Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدحمایت میرزاده در تشریح نشست امروز (یکشنبه یکم دی) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: نشست امروز با حضور دو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر آموزش و پرورش برگزار شد که به جهت پاسخگویی به سئوال نمایندگان این دو وزیر در نشست امروز حاضر شدند.

فرصت دو هفته‌ای زاهدی به وزیر علوم

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: سئوال نخست از وزیر علوم توسط بیت الله عبداللهی نماینده مردم اهر و هریس درباره علت تعطیلی دانشگاه فرش هریس بود که با توضیحات وزیر وی قانع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان، راور در مجلس نیر درباره ضعف دانشگاه پیام نور، عزل نصب‌ها و منطقه‌ای کردن این دانشگاه سئوال داشت که پس از استماع پاسخ وزیر ۲ هفته مهلت به وزارت علوم داده شد تا تصمیم‌گیری در این باره به دو هفته دیگر موکول شد.

وی یادآور شد: سومین فقره سئوال از وزیر علوم نیز توسط محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس، سرایان، طبس، بشرویه در مجلس مطرح شد که این سئوال درباره علت عدم توجه به دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق کمتر توسعه یافته بود که وی نیز از طرح سئوال خود منصرف شد. ضمن اینکه، ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس نیز برای طرح سئوال خود در کمیسیون حضور نیافت.

میرزاده افزود: در بخش دیگری از نشست امروز که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس نیز از طرح سئوال خود منصرف شد و علی وقف چی نماینده زنجان در مجلس نیز سئوالی در خصوص مسائل معیشتی معلمان مطرح کرد که با توجه به اینکه مشابه چنین طرحی در کمیسیون و وزارتخانه مطرح است، طی دو هفته برنامه‌های آموزش و پرورش را بررسی و نتیجه نهایی درباره قانع شدن یا نشدن نماینده سئوال کننده اعلام می‎شود.

مهلت سه هفته‌ای به آموزش و پرورش برای ارائه مستندات

وی افزود: سئوال دیگر از وزیر آموزش و پرروش را جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس مطرح کرد که درباره مدارس استثنایی، مشکل نیروی انسانی و زیرساخت‎‌ها و امکاناتش همچنین درباره سازمان دانش آموزی و سرانه دانش آموزی بود که مقرر شد طی سه هفته با ارائه مستندات از سوی آموزش و پرورش اعلام کند درباره سئوالات مطروحه قانع شده است یا خیر.

اعزام تیمی از آموزش و پرورش به مناطق زلزله زده کرمانشاه

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: همچنین در بخش پایانی نشست امروز نیز شهاب نادری نماینده مردم اورامانات گلایه‌هایی از وضعیت مدارس زلزله زده داشتند که قرار شد هیأتی از مسئولان حوزه نوسازی مدارس آموزش و پرورش در منطقه زلزله حضور یابند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آموزش و تحقیقات مجلس تحقیقات و فناوری وزیر آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی فرش نماینده مردم وزارت علوم وزارتخانه آموزش و پرورش نیروی انسانی زلزله کمیسیون آموزش و تحقیقات آموزش و تحقیقات مجلس زلزله نماینده مردم وزارت علوم وزیر آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۵۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: احساس عدم امنیت مردم سیستان و بلوچستان را زجر می‌دهد

فداحسین مالکی اظهار داشت: ما حتما باید به کمبود‌ها و تنگنا‌هایی که نیرو‌های امنیتی فراجا و مرزبانان عزیز ما در استان دارند توجه کنیم. اگر الان شرایط فعلی استان را بخواهید بدانید، شرایط خوبی نیست. مردم نگران هستند. مردم علاوه بر اینکه نگران امنیت هستند، احساس عدم امنیت بیشتر زجرشان می‌دهد. در طول یک ماه حدود ۲۸-۲۹ نفر فقط در حوزه سیستان شهید دادیم و در حوزه بلوچستان هم همین‌طور، تعدادی شهید دادیم. از این بابت حتما باید اقداماتی صورت گیرد.

به گزارش ایلنا، وی گفت: ما حتما باید به کمبود‌ها و تنگنا‌هایی که نیرو‌های امنیتی فراجا و مرزبانان عزیز ما در استان دارند توجه کنیم. اگر الان شرایط فعلی استان را بخواهید بدانید، شرایط خوبی نیست. مردم نگران هستند. مردم علاوه بر اینکه نگران امنیت هستند، احساس عدم امنیت بیشتر زجرشان می‌دهد. در طول یک ماه حدود ۲۸-۲۹ نفر فقط در حوزه سیستان شهید دادیم و در حوزه بلوچستان هم همین‌طور، تعدادی شهید دادیم. از این بابت حتما باید اقداماتی صورت گیرد.

فداحسین مالکی نماینده مردم سیستان و بلوچستان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پاسخ به این سوال که در مدت اخیر استان سیستان و بلوچستان مورد حملات تروریستی قرار گرفته و شاهد شهادت چندین نیرو بودیم. مهم‌ترین عوامل این حوادث از نظر شما چیست، گفت: استان سیستان و بلوچستان استانی است که با دو کشور که خودشان به گونه‌ای مشکلات خاص خودشان را دارند هم مرز است. از مسیر دریا با کشور‌های حوزه خلیج فارس هم مرز مشترک دارد. طی سفری که با هیأت‌های مختلف به پاکستان داشتیم، ارزیابی مان این بود که باید با مقامات پاکستانی نسبت به مرز مشترکی که داریم اقدامات و عملیات مشترکی انجام دهیم. چون همان اندازه که ما آسیب می‌بینیم، آن آسیب در پاکستان هم وجود دارد.

وی افزود: اما با این وجود سیستان و بلوچستان مؤلفه‌های مختلفی دارد؛ یکی از آن‌ها مرز است. دیگری کشور‌های همسایه است که باید عملیات مشترک در آن صورت بگیرد. دوم این است که دولت باید نگاه استراتژیک به این منطقه داشته باشد و از نظر امکانات، تجهیزات و توسعه استان‌ها اقداماتی انجام دهد. طبق تعاریفی که مقامات ارشد نظام و خودمان از سیستان و بلوچستان داریم این است که توسعه این استان باید در اولویت اول قرار بگیرد که این موضوع می‌تواند در امنیت استان تأثیرگذار باشد.

مالکی تصریح کرد: نکته بعدی آنکه ما حتما باید به کمبود‌ها و تنگنا‌هایی که نیرو‌های امنیتی فراجا و مرزبانان عزیز ما در استان دارند توجه کنیم. اگر الان شرایط فعلی استان را بخواهید بدانید، شرایط خوبی نیست. مردم نگران هستند. علاوه بر اینکه مردم نگران امنیت هستند، احساس عدم امنیت بیشتر مردم را زجر می‌دهد. در طول یک ماه حدود ۲۸-۲۹ نفر فقط در حوزه سیستان شهید دادیم و در حوزه بلوچستان هم همین‌طور، تعدادی شهید دادیم. از این بابت حتما باید این اقدام صورت گیرد.

وی گفت: از طرفی انتظار ما از بزرگان، نخبگان استان و کسانی که در شمال و جنوب استان تریبون در دست دارند این است که به گونه‌ای حرکت نکنند که امنیت، وحدت و همدلی مردم زیرسوال برود و آسیب ببیند. چون همیشه مردمان جنوب و شمال استان، شیعه و سنی سال‌ها در کنار هم بوده و کنار هم زندگی کردند و این الفت و برادری نباید زیر سوال برود، خواسته ما هم این است وحدت ملی در آنجا تقویت شود؛ بنابراین این مسئله می‌تواند برای ایجاد امنیت پایدار تأثیر داشته باشد.

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر کشور از مرکز آموزش عمومی انتخابات الکترونیک در لواسان
  • نماینده مجلس: احساس عدم امنیت مردم سیستان و بلوچستان را زجر می‌دهد
  • دیدار استاندار لرستان و آیت‌الله «نیازی»
  • وزیر آموزش و پرورش وارد خوزستان شد
  • شرکت بیش از ۱۳ هزار داوطلب در آزمون استخدامی آموزش و پرورش مازندران
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • دیدار معلمان و فرهنگیان نمونه با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • بطحایی، وزیر اسبق آموزش و پرورش: ورود طلاب و روحانیون در مدرسه مسبوق به سابقه بوده است/ درس دینی را با روشی بسیار غلط ارائه می‌دهیم/ ما باید به شدت و سرعت روشمان را تغییر دهیم/ نمی‌شود با یک روش ناقص با مردم لج بازی کرد و به حرف‌های آنان گوش نداد
  • فرجام نماینده‌ای که «نخست‌وزیر» شد