Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رسانه‌هاي تاجيکستان از مواجه شدن شهروندان تاجيک با مشکلات متعدد پس از ممنوعيت انتقال پول از اين کشور به برخي کشورها خبر دادند. 
برخي شهروندان تاجيکستان به دليل ممنوعيت انتقال پول از بانک‌هاي اين کشور به چند کشور از جمله ترکيه، پاکستان و کره شمالي براي خريد کالا و ارسال پول براي خويشاوندان دچار مشکل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اخيراً مسوولان دولت دوشنبه دستورالعملي براي بانک‌هاي تاجيکستان صادر کرده اند. بر اساس اين دستورالعمل، اتباع و شهروندان تاجيکستان مي‌بايست از هرگونه انتقال پول به کشورهاي ترکيه، پاکستان و کره شمالي خودداري کنند. زيرا احتمال آن که پول‌هاي ارسالي به گروه‌هاي تروريستي برسد، زياد است.
پيش از اين، مقام‌هاي دولت دوشنبه اعلام کرده اند که در سال 2017 ميلادي، تعداد يک هزار و 900 تن شهروندان تاجيکستان از جنگ‌ هاي داخلي در عراق و سوريه خارج شده و به گروه‌هاي تروريستي داعش در منطقه آسياي مرکزي پيوسته‌اند.
مشارکت اين تعداد در عمليات تروريستي در سوريه و عراق به معناي آن است که، افراط گرايي ديني در تاجيکستان به شدت در حال گسترش است.
درمقابل، دولت دوشنبه تاکنون نتوانسته است براي ممانعت ازپيوستن اتباع تاجيکستان به صفوف گروه تروريستي داعش اقدام مثبتي انجام دهد. در عين حال ، منابع آگاه در تاجيکستان تصريح کرده اند که ، برخي از مقام‌هاي دولت امامعلي رحمان با جريانات تروريستي نظير داعش همکاري هاي نزديکي دارند و حتي خدمات موثري به آن‌ها ارائه مي کنند.
بديهي است که، از کشوري که مقام‌هايش با گروه هاي تروريستي زد و بند دارند ، نمي توان انتظار اصلاحات داشت.
همزمان با وقوع برخي تحرکات امنيتي در تاجيکستان، «محمدسعيد عبيدالله اف» شهردار دوشنبه‌، دستور نصب دوربين در تمامي مساجد اين کشور را صادر کرد.
وي به منظور مبارزه با هرگونه اقدام تروريستي، دستور داد در تمامي مساجد دوشنبه دوربين‌هاي نظارتي و دستگاه‌هاي فلزياب نصب شود. هدف از اين اقدام ، جلوگيري از عمليات خرابکارانه و تامين امنيت نمازگزاران تاجيک اعلام شد مقام‌هاي دولت تاجيکستان از جمله «يوسف رحمان» دادستان کل تاجيکستان در گفت وگو با رسانه‌هاي دوشنبه، تصريح کرد: «هدف تبليغات سلفي گري و گسترش فعاليت‌هاي اين فرقه، گسترش افراط‌ گرايي است».
«يوسف رحمان» درماه مارس سال 2017 ميلادي درمصاحبه با روزنامه «جمهوريت» چاپ دوشنبه، گفت: «85 درصد از شهروندان تاجيکستان - که در درگيري‌هاي مسلحانه در کشورهاي خارجي - از جمله سوريه و عراق شرکت کردند - مهاجران کاري از روسيه بودند که به واسطه سلفي‌ها به اين گروه‌هاي افراطي پيوسته‌اند .»
در اين ارتباط، «حفيظ بابا» فيلسوف تاجيک مقيم آلمان گفته است: «استقلال تاجيکستان در آينده، در گرو حل سه مشکل اساسي اين کشور شامل عقب ماندگي علمي و فناوري، بيکاري جوانان جوياي کار و مهاجرت کارگران به ديگر کشورها است».
به عبارت ديگر، اين فيلسوف تاجيک، تاجيکستان را کشوري مستقل نمي داند. زيرا دولتمردان دوشنبه تاکنون نتوانسته‌اند هيچيک از مشکلات جاري کشور را حل و فصل نمايند.
نويسنده: محمد علي طالبي خاکياني
141/118
کليدواژه داعش تروريسم تاجيسکتان پول

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۷۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان

جهان‌بخش یوسفی، اظهار کرد: برنامه جهانی ریشه‌کنی فلج اطفال و حفظ دستاورد‌های آن از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان جهانی بهداشت است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: هر چند تلاش‌ها برای تحقق اهداف برنامه همچنان تداوم دارد، ولی افزایش تردد به داخل کشور از کشور‌های همسایه نشان‌دهنده خطر بالای ورود ویروس به کشورمان است.

 وی گفت: عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سال ۲۰۲۴ میلادی در مناطق غیرگرمسیری در مرحله اول از روز یکشنبه دوم الی سه‌شنبه چهارم اردیبهشت‌ماه سال جاری هم‌زمان با سراسر کشور به انجام رسید و مرحله دوم نیز از سی‌ام اردیبهشت لغایت یکم خردادماه اجرا خواهد شد.

یوسفی افزود: در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کردستان طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال از روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ باهدف ریشه‌کن‌کردن کامل این بیماری در کودکان زیر پنج سال مهاجران خارجی اجرا و بیش از ۷۵ درصد موارد واکسیناسیون شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • وحدت حنانوف مثل اسماعیلی‌فر نبود
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • ممنوعیت‌های تردد درمحدوده صادقیه برای برگزاری مراسم سوگواری امام صادق(ع)/اعلام مسیرهای جایگزین
  • ممنوعیت تردد در بزرگراه شهید خرازی/ شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • مراسم روز معلم در مدارس دانش‌آموزان اتباع + فیلم
  • بررسی وضعیت بیمه اتباع خارجی در قم
  • برای رفع مشکلات شهروندان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد
  • تکمیل مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان