتروشیمی، وجود 46 تاسیسات فرایندی، خطوط لوله گسترده در نقاط سخت گذر با رشادت کارکنان شرکت نفت گچساران ممکن شده است.
وی سهم شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از طرح بزرگ توسعه 28 مخزن را قابل توجه ارزیابی کرد و افزود: با اجرای توسعه 28 مخزن ظرفیت های بالفعل و بالقوه چهار استان مرزی شکوفا می شود.
مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تصریح کرد: این طرح سبب رونق کسب و کار و توسعه شهری و روستایی در منطقه خواهد شد.
محمدی ادامه داد: بخشی از درآمدهای این طرح ها صرف مسئولیت های اجتماعی و طرح های اولویت دار عمرانی، فرهنگی و آموزشی در منطقه می شود.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران نیز در این نشست گفت: تلاش برای خودکفایی در تولید و صیانت از تاسیسات نفت مهمترین دستاورد تلاش کارکنان این شرکت پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.
هوشنگ صیدالی افزود: تعمیر و تولید بسیاری از قطعات فنی مورد نیاز شرکت نفت پس از پیروزی انقلاب تاکنون به دست متخصصان توانمند این شرکت انجام می شود.
شرکت نفت گچساران با ساخت بیش از یک هزار و 700 قلم از قطعات و لوازم فنی مورد نیاز به خودکفایی 80 درصدی در ساخت و تعمیر قطعات مورد نیاز صنعت نفت دست یافته است.
از سال 1384 تاکنون بسیاری از قطعات مورد نیاز از سوی متخصصان داخلی صنعت نفت ساخته و تعمیر می‌شود.
وی قرار گرفتن تأسیسات این شرکت در چهار استان کهگیلویه و بویر احمد ، خوزستان ، بوشهر و فارس را از ویژگی های مهم این شرکت دانست که در کنار قرار گرفتن تلمبه خانه گوره و چندراهه نفت خام صادراتی کشور، این شرکت را به قلب صادرات نفت خام کشور تبدیل کرده است.
صیدالی با یادآوری اینکه نفت گچساران و چند شرکت مهم دیگر با خط لوله به تلمبه خانه گوره منتقل می شود و با افزایش فشار در نهایت به سمت پایانه خارک جهت صادرات هدایت می شود ادامه داد: تمام این مراحل ، تعمیر و نگهداری این تأسیسات بر عهده کارکنان تلاشگر شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران است.
وی گفت: با وجود تمام مشکلات این شرکت همواره به عنوان دومین تولیدکننده نفت در جنوب با عبور از تحریم ها در عمل به اقتصاد مقاومتی پیشتاز بوده است.
ادای احترام به شهیدان در گلزار شهدای شهر دوگنبدان،حضور در دفتر امام جمعه گچساران ،بازدید از کارخانه NGL1200 در دشت گز، بیمارستان قدیم نفت گچساران و بیمارستان 64 تختخوابی در حال احداث و نشست با مدیران و روسای ادارات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از برنامه های مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در سفر به گچساران بود.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران هفت هزار نفر نیروی انسانی دارد.
منطقه نفتخیز گچساران نخستین بار در فاصله سال‌های 1302 و 1303 هجری شمسی، توسط کنسرسیوم دارسی مورد مطالعه قرار گرفت.
استخراج نفت از میدان گچساران در سال 1318 هجری شمسی از چاه شماره 13 این شهرستان آغاز شد.
برنامه‌های حفاری تا پیش از ملی شدن صنعت نفت ادامه یافت و در این مدت به 16 حلقه چاه نفت تولیدی و ظرفیت تولید 60 هزار بشکه در روز نفت خام، افزایش یافت.
پس از ملی شدن صنعت نفت، شرکت اکتشاف و تولید نفت ایران در سال‌های 1335 و 1336 عملیات حفاری را بار دیگر در این منطقه آغاز کرد.
این برنامه تا سال 1345 ادامه داشت و تعداد چاه‌های حفاری شده به 46 حلقه افزایش یافت.
صنعت نفت قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وابسته به بیگانگان بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی فرزندان متخصص این سرزمین خود اداره این صنعت بزرگ را بر عهده گرفتند.
8143/1662
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها انقلاب صنعت صنعت نفت کسب و کار نیروی انسانی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۴۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت

وزیر نفت با بیان اینکه امسال ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار با هدف جهش تولید به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: ۵۰ پروژه جدید نیز به ارزش ۲۵ میلیارد دلار امسال آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری، با بیان اینکه امروز ریل‌گذاری برای حضور شرکت‌های پتروشیمی و هلدینگ‌های بزرگ کشور در چهار حوزه ذخیره‌سازی گاز، تولید بنزین در واحدهای متانولی، توسعه میدان‌های گازی و جمع‌آوری گازهای همراه نفت انجام شده است، گفت: شرکت‌های پتروشیمی در دو سال اخیر نشان دادند که می‌توانند به‌خوبی پروژه‌های بزرگ نفت و گاز در بخش بالادستی را با کمک شرکت‌های ای‌اندپی مدیریت کنند.

وی با یادآوری اینکه در دولت‌های قبل در مقابل حضور بخش خصوصی در بخش سرمایه‌گذاری بخش‌های بالادستی مقاومت زیادی می‌شد، افزود: امروز شاهد شکسته‌شدن این سد هستیم.

وزیر نفت گفت: امسال ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار با هدف جهش تولید به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین ۵۰ پروژه جدید نیز به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در سال جاری آغاز می‌شود.

اوجی با بیان اینکه امسال تولید نفت ایران جهش خواهد داشت و در تولید گاز هم با افزایش روبه‌رو خواهیم بود، تصریح کرد: ۶ میلیون تن به ظرفیت تولید سالانه محصولات پتروشیمی و روزانه ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت پالایش نفت کشور افزوده می‌شود.

این خبر در حال تکمیل است ...

دیگر خبرها

  • افزایش انگیزه سرمایه انسانی، اولویت وزارت نفت
  • تجهیزات بیمارستان گچساران خریداری شد
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود