Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: جشنواره یادشده همزمان با ١٥ استان کشور از چهارم اسفندماه در گیلان برگزار می‌شود و مخاطبان هنر موسیقی می‌توانند از برنامه‌های طرح‌ریزی شده طی هفت روز، در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیاء (ص) بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فیروز فاضلی افزود: جشنواره یادشده به کوشش انجمن موسیقی استان در بخش‌های موسیقی سنتی، نواحی، ردیف دستگاهی و بازسازی ترانه‌های قدیمی گیلان برگزار می‌شود.

وی افزود: چهار گروه از سی و چهارمین جشنواره موسیقی بین‌المللی فجر میزبان همزمانی برگزاری جشنواره یادشده خواهد بود که دو گروه از آنان را گروه‌های موسیقی نواحی استان تشکیل می‌دهند.

فاضلی تصریح کرد: همچنین برای برنامه همزمانی یادشده، سخنرانی‌های تخصصی پژوهشی در حوزه موسیقی کلاسیک، نواحی و موسیقی‌شناسی بومی برنامه‌ریزی شده است.

همزمانی سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در گیلان از چهارم تا دهم اسفندماه در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا (ص) رشت میزبان مخاطبان و علاقه‌مندان به هنر موسیقی است.

سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، همزمان با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با اهداف و ماموریت‌های مشخص‌شده در آئین‌نامه برگزاری جشنواره و شناسایی، ظرفیت‌سازی و حمایت از فعالیت‌های خلاقانه هنرمندان و گروه‌های موسیقی سراسر کشور با اولویت معیار‌های هنری هر شاخه از موسیقی تهیه و تنظیم شده است.

انتهای پیام/آ جشنواره موسیفی فجر در گیلان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره موسیقی فجر جشنواره بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۶۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنسرت بهترین نوازنده هنگ درام در ایران

سالن خلیج فارس در اردیبهشت سال جاری میزبان کنسرت هنگ درام «نادیشانا» نوازنده نامی اهل روسیه بود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در این کنسرت «نادیشانا» که به عنوان یکی از بهترین نوازندگان هنگ درام دنیا معروف است، در سالن خلیج فارس - فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت. این نوازنده اهل روسیه است و در اردیبهشت سال جاری برای اجرا به تهران سفر کرده بود.

این هنرمند برای نخستین بار به ایران آمد تا در میان استقبال مخاطبان روی صحنه برود.

کنسرت‌های اردیبهشت در راهند؛ از طلیسچی تا بانی

 

نادیشانا (Nadishana) نوازنده مطرح چندین ساز، آهنگساز و طراح صدا از سیبری، کسی که شیوه‌ای خلاقانه و مخصوص به خود برای دنیای ترکیب و تلفیق موزیک‌ها دارد، ترکیبی خلاقانه از سازهای سنتی متفاوت از سراسر جهان که بر اساس تکنولوژی عصر حاضر و سبک مدرن امروزی طراحی شده است. او قادر به نواختن بیش از ٢ نوع ساز از نقاط مختلف جهان است، که شامل سازهایی که خود ساخته نیز می‌شود. نادیشانا با زحمات، تلاش و کوشش بسیار تکنیک‌های منحصر به فرد خود را برای نواختن هر یک از سازهایش ابداع کرده است. او شیوه‌ی خود را در ویرایش و افکت صداهای دیجیتالی Sound Microsurgery  نامیده است.

این هنرمند برجسته، صاحب مجموعه‌ی بزرگی از آلات موسیقی (بیش از ٢ ساز) از بخش‌های مختلف جهان است. او در حال حاضر در برلین زندگی می‌کند و روی چندین پروژه، مشغول به کار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنسرت موسیقی  زاگرس در تالار وحدت
  • سامان علیپور موسیقی منطقه زاگرس را به تالار وحدت می‌آورد
  • کنسرت بهترین نوازنده هنگ درام در ایران
  • شیراز میزبان ۲۰۰ هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود
  • تالار حافظ شیراز میزبان۲۰۰ هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود
  • برگزاری سومین دوره جشنواره گروه های کر ایران به میزبانی شیراز
  • تشریح جزئیات برگزاری جشنواره سرود فجر/ سرود تقویت می‌شود
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • اعلام آمادگی دفتر موسیقی برای همکاری با فضای دانشگاهی کشور
  • «نجوای عشق» در تالار وحدت می‌پیچد