Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، سید حسین صابری کارشناس مسائل سیاسی در گفتگویی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای زیادی در زمینه های مختلف داشته است ، اظهار داشت : بعد از انقلاب در حوزه بهداشت و درمان انصافا خدمات خوبی صورت گرفته است و در بسیاری از نقاط دور افتاده کشور واحدهای بهداشتی درمانی گسترش یافته اند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت : در چند سال اول پیروزی انقلاب ما در چندین شهر کوچک از پزشکان خارجی استفاده می کردیم اما گسترش تحصیلات عالیه ما در حوزه بهداشت و درمان به حدی رسیده است که آمادگی تکثیر نیرو به سایر کشورها را داریم .

 

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که نرخ های مرگ و میر بعد از انقلاب در کشورقابل باور نیست ؛یادآور شد : خدمات بهداشت و درمان در کشورارتقاء پیدا کرده و نرخ امید به زندگی نسبت به سال ۵۷ حدود ۲۰ سال افزایش یافته است .

 

صابری در رابطه با توسعه آموزش و پرورش بعد از انقلاب افزود : اکنون برخی از شهرها در حد یک شهرستان در حال خدمت دهی هستند در صورتی که قبل از انقلاب همه سرمایه زیر ساختی تعلیم و تربیت آن ها تنها یک دبستان بود ولی امروزه دانشگاه های دولتی و آزاد در حد کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو دارند .

 

وی بیان کرد : گسترش آموزش عالی در کشور بی نظیر و از دستاوردهای بزرگ نظام  است و سواد آموزی در کشور امروز نسبت به قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و در کل کشور وجود بی سوادی زیر ۱۰ درصد می باشد که این ظرفیت قابل قبولی است ولی هنوز تلاش ها ادامه دارد .

 

کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد : بعد از انقلاب کشاورزی مکانیزه و استفاده از روش های نوین کشاورزی سبب شده است که حتی در مناطق محروم در فصول سال باتوجه به موقعیت آب و خاک انواع و اقسام نیازهای کشاورزی کاشته و برداشت شوند.

صابری تشریح کرد : خوشبختانه در سال های اخیر کشاورزی مکانیزه و استفاده صحیح و بهتر از آب به عنوان یک منبع حیاتی در حال اجراست و عمده نیازمندی های ما در حوزه کشاورزی در داخل تولید می شود و به مصرف می رسد و این جای شکرگذاری دارد .

 

وی با بیان این که در حوزه بهره برداری از صنایع و معادن نیز در همه نقاط کشور فرصت های معدنی شناسایی شده اند ، متذکر شد : قبل از انقلاب در استان کرمان در حوزه معدنی تنها در خصوص ذغالسنگ زرند کار می شد و آغاز کار مس سرچشمه نیز از سال های ۵۰ به بعد بود اما امروزه در نقاط مختلف معادن شناسایی و به صورت مکانیزه بهره برداری می شوند .

 

کارشناس مسائل سیاسی گفت : امروزه کارخانه های فولاد در استان به صورت زنجیره ای در حال بهره برداری ، احداث و آماده سازی هستند .

 

صابری ابراز داشت : در حوزه تعلیم و تربیت و گسترش حوزه های علمیه نیز زیرساخت های مذهبی در نقاط مختلف استان کرمان قدم های مختلفی برداشته شده است و این روند بیاد ادامه داشته باشد و در حوزه مطبوعات تقریبا استان کرمان جز استان های سرآمد کشور است.

 

وی توضیح داد : این همه خدمات و دستاوردها بعد از انقلاب اسلامی در حالی اتفاق افتاده است که ما دچار چالش های جدی همچون حرکت گروهک ها ، جنگ تحمیلی و تحریم هایی بودیم که از سال۵۷ شروع شد و در چند سال اخیر نفس گیرتر شده اند و این ها همه چالش هایی بوده اند که در طول ۴۰ سال انقلاب وجود داشته است .

 

کارشناس مسائل سیاسی در پایان بیان کرد : مردم از انقلاب توقعات زیادی دارند و مسئولین باید با درایت بیشتر خدمات بیشتری به مردم ارائه کنند و مردم نیز به شکرانه این خدمات باید با بصیرت و شناخت مشکلات و تهدیدها در صحنه های مختلف حضور داشته باشند .

 

انتهای پیام/

گفتگو: شیخ الاسلامی

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۵۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود

معاون امور بانوان مجمع مشورتی نظام مسائل کشور، گفت: بحث آموزش در حوزه بانوان بسیار مهم است و می‌تواند به توانمندسازی این جامعه و حتی رفع مشکلات آن‌ها کمک کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، فرزانه شکوری شامگاه سه‌شنبه در همایش بانوان تاثیرگذار در اقتصاد که در محل سالن اجتماعات مرکز علمی و کاربردی شهرداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: بررسی کارشناسان نظام مسائل کشور نشان داده که بیشتر موضوعات و مسایل بانوان در سطح‌ استان‌ها متفاوت از بانوان پایتخت بوده و باید به صورت مجزا برای جذب ایده‌های بومی برنامه‌ریزی کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات و مسائل بانوان در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد، ادامه داد: مجمع نظام مشورتی آمده تا به حل مسائل و مشکلات بانوان کمک کند و اگر کسی احساس می‌کند که می‌تواند راهکاری ارائه دهد، ما در کمیسیون‌های تخصصی از آن‌ها استقبال خواهیم کرد.

معاون امور بانوان مجمع مشورتی نظام مسائل کشور بر محور آموزش در حوزه بانوان تاکید کرد و یادآور شد: در این مدت که روی موضوعات و مسائل بانوان کار شد، متوجه شدیم که بحث آموزش در حوزه بانوان بسیار مهم است و می‌تواند به توانمندسازی این جامعه و حتی رفع مشکلات آن‌ها کمک کند.

شکوری ادامه داد: در حوزه زنان سرپرست خانوار خیلی کارهای میدانی و تحقیقی صورت گرفت و مشکلات این افراد در طول پنج سال شناسایی شد، تا جایی که متوجه شدیم مشکلات ریشه‌ای این افراد هرگز از سوی کمیته امداد و بهزیستی حل نخواهد شد و باید به دنبال حل مشکلات بنیادی در این حوزه بود.

وی در ادامه به لایحه حفظ کرامت نیز اشاره کرد و گفت: لایحه حفظ کرامت که 10 سال به طول انجامید تا به صحن علنی مجلس برسد، با کمک مجمع مشورتی نظام مسائل کشور کلیات آن به تصویب رسید و جزییات آن در مجلس آتی بررسی می‌شود.

معاون امور بانوان مجمع مشورتی نظام مسائل کشور، تاکید کرد: این لایحه دارای معایب و مزایایی است که باید در مرحله اجرا مورد بررسی قرار بگیرد، ما اعتقاد داریم که این لایحه حداقل حقوق جامعه زنان را حمایت و تقویت می‌کند و لازم است که مواردی دیگری نیز در آن لحاظ شود.

شکوری خاطرنشان کرد: اعضای مجمع مشورتی زنان همگی جوان و نخبه هستند و شرایطی را فراهم کرده تا جوانان صاحب‌نظر کشور در کنار فضای انتقاد به ارائه راهکار بپردازند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زاهدان میزبان گردهمایی کشوری مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌ها
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود
  • واکنش میرسلیم به ادعای تذکر رهبری به برخی مسئولان درباره گشت ارشاد /هرکسی در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است
  • کارشناس مسائل خاورمیانه: بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • صدای میرسلیم هم درآمد: رئیسی تدبیر مناسبی بیندیشد
  • عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است
  • گفت‌وگو با مسعود نجابتی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی/ پیش‌درآمد هنر انقلاب برای طرح تمدن نوین اسلامی