Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از 8 ماه که کارکنان شهرداری بروجرد حقوقی دریافت نکرده‌اند و این مسأله مشکلاتی را برای خانواده کارمندان و کارگران این شهرداری لرستان بوجود آورده، «احمد مرادپور» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان قول داد که بخشی از حقوق آنان تأمین شده و در طول امروز(سه‌شنبه) یا فردا(چهارشنبه) به حسابسشان واریز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زهره افشار خبرنگار کوتاهی در جمع‌آوری زباله دیده نمی‌شود

البته شاید باورش سخت باشد، اما کارکنان شهرداری بروجرد از اردیبهشت ماه امسال تاکنون حقوقی دریافت نکرده‌اند واین در حالیست که کارگران شهرداری همچنان به وظیفه خود در جمع‌آوری زباله از سطح شهر اقدام می‌کنند و کوتاهی در این زمینه دیده نمی‌شود.

گفته می‌شود، اختلافات اعضای شورای شهر بروجرد چند ماه است که دامان مردم این شهر را گرفته و علاوه براینکه موجب شده تا تمام کارهای عمرانی شهر بخوابد و هیچ طرحی از سوی شهرداری اجرایی نشود، مشکل بزرگی را هم برای کارکنان شهرداری رقم زده است. این اختلاف تا جایی بالا گرفته که حتی حضور «مهدی جمالی‌نژاد» معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در بروجرد و پیگیری‌های مکرر نمایندگان این شهر هم تاکنون نتوانسته بحران مالی این شهرداری را حل کند. گزارش میدانی خبرنگار ما موید این است که بیشتر مردم بروجرد بویژه کسانی که خود نقشی در انتخاب اعضای شورای شهر داشته‌اند از این وضعیت گلایه‌مند هستند و بارها از مسئولان استانی و ملی خواستار رفع این مشکلی شده‌اند که دودش تنها به چشم مردم رفته می‌رود.

پیگیری مستمر استانداری

درهمین حال، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان ضمن اعلام پیگیری مستمر استانداری برای رفع این مشکل، به کارکنان شهرداری بروجرد قول داد که مبلغی از حقوق آنان از محل ارزش افزوده در اختیار شهرداری قرارمی گیرد تا کمی از مشکلاتشان رفع شود.

وی گفت: متأسفانه در یکساله گذشته به‌دلیل اختلافات در شورای شهر، همه کارهای شهرداری متوقف شده و حتی در حال حاضر برای زدن حکم شهرداری سرپرست فعلی شهرداری بروجرد وفاقی در میان اعضای شورا نیست.

مرادپور از مردم خواست، در زمان انتخاب نمایندگان خود در شورا بدون در نظر گرفتن نسبت فامیلی و دوستی و فارغ از هرگونه جناح‌بندی به این مهم اقدام کنند تا با مشکلات این چنینی روبه‌رو نشوند. بحران فعلی شهرداری بروجرد دردیگر شهرها نیز وجود دارد و به‌دلیل کاهش ساخت و ساز، درآمد شهرداری‌ها کاهش یافته و دخل و خرجشان با هم همخوانی ندارد.

رفع دغدغه شهرداری‌ها

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز، تأکید کرد: بهترین راهکار برای رفع دغدغه شهرداری‌ها رفع ایرادات مصوبه مجلس در شورای نگهبان برای پرداخت بدون واسطه 3 هزارو 200 میلیارد تومان به شهرداری‌ها است که ما هم امیدمان به همین مصوبه است. بر اساس مصوبه مجلس که هم‌اکنون در شورای نگهبان دردست بررسی است، 3 هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان در قانون بودجه از منابع حاصل از عوارض سوخت بدون واریز شدن به خزانه از طریق وزارت کشور بین شهرداری‌های کشور تقسیم خواهد شد.

سوء مدیریت و دخالت‌های غیر کارشناسی

«عباس گودرزی» نماینده مردم بروجرد نیز تصریح کرد: مشکلاتی که در شهرداری بروجرد می‌بینیم و اینکه به کارکنان 8 ماه است حقوق پرداخت نشده، ناشی از سوء مدیریت و دخالت‌های غیر کارشناسی و تصمیمات نابجا در گذشته بوده است.

وی افزود: اختلافات در بدنه شورا شرایطی را رقم زده که هیچ عزمی برای تسریع درحل مشکلات شهری از سوی شورا دیده نمی‌شود و متأسفانه مردم تاوان آن را می‌دهند.

گودرزی با تأکید بر اینکه شورای شهر خط مقدم نظارت بر شهرداری و حل مشکلات در این حوزه است، گفت: خواسته به حق مردم این است که شورا از ورود به مسائل حاشیه‌ای به جد دوری کند و اختلافات را به حداقل برساند. وی ازمسئولان ذیربط در وزارت کشور خواست، برای حل مشکل مردم بروجرد بدون مماشات به این بحث ورود کند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۶۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۵۰۰ نفر از کارکنان شهرداری دزفول در آب‌گرفتگی اخیر

به گزارش خبرنگار مهر، سیدباقر موسوی فخر شامگاه یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: ثبت بیش از ۱۷۵ میلیمتر بارندگی در ۲ روز آورد آبی به مراتب بیشتر از ظرفیت شبکه دفع آب‌های سطحی داشت که این موضوع موجب آب‌گرفتگی‌های گسترده در دزفول شد.

رئیس شورای شهر دزفول با تقدیر از حضور مسئولانه و جهادی تمام تیم‌های عملیاتی شهرستان برای کمک به مردم در بارندگی‌های شدید اخیر گفت: ۵۰۰ نفر از کارکنان و مدیران شهرداری دزفول مجاهدانه در میدان حضور داشتند که این تلاش ارزشمند قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: تمام دستگاه‌ها به ویژه ناحیه مقاومت بسیج، تیپ ۲۹۲ زرهی ارتش، آبفا، هلال احمر، پرسنل و کارگران شهرداری، گروه‌های مردمی و حتی خودرو سواران آفرود و اهالی و ساکنان مناطق آبگرفته در ایام بارندگی برای کمک به مردم، بیرون کشیدن خودروهای گرفتار از معابر دچار آب‌گرفتگی و همچنین تخلیه آب منازل با تمام توان وارد میدان شدند و نتیجه این همدلی بازگشت شهر به شرایط عادی در کمترین زمان ممکن با وجود حجم بی سابقه باران بود.

رئیس شورای شهر دزفول با اشاره به پخش برنامه تلویزیونی «هموطنز» با محوریت دزفول گفت: این شورا نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی برای معرفی دزفول و معرفی ظرفیت‌های بی‌بدیل آن در سطح ملی موافق است ولی انتظار می‌رود تا این برنامه‌ها هدفمند و شفاف باشد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری دزفول برای برگزاری هفته فرهنگی دزفول در تهران گفت: با توجه به اهمیت موضوع ضروری است تا این مورد در کمیسیون فرهنگی به طور تخصصی بررسی و پس از بررسی ابعاد مختلف و دستاوردهای آن برای دزفول، در صحن علنی تصمیم‌گیری شود.

کد خبر 6097709

دیگر خبرها

  • تغییر سلیقه‌ای فرمول محاسبه حقوق رانندگان آژانس شهرداری قزوین
  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد
  • حضور ۵۰۰ نفر از کارکنان شهرداری دزفول در آب‌گرفتگی اخیر
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • اخراج کارکنان برج میلاد تکذیب شد
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها نخستین اقدام موثر هیئت امنای بازار اصفهان است
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • احکام افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان قوه قضائیه صادر شد