Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی حاجی دلیگانی در توضیح طرح پیشنهادی خود در خصوص سهمیه بندی بنزین، اظهار کرد: پیش‌بینی ما بر این بود که اگر بنا است سهمیه بندی صورت بگیرد ارزش اصلی به انسان‌ها داده شود نه به خودرو و سرمایه. دولت ممکن است بگوید که کارت سوخت احیا شده است و به ازای هر کارت سوخت سهمیه بنزین داده شود، اما ما می‌گوییم این سهمیه را به خودرو ندهید، بلکه سهمیه بر اساس کد ملی به سرپرست خانوار اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فارغ از این که آن خانواده خودرو دارد یا خیر.

وی اضافه کرد: بنزینی که به قیمت هزار تومان ارائه می‌شود بر اساس فوب خلیج فارس بین ۵۰ تا ۵۵ سنت قیمت گذاری شده که حدود شش هزار تومان می‌شود؛ بنابراین افراد با خرید یک لیتر بنزین هزار تومانی پنج هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند. ما معتقدیم این یارانه باید به فقرا داده شود.

وی با بیان این که بر اساس بررسی‌ها ۲۰ درصد از مردم کشور اصلا خودرو و موتورسیلکت ندارند، خاطرنشان کرد: همچنین ۲۰ درصد از مردم بیش از سهمیه تعیین شده بنزین مصرف می‌کنند. ما می‌خواهیم این ۲۰ درصد سهمیه اضافه روی آن ۲۰ درصد قبلی سرشکن شود. در چنین شرایطی اگر قیمت بنزین احیانا افزایش پیدا کند این به ضرر افراد ضعیف نیست، بلکه به نفع آن‌ها خواهد بود، زیرا هر قدر قیمت بالاتر برود مابه التفاوتی که آن‌ها می‌توانند دریافت کنند بیشتر است و در اندوخته شان قرار می‌گیرد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه یادآور شد: در این طرح پیش‌بینی شده است که به ازای هر کد ملی در روز یک لیتر به حساب سرپرست خانوار واریز شود که بر این اساس یک خانواده چهار نفره در ماه ۱۲۰ لیتر بنزین سهمیه دارند و می‌توانند هر قدر می‌خواهند از این سهمیه مصرف کنند. طبق پیش‌بینی‌ها این سهمیه‌ها در کارت افراد قرار می‌گیرد و می‌توانند تمام یا بخشی از آن را به قیمت آزاد بفروشند و یا صادر کنند. در واقع بر اساس این طرح سهمیه بنزین قابل نقل و انتقال است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در پایان، تصریح کرد: پیش‌بینی دیگری که در این طرح داشتیم این بود که وزارت نفت سامانه‌ای به عنوان بورس معاملات بنزین ایجاد کند. ما معتقد هستیم که در صورت اجرایی شدن این طرح صرفه جویی در مصرف بنزین هم صورت می‌گیرد، زیرا مابه التفاوت میزان مصرفی بنزین به جیب خود فرد می‌رود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارت سوخت حسینعلی حاجی دلیگانی سهمیه سوخت کمیسیون برنامه و بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۵۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است

تین نیوز

سرپرست ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت کشور گفت: طبق قانون توسعه و مدیریت مصرف سوخت باید میزان سفرهای حمل ونقل درون شهری به ۷۵ درصد برسد که در حال حاضر زیر ۵۰ درصد است

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا احمدی سرپرست ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت کشور گفت: متوسط مصرف سوخت حدود ۱۲۰میلیون لیتر در روز است و نسبت به قانونی که پیش بینی شده میزان مصرف سوخت بسیار بیشتر شده است.

به گفته وی این میزان مصرف سوخت به دلیل سوء مدیریت ها در حوزه حمل ونقل عمومی است و با توجه به آنکه قانون توسعه و مدیریت مصرف پیش بینی کرده است که مصرف سوخت روند افزایشی داشته است و فاصله میزان مصرف با قانون پیش بینی شده است.

احمدی فینی گفت: میزان مصرف سوخت، بنزین، گازوئیل و برحسب میزان مسافر جابه جایی آنها و براساس بار است و با توجه به آنکه مقرر شده است ۷۵درصد از سفرهای درون شهری از طریق ناوگان حمل ونقلی و درون شهری انجام شود اما طبق بررسی های صورت گرفته میزان سفرهای انجام شده از طریق ناوگان حمل ونقلی زیر ۵۰ درصد است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است