Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@04:26:05 GMT

آیا میان حجاب زن و مرد تفاوتی وجود دارد؟

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۶۲۹۹

آیا میان حجاب زن و مرد تفاوتی وجود دارد؟

باشگاه خبرنگاران: حجت الاسلام و المسلمین علی صابری خطیب و کارشناس مسائل دینی درباره حجاب فاطمی و جایگاه اجتماعی حضرت زهرا (س) گفت: حجاب یا آنچه ما به عنوان پوشش صحیح می‌دانیم صرفا فقط چادر نیست. در واقع ما هر وقت از حجاب حرف می‌زنیم چادر به ذهن‌ها می‌رسد یا خانمی که کاملا بسته باشد، اما اصلا بحث ما درباره حجاب صرفا چادر آن هم با رنگ مشکی نیست، وقتی از حجاب می‌گوییم یعنی پوشیدگی صحیح و کامل زنان و بالاخص مردان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه بیان کرد: ما می‌دانیم که حضرت زهرا (س) در زمانه خود بزرگترین کلاس درس و مباحثه را داشتند و افرادی مثل سلمان در آن شرکت می‌کردند و درس می‌خوانند. حضرت زهرا (س) نیز پس از ماجرای فدک و خلافت امیرالمومنین (ع) یکی از اعتراضاتشان تعطیلی تدریسشان بود، وقتی درس را تعطیل کردند بسیاری از مردم آن زمان متعجب ماندن که چرا حضرت (س) مباحثه را تعطیل کرد. بنا به این روایات، ما نیز باید توجه داشته باشیم که بانویی چنین مانند حضرت زهرا (س) که معصوم هستند، پدرشان پیامبر اکرم (ص) و همسرشان امام هستند، در زمانه خود چگونه عمل کردند؟ این طبیعی است که زنان ما نمی‌توانند حضرت زهرا (س) شوند، اما می‌توانند الگویی شبیه فِضه داشته باشند.

این خطیب و کارشناس مسائل دینی افزود: آن خانمی که می‌خواهد ارزش اجتماعی داشته باشد یا می‌خواهد در جامعه خود اثرگذار شود، این نیست که بخواهد خود را به بی‌حیایی و برهنگی بزند، اتفاقا اگر زنی دنبال دیده شدن است باید چشم‌های بلهوس را از خودش دور کند. پوششی درون خود ایجاد کند که در جامعه اثرگذار باشد.

حجت الاسلام و المسلمین صابری گفت: به عنوان مثال، در زمان انقلاب همه در خانه‌هایشان بشکه‌های ۲۰ لیتری نفت در گوشه حیاط داشتند، اما هیچ خانمی ترمه یا پارچه گرانقدری را روی این بشکه‌ها نمی‌گذاشت، بلکه ترمه دست دوز را روی صندوقچه‌های خود می‌انداختند. همیشه گوهر و صدف را درون صندوق قرار می‌دادند و شی ارزشمند را در زیباترین شکل حفظ و صیانت می‌گذاشتند. حال آن خانمی که می‌خواهد ارزش پیدا کند، راهش پوشیدگی و تطهیر است.

وی ادامه داد: شاید متوجه نوع پوشش خودمان نشویم، اما نوع لباس و آراستگی ما با مردم حرف می‌زند. در احادیث مختلفی آمده که به نحوی لباس بپوش که قابل احترام باشید! به خودت احترام بگذار، چراکه خداوند تبارک و تعالی تو را جانشین خود در روی زمین قرار داده و حیف است که از آن جایگاه جانشینی در پایین‌ترین درجه انسانی قرار بگیرید.

حجت الاسلام و المسلمین صابری با تاکید براینکه تفاوتی بین حجاب زن و مرد نیست، بیان کرد: هیچ فرقی بین زن و مرد در خلیفه بودن خداوند بر زمین نیست، بنابراین دستورات الهی در رسیدن به کرامات انسانی هم برای مرد و هم زن آمده است. اما وقتی می‌گوییم خانم یعنی سروری کردن، پس حالا که سرور هستی باید بهایی را برای سروری بر قلب‌ها و عقل‌ها بپردازی و بهای خود را به کمتر از خداوند نفروش.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه حضرت زهرا (س) گفت: حضرت تنها کسی بودند پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) پدر بزرگوارشان، دست فرزندان خود را گرفتند و به کوچه و بازار رفتند و در دیدار‌های چهره به چهره اسلام را تبلیغ و سخنان پیامبر اکرم (ص) را برای مردم یادآوری کردند. ایشان در خانه نماندند و در راستای حفظ رسالت و ولایت کاری عملیاتی کردند و به گونه‌ای حرکت کردند که در شانشان بود. ما هم باید به نحوی رفتار کنیم که در شان و جایگاهمان است.

حجت الاسلام و المسلمین صابری یادآور شد: شان و جایگاه یک بانو سروری و مادری کردن است و باید این شان را رعایت کنیم. حضرت زهرا (س) می‌گویند اصل حجاب را رعایت کنید نه اینکه بیاییم ادای حجاب را در بیاریم.

منبع: فردا

کلیدواژه: حجاب زن و مرد حضرت زهرا حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۶۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی تیم دوومیدانی نابینایان و کم‌بینایان با حضور ۶ ورزشکار

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا وسیما، ششمین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی دو و میدانی از امروز ۱۶ اردیبهشت ماه برای اعزام به مسابقات جهانی کوبه ژاپن آغاز شد و تا ۲۴ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.    هاجر صفرزاده، سجاد نیک پرست، مهدی اولاد، سامان پاکباز، علی پیروج و امیرحسین علیپور ملی پوشان دعوت شده به این اردو میباشند که تمرینات خود را زیر نظر زهرا علیزاده، حمید فرزین بقا، علیرضا مهرصفوتی، محسن پاکباز، امیدمحمد محمدی و مصطفی بهرامی به عنوان مربی انجام می‌دهند. ملی پوشان کشورمان تمرینات خود را زیر نظر هاجر صفرزاده، امیرخسروانی، سجاد نیک‌پرست، علی شمشیری، خدیجه عبدی، زهراسادات پوراسماعیل، امید ظریف، مهدی مرادی کوچی، مهدی اولاد، سامان پاکباز، علی پیروج، امیرحسین علیپور، حسن باجلودند، وحید علی‌نجیمی و مهرداد مرادی به عنوان ورزشکار و علی اصغر هادیزاده به عنوان سرمربی، داریوش نام‌آور، هرمز راد صادقی‌نیا، حمید مزارزئی، مصطفی بهرامی، زهرا علیزاده، امیرمحمد صلح میرزایی، علی محبی، محسن پاکباز، امیرمحمد محمدی، ماشالله طاهری و مهدی رحیمی به عنوان مربیان تیم و زهرا اقشاریان (دونده همراه) به تمرین میپردازند. مسابقات کوبه ژاپن از ۲۵ اردیبهشت تا ۸ خرداد برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • فال حافظ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • اردوی تیم دوومیدانی نابینایان و کم‌بینایان با حضور ۶ ورزشکار
  • دیابت نوع یک و دو چه تفاوتی با هم دارند؟
  • پایان پیکار‌های ووشو جوانان دختر مازندران در بابلسر
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • حامیان شعار زن، دختران دانشجو را در کف خیابان لگدمال می‌کنند
  • حضور پاراتکواندو دشتستانی در اردوی تیم ملی