Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی که هجمه‌های مختلف فرهنگی دشمن، جوانان و نوجوانان کشور را هدف گرفته و رهبر انقلاب اسلامی نیز بر پرهیز کامل از تقلید سبک زندگی غربی تاکید فرموده اند اما متاسفانه در برخی مواقع شاهد هستیم که مجموعه هایی از داخل ایران مروج این نوع سبک زندگی هستند.

خبرگزاری شبستان-اصفهان:  نظریه دهکده جهانی معتقد بود رسانه‌های جدید موجب پیدایش پدیده‌ی جهش اطلاعات خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مک لوهان می‌گفت «انسان اطلاعات مورد نیاز خود را، از گوشه گوشه‌ی جهان و با سرعت فراوان در اختیار خواهد گرفت و جهان بزرگ،‌ روزبه‌روز کوچک‌تر می‌شود و انسان‌ها چه بخواهند و چه نخواهند،‌ گویی در یک قبیله‌ی جهانی یا یک «دهکده‌ی جهانی» زندگی می‌کنند.»


اما ساختار یک جهان شهر یا دهکده جهانی کدخدایی برعهده دارد و تا زمانی که افراد بشر طبق الگو و انگاره های تربیتی مورد نظر کدخدا دوباره تربیت نشوند، اداره این دهکده ناممکن می شود.


ابتدا چنین به نظر می آمد که پیشرفت شبکه های ماهواره‌ای، پدیده‌ای کاملاً مطلوب و عاری از خطاست و برای تحقق دهکده جهانی، لازم و ضروری است. گرچه ماهواره و تکنولوژی های جدید ارتباطی، سهم به سزایی در پیشرفت علم و رفاه انسانی دارند اما در تجربه کوتاه و چندین ساله معلوم شده است دارای برخی آسیب ها و پیامدهای منفی نیز هستند.


 اما واقعیت آین است که؛ دهكده جهاني سومين هدفي است كه در استراتژي يهود روي آن سرمايه گزاري مي شود. کدخدای دهکده جهانی، ابزار لازم دارد؛ رسانه و تبلیغات مهم‌ترین ابزار به شمار می روند. رسانه قرار است خرده فرهنگ‌های مزاحم این دنیا را از بین ببرد و یا بی‌اثر و خنثی کند تا مقدمات تشکیل این دهکده جهانی را با یک فرهنگ واحد مهیا کند.


از خصوصیات این فرهنگ واحد این است که ارزش‌های محلی، دینی، مذهبی، سنتی و سیاسی کم‌کم به‌عنوان سنت‌هایی قدیمی، غیرعقلانی، ضدبشری، قشری، خرافی و … معرفی و دور ریخته می‌شوند و ارزش‌های مدرن غربی جایگزین آن می‌شود و آدمی حتی اگر به دنبال خرافه باشد، باید مدرنش را قبول کند، مثلا شیطان‌پرستی مدرن، بت‌پرستی مدرن، هم‌جنس‌ بازی مدرن، قوم لوط مدرن!


تبلیغات یکی از عوامل پایداری اقتصادی و تامین رسانه هاست و این مسئله در دهکده جهانی به بازاریابان کمک می‌کند تا محصولات خود را در سطح جهانی به فروش برسانند و به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا گزینه‌های بیشتری را جهت انتخاب داشته باشند. در‌نهایت، این موضوع به آگاهی بیشتر سیاسی و نگرش آزادی در میان جوانان منجر شده است.


اما این موضوع خانواده ها و به خصوص فرزندان را دچار مخاطرات جدی کرده است، به طوری که این گروه زمان بیشتری را صرف تماشای برنامه های ماهواره ای می کنند. این برنامه ها ارزش ها، باورها، تصورات، انتظارات و جهت گیری های ارزشی متفاوتی از نظام فرهنگی، سیاسی، اخلاقی و مذهبی را تبلیغ و عرضه می کنند؛ که به مرور زمان فاصله روانی بین والدین و فرزندان را بیشتر می کند و به انقطاع یا گسست نسلی می انجامد.


سرمايه گزاري بي اندازه غربي ها در ماهواره به فهم اهميت اين موضوع بسيار كمك مي كند. براي مثال شبكه فارسي وان با هزينه اي ميليوني از طرف يكي از ثروتمندان يهودي به اسم «رابرت مرداك» استارت زده شد و يا شبكه «من و تو» با سرمايه اي كه دولت انگليس به كار انداخت، افتتاح شد.


از این رو به حسب مقابله با این موارد، شبکه های ماهواره ای مذهبی و برنامه هایی در صدا و سیما نیز وارد این میدان شدند تا به مقابله با این مسایل بپردازند. اما این شبکه ها نیز ناگذیر برای ماندن در این فضای رقابت و ارائه محتوا متحمل بهای سنگینی شدند؛ و این موضوع تا آنجا پیش رفت که برخی افراد ارائه دهنده سرویس را بر آن داشت تا دست کمک به سوی تامین کنندگان مالی با اهداف مغرضانه دراز کنند.

 

ارائه سرویس به برخی شبکه های مذهبی توانسته فضایی را ایجاد کند که این سرویس دهنده به نام ارائه سرویس به این شبکه ها خود گرداننده و تامین مالی کننده شبکه هایی باشد که مروج سبک زندگی غربی در بدترین حالت ممکنه خود هستند.



امروزه سيطره يهوديان بر شبكه هاي ماهواره اي به جايي رسيده است كه هر چه آنها بخواهند و اراده كنند به گوش مردم مي رسد و هر نوع تخريبي بخواهند در اين محور انجام مي دهند. طبق آخرین اخبار تعداد ۶ شبکه ماهواره ای در ماهواره «یوتلست» که با شعار پخش فیلم های بدون سانسور ایجاد شده است توسط همین سرویس دهنده ماهواره ای راه اندازی و تغذیه مالی می شود و‌ در تهران اداره می گردد.


به نظر میرسد این رویکرد جدید شبکه های ماهواره ای از هم گسیختگی و آلوده کردن کانون خانواده را هدف گرفته است. حال سوال بسیار مهم اینجاست که با شرایطی که کشور ما با آن روبرو است و رهبر انقلاب نیز به آن اشاره کردند از پرهیز کامل از تقلید سبک و سلوک زندگی در تمدن غربی چگونه می تواند مجموعه ای از داخل ایران مروج این نوع سبک زندگی باشد؟


این نوع تفاوت برخورد و تضاد در اجرای منویات معظم له آن هم در کشور ایران در ترویج سبک زندگی غربی می تواند نشانه چه باشد؟ با این خیال که بتوانیم از طریق ایجاد غذای فکری مسموم غربی، صاحبان‌ آگهی را به سمت خود بکشانیم و درآمدی نیز از این راه داشته باشیم تفکر غلطی است، و این همان استراتژدی شبکه های جم است؛ که از طریق آن چندین میلیارد سرمایه ایرانی را از طریق آن از کشور خارج نمود.


اینجاست که می توان گفت اتفاقات ناگواری بنام شبکه های مذهبی و به کام شبکه‌های مروج فرهنگ و سبک زندگی غربی میافتد تا ضربه مهلک دیگری بر بدنه این مردم وارد گردد./

 

پایان پیام/557

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان انقلاب اسلامی استان بوشهر حضرت زهرا س آسیب های اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی مجلس اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان نوجوانان جوانان و نوجوانان شبکه های ماهواره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۴۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ صدای بی بی سی فارسی روی پخش زنده!



ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری
  • «امتداد»، در راه شبکه چهار سیما
  • برقراری نخستین ارتباط بلوتوثی با فضا/ مقرون به‌صرفه و کارآمد
  • دوره تربیت‌معلم سبک زندگی قرآنی در شیراز برپا شد
  • اولین ارتباط بلوتوثی فضایی برقرار شد
  • نقش مهم رسانه ملی در ترویج فرزندآوری
  • شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ صدای بی بی سی فارسی روی پخش زنده!
  • شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد یا اشتباه فنی بود؟
  • تبیین و ترویج اندیشه های مهدوی در عصر شیخ الائمه
  • ارتباط بلوتوثی شبکه هابل با یک ماهواره برای اولین بار