Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام روح الله حریزاوی شامگاه دوشنبه در نشست با خطباء و روحانیون استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: می گویند مردم بی دین شده اند، در حالی که مردم بی دین نشده اند، شاید نوع دینداری قدری تغییر کرده که خود جای بحث بسیار دارد.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی کشور افزود: براساس یک سری آمارها و شاخص‌ های بین‌المللی تحت عنوان نرخ دینداری و بر این مبنا که سازمان تبلیغات اسلامی کشور مرجع رسمی اعلام نرخ دینداری است، نرخ دینداری مردم ایران دو برابر متوسط جهانی بوده و از طرف دیگر رشد بی دینی، کندتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: براساس محاسبات صورت گرفته، به طور کلی نرخ دینداری در جهان بعد از دوره رنسانس، کاهش یافته و بی دینی زیاد شده و گفته می‌شود در هر قرن ۱۰ درصد مردم جهان بی دین می‌شوند و این بعد از پیدایش مدرنیسم اتفاق افتاده است.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: می گویند مدرن شدن جهان بر جامعه یک اثر مستقیم دارد و موجب کاهش دینداری و تغییر نوع دینداری است، یعنی بشر با مادیات سرگرم شده و از الهیات و معنویات غافل می شود. اما ما این مساله را قبول نداریم و معتقد هستیم توحید که اگر دنبال بشود وحدت در کثرت است و به توحید لطمه نمی‌خورد. در این مباحث اهمیت نقش روحانیت خود را نشان می دهد و به این ترتیب، وظیفه سنگین و تاثیرگذار جامعه روحانیت نمایان می شود.

حریزاوی بیان داشت: روحانیت سه تخصص مهم دارد؛ اعتقاد(عقاید)، اخلاق و احکام و روحانیت برای تبیین آنها باید کاملا مسائل را درک و لمس کند. یکی از تاکیدات سازمان تبلیغات اسلامی طی چهل سال اخیر همین نظام محاسبه گری است، وقتی جامعه دچار خطای محاسبه شود اتفاقاتی می افتد که نباید بیفتد.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: برخی از ما حرف های انقلاب را تکرار می کنیم اما تبیین نمی‌کنیم و به نیازهای انقلاب توجه نداریم.

وی خاطرنشان کرد: باید دستاوردهای انقلاب را بیان کرد؛ ماهیت انقلاب ما فراتر از مادیات است، انقلاب به دنبال سعادت است. شکوه و عظمت انقلاب اسلامی را باید شناسایی و تبیین کرد، چرا که دیگر انقلاب به بلوغ و تکامل رسیده است.

کد خبر 4519955

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی مبلغان دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۴۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها

 سید رضا حسینی نژاد فرماندار زرند در همایش شورا‌های اسلامی روستا‌های بخش مرکزی که در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز شورا‌ها با تبریک سالروز تاسیس شورا‌های اسلامی، از این نهاد مردمی به عنوان تجلی حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و اداره امور شهر‌ها و روستا‌ها یاد کرد.

وی با اشاره به اقدام جمهوری اسلامی علیه رژیم صهیونیستی و اقدامات آمریکا برای مذاکره با نیرو‌های مقاومت بر تبیین دستاورد‌های انقلاب از سوی اعضای شورا‌های اسلامی و دهیاران به عنوان نمایندگان عالی دولت در روستا‌ها تاکید کرد.

حسینی نژاد، توجه به اقدامات فرهنگی و پیوست‌های اجتماعی در روستا‌ها را یک اولویت دانست و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اقدامات آموزشی و آگاه سازی خانواده‌های روستایی در سوء مصرف مواد مخدر را یک ضرورت برشمرد. 

همچنین در این همایش احمد یوسفی دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر با تشریح طرح یاری گران در راستای اقدامات فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از اعضای شورای اسلامی روستا‌ها و دهیاران خواست بر اجرای موثر این طرح اقدام لازم را عملی کنند. 

در پایان این همایش از روسای شورا‌های اسلامی و دهیاران فعال در برگزاری جشنواره‌های روستایی تجلیل شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد
  • شهید مطهری الگویی ارزشمندی برای دانشجویان است
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • فعالان عرصه عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه آستارا تجلیل شدند
  • تجلیل از فعالان عرصه عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه آستارا
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • قدردانی از مربیان عقیدتی سیاسی
  • تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند