Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه دوشنبه هفتاد و سومین جلسه شورای شهر رشت با حضور علی بهارمست سرپرست شهرداری و با موضوع ارائه بودجه تدوین شده شهرداری رشت برای سال ۹۸ در تالار شورای شهر برگزار شد.  

سرپرست شهرداری رشت در این جلسه با اشاره به تدوین بودجه سال ۹۸ شهرداری رشت، اظهارکرد: در این دوره به منظور جلوگیری از تداوم مشکلات شهرداری رشت و در راستای ارائه و تحقق بودجه با دید منطقی و براساس واقعیت‌ها لایحه بودجه تهیه و تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی بهارمست با بیان اینکه بودجه شهرداری رشت طی سال‌های اخیر با روند افزایش غیراصولی تهیه و تدوین شده است، افزود: متاسفانه این اقدام سبب شده که شهرداری رشت امروز گرفتار بدهی‌های هنگفت و تحقق اندک بودجه شهرداری در سال‌های اخیر شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۴۰۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری رشت در سه ماهه پایانی سال ۹۶ و ۹ ماهه نخست امسال محقق شده‌ است، گفت: بودجه شهرداری رشت با شهرهای هم تراز خود همانند همدان فاصله زیادی دارد.

بهارمست بودجه پیشنهادی شهرداری رشت برای سال آینده را ۶۸۵ میلیارد تومان عنوان و بیان‌کرد: این بودجه در مقایسه با امسال ۳۰ درصد کاهش یافته که ۴۶ درصد آن مربوط به امور جاری و ۵۴ درصد مربوط به امور عمرانی است.

کاهش ۳۰درصدی بودجه شهرداری رشت نسبت به سال امسال

در ادامه این جلسه سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به بودجه ۶۸۵ میلیارد تومانی شهرداری رشت برای سال آینده، افزود: در مقایسه با امسال شاهد کاهش ۳۰ درصدی بودجه شهرداری رشت هستیم.

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه بودجه در دو بخش جاری و عمرانی تدوین شده است، گفت: از بودجه ۶۸۵ میلیارد تومانی پیشنهادی شهرداری رشت ۴۶ درصد جاری و ۵۴ درصد عمرانی پیش بینی شده است.

ارائه اصلاح نظام حسابداری و ارتقای ساختار منابع مالی شهرداری

نائب رئیس شورای شهر رشت در ادامه این جلسه گفت: متاسفانه مشکلات موجود در ساختار مالی حسابداری شهرداری و سیستم مستقر برای مطالبات و همچنین پیگیری منابع مالی سبب شده در این حوزه شهرداری رشت دچار آسیب فراوانی شود.

رضا رسولی با اشاره به ارائه طرح اصلاح نظام حسابداری و ارتقای ساختار تامین منابع مالی شهرداری رشت در قالب سه ماده‌ای درمورد ساماندهی نظام حسابداری شهرداری، افزود: در صورت اجرای این طرح شهرداری می‌تواند مطالبات خود را به درستی پیگیری کند همچنین در این طرح بدهکاری‌ها و  مطالبات کاملا مشخص و شفاف می شود.

لزوم اختصاص اعتبار به اجرای طرح شهر دوستدار کودک 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت در ادامه با تاکید برلزوم اختصاص اعتبار مشخص در زمینه اجرای طرح شهر دوستدار کودک در بودجه سال ۹۸ از سوی شهرداری رشت، اظهارکرد: می‌توانیم با هماهنگی با آموزش و پرورش از نظرات کودکان و خواسته‌های آنها در حوزه شهری اطلاع یابیم.

محمدحسن عاقل منش  ادامه داد: قطعا داشتن یک بانک اطلاعاتی مناسب در تمامی تشکل‌های دولتی و غیردولتی می‌تواند در اجرای صحیح این طرح موثر باشد.

کد خبر 4520006

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا رسولی شهرداری رشت شورای شهر رشت علی بهارمست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۵۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار هشت هزار میلیاردی برای مسکن نیرو‌های مسلح

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سردار مجید ابن الرضا امروز در جلسه شورای مسکن استان با بیان اینکه ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل ساخت مسکن نیرو‌های مسلح برآورد شده است گفت: اصل ۳۱ قانون اساسی بر داشتن مسکن متناسب با نیاز هر جامعه تاکید دارد و یکی از موارد مطرح شده در پیام امام راحل در خصوص وظایف دولت اسلامی نیز حل مشکل مسکن است.

وی افزود: مسکن از نیاز‌های اولیه زندگی انسان و از موضوعات جدی در سبد معیشت خانوار است؛ متاسفانه بازدهی بازار مسکن در جامعه امروز به قدری بالا رفته که هم ارز با بازار سکه و دلار حرکت می‌کند و باید هرچه سریعتر برای حل مشکل مسکن اقدام شود.

سردار ابن ارضا با اشاره به رشد جمعیت و کمبود مسکن در سال‌های آینده، افزود: بالاترین هزینه در زمینه ساخت مسکن مربوط به دستمزد، مصالح و فولاد است.

رئیس ستاد تأمین اجتماعی و قرارگاه مسکن نیرو‌های مسلح کشور ادامه داد: یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی فاقد کاربری نیرو‌های مسلح با اجازه مقام معظم رهبری برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه تاکید کرد: نیرو‌های مسلح برای تامین مسکن مورد نیازشان باید دغدغه ۱۰۰ درصدی داشته باشند و ما نیز در مدیریت استان کاملا آماده همکاری در این زمینه هستیم.

مالک رحمتی گفت: برای ساخت مسکن نیرو‌های مسلح زمین‌هایی در نظر گرفته شود که زیرساخت‌های مورد نیاز از قبیل برق، آب و گاز را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: شخص رییس جمهور به مسکن دغدغه اساسی دارد و اگر این خط فکری در همه استان‌ها و شهرستان‌ها جاری و ساری شود، یک عملیات عمرانی بزرگ برای ساخت مسکن به راه خواهد افتاد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: مسکن یک حوزه تخصصی و مهندسی است، بنابراین باید به جزییات، اعداد و ارقام در این حوزه مسلط باشیم.

رحمتی با تاکید بر اینکه در روند ساخت مسکن نیرو‌های مسلح حد توقفی وجود ندارد، گفت: بر این اساس ظرف یک ماه آینده همه نیازمندی‌ها و موجودی‌ها احصا شوند، به طوری که در جلسات بعدی قرارگاه فقط راه حل مشکلات موجود مورد بررسی قرار گیرند.

وی ادامه داد: نیرو‌های مسلح تمام دارایی‌های خود در داخل و خارج شهر را پای کار بیاورند، ما نیز بالاترین ارزش افزوده‌ای را که در استان در اختیار داریم، ایجاد خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • رشد۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • اعتبار هشت هزار میلیاردی برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد
  • سهم ۶۴ درصدی طرحهای عمرانی از بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اشنویه