Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@18:09:45 GMT

محاکمه ۳ متهم اصلی پرونده بانک سرمایه

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۵۰۲۹

محاکمه ۳ متهم اصلی پرونده بانک سرمایه

رکنا: محاکمه سه متهم اصلی پرونده بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان در دادگاه انقلاب تهران آغاز شد.

سه شنبه هفته قبل بود که اولین جلسه محاکمه ۳ متهم اصلی پرونده فساد در بانک سرمایه در شعبه سوم مبارزه با مفاسد اقتصادی برگزار شد.
در جلسه اول رسیدگی به اتهامات این متهمان که به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد، علی بخشایش فرزند روح الله به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در ۴۶ فقره خیانت در امانت، پرویز کاظمی فرزند درویش به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در ۴۱ فقره خیانت در امانت و محمدرضا توسلی فرزند غلامرضا به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در ۴۰ فقره خیانت در امانت پای میز محاکمه قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حالا پس از ۶ روز دومین جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه سوم دادگاه انقلاب آغاز شد.
متهم: من نماینده غیر موظف یکی از شرکت های حقوقی در هیأت مدیره بانک سرمایه بودم
در ابتدای دومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده بانک سرمایه نوبت به اخذ دفاعیات پرویز کاظمی رسید.
وی به دستور قاضی مسعودی مقام در جایگاه متهمان حاضر شد.
قاضی خطاب به وی گفت: شما متهمید به اخلال در نظام اقتصادی و پولی بانکی به میزان 24 هزار 883 میلیارد 673 میلیون ریال.
کاظمی در آغاز دفاعیات خود گفت: باید دست پر می آمدم اینجا، زمانی که بازپرسی بود دسترسی به این مدارک نداشتم.
وی ادامه داد: قوه قضاییه ملج ستمدیدگان است. من در بخش شکلی موضوع به ماده 279 قانون آیین دادرسی و مشخصا ماده 15 و بند 4 و 6 ماده 17 استناد میکنم.
متهم گفت: من عضو هیأت مدیره غیر موظف بانک بودم ، در واقع در قوانین تجاری کشور شرایط خاصی را دارید. سال های 91 و 93 مجمع برگزار کردیم که ماده 116 عملاً تسویه حساب با مدیران را اعلام می کند.
وی خاطرنشان کرد: مسئله بعدی در خصوص مطالبی است که در صفحه 2 موارد مربوط به سهامدار عمده بانک مطرح شده است.
متهم ادامه داد: من نماینده غیر موظف یکی از شرکت های حقوقی در هیأت مدیره هستم نماینده حقوقی یعنی هر زمان اراده کنند قابل تغییر است.
وی ادامه داد: بحث مربوط به هیأت انتظامی که مطرح شده ، ما رفتیم دیوان عدالت شکایت کردیم و مدارک را پیوست کردیم.
متهم: هدایتی را با سرچ گوگل شناختم/عضویت در هیات مدیره استیل آذین برایم جذابیتی نداشت
پرویز کاظمی در ادامه دفاعیات خود در خصوص اتهاماتش گفت: حدود 5-6 سال پیش بود که این بحث مطرح شد در شورای پول و اعتبار ما 3 نفر رفته بودیم، با این سن و سال این عزیزانی که اینجا هستند توضیحاتی به شورای پول و اعتبار ارائه کردیم، بانک مرکزی در آن سالها نظارت کافی را نمی کرد.
وی ادامه داد: در جلسه بعدی 25-30 نفر از آقایان آمده بودند که سابقه طولانی هم در بانکداری داشتند منتج شد که احکام انفصال 10-12 نفر را صادر کنند.
کاظمی افزود: صدور حکم انجام شد و ما اعتراض کردیم و این موضوع نبایستی در اینجا مطرح می شد.
در ارتباط با بحث گروه ریخته گران به عنوان سهامداری که در بانک بود که در شهرداری بود و در بانک آمده بود، ایراد و اشکالاتی به ایشان به عنوان سهامدار گرفته بودند. در آن زمان در مجتمع مفاسد اقتصادی مسائلی مطرح شد، و چون مسئول بودیم دسترسی به اطلاعاتمان خوب بود. آن زمان با توضیحاتی که ما دادیم قرار منع تعقیب را صادر کردند بنابراین مطرح کردن این مسائل در کیفرخواست با اینکه محکوم نشدیم نمیدانم چه لزومی دارد.
وی درخصوص همکاری با هدایتی نیز گفت: سال 89 من تو گوگل سرچ کردم ایشان به عنوان مالک باشگاه از من و چند شخصیت سیاسی کشور دعوت کردند که همکاری با باشگاه ورزشی داشته باشم و ادامه پیدا نکرد و منتفی شد و این موضوع که سال 89 بوده و گفتند برای سال 93 است! عضو هیأت مدیره استیل آذین چه انگیزه ای برای من دارد که من عضو آن شوم؟
کاظمی افزود: 3 شرکت سیمرغ، جیحون و تجارت امیر که در صفحه 13 عنوان شده هر کدام 70 میلیارد، 58 و 58 میلیارد بدهی دارند ولی بند بالا گفته 600 میلیارد تومان است! به نظر می آید این موضوع باید توجه بیشتری شود.
در صفحه 36-35 عنوان شده، که اگر تخلفی وجود داشته باشد هیأت عالی بانک ها است که متشکل از دادستان و ... است که مستندات آن را ارائه کردم.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

«راز وحشت در لانه سیاه» چیست؟! / زن بی حجاب با مرد مشهدی چه کرد؟! قرص های ممنوعه اخلاقی علت مرگ شاه پهلوی بود! +فیلم جنجالی وزیر بهداشت شاه زنده شدن فوتبالیست قرمزپوش بعد از مرگ در زمین فوتبال / در شوش رخ داد فیلم لحظه قتل خونین در بازار تهران +جزییات اجرای حکم شلاق اعضای پلید شورای شهر بابل در ملاعام + عکس زنده شدن یک مرد که 3 ساعت مرده بود + فیلم باورنکردنی جزییات حمام خون در خیابان خیام تهران/ پلیس چه کرد؟ +تصاویر خودنمایی مادر عروس جشن را برای داماد تهرانی سیاه کرد+ عکس دوستم به حمیرا زنم نظر داشت / حمید راز باغ ورامین را دیر فهمید+ عکس نقشه زن پلید 30 ساله برای خلاص شدن از شوهر پیر 70 ساله تهرانی / پسر جوان اعظم را به شمال برد ! +عکس دختر جوان در دام خفاش شب مشهد / سوار خودروی این شیطان نشوید دختر 6 ساله بعد از بی عفتی به قتل رسید / عروسک باربی قاتل را لو داد مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا پلیس ماشین های مردم را سپر بلای تبهکاران فراری کرد ! / این اقدام عجیب در جاده خوی - ماکو رخ داد +فیلم

منبع: رکنا

کلیدواژه: اقتصادی قاضی خیانت قانون سیاسی اخبار حوادث انقلاب سرمایه پرونده متهم بانک عکس فیلم تهران دختر زن نجات مرد قتل مشهد مادرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۵۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف سکه‌های دوره اشکانی از مسافر قطار

فرمانده پلیس راه‌آهن فرماندهی یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا از کشف سکه‌های عتیقه مربوط به دوران اشکانیان از یکی از مسافران این ایستگاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار حشمت اله ملکی درباره جزئیات این خبر گفت: مأموران پلیس مستقر در سالن ایستگاه راه آهن اندیمشک حین کنترل و بازرسی اثاثیه مسافران از طریق دستگاه ایکس ری به بار همراه شخصی مظنون شدند پس از بازرسی بار این مسافر همکاران تعداد ۷۳ عدد سکه قدیمی را که به طرز ماهرانه‌ای در کیف جاساز شده بود کشف و ضبط کردند. 

وی ادامه داد: برابر اعلام کارشناس میراث فرهنگی شهرستان اندیمشک سکه های کشف شده مربوط به دوره اشکانیان بوده و ارزش ریالی آن در حدود دو میلیارد ریال برآورد شده است.

 ملکی با بیان اینکه متهم به همراه اموال مکشوفه برای سیر مراحل قانونی به مقر پلیس منتقل شد، گفت: این فرد درحین تشکیل پرونده به ماموران پیشنهاد رشوه داده و حتی اعلام کرد که حاضر است تمامی سکه‌ها را در ازای آزادی به ماموران بدهد که این موضوع نیز در پرونده‌اش درج شد.

فرمانده پلیس راه آهن کشور با بیان اینکه با استعلام بعمل آمده از سامانه پلیس مشخص شد که این فرد دارای سوءسابقه است، گفت:‌در نهایت متهم به بزه انتسابی اعتراف کرد و پس از تکمیل پرونده به دادسرا معرفی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مزایده اموال متهم پرونده صندوق سرمایه گذاری بهمئی
  • بنگاهداری بانک‌ها زنجیری به پای چرخ تولید
  • رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم
  • رئیس‌جمهور: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود
  • کشف سکه‌های دوره اشکانی از مسافر قطار
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • خودروهای میلیاردی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی به مزایده گذاشته می‌شود+ جزئیات
  • سرفصل های درآمدزایی برای پرسپولیس هفته آینده مشخص می شود
  • عدد ۶ برای پرسپولیس مقدس است/ از پتانسیل بانک ها استفاده می کنیم
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!