Web Analytics Made Easy - Statcounter

اختلاف نظر برخی کشورهای مهم اروپایی بر سر قانون کپی رایت اتحادیه اروپا باعث شده تا شرکت های بزرگ فناوری آمریکا مانند گوگل فعلا نفس راحتی بکشند.به گزارش بلاغ،کشورهای عضو اتحادیه اروپا قصد دارند فردا ۲۱ ژانویه در مورد قانون کپی رایت جنجالی خود رای گیری کنند.

این در حالی است که ۱۱ کشور اروپایی عضو این اتحادیه و از جمله آلمان، ایتالیا و هلند تصریح کرده اند که از آخرین نسخه طرح پیشنهادی این قانون حمایت نکرده و قصد ندارند به آن رای مثبت بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمترین بخش طرح یادشده که جنجال آفرین شده مواد ۱۱ و ۱۳ آن هستند که به نظر کشورهای مخالف از استحکام و قوت کافی برای حفاظت از حقوق کاربران برخوردار نیستند. کشورهای یادشده می گویند باید تمهیدات بیشتری در قانون کپی رایت پیشنهادی اتحادیه اروپا برای جلوگیری از سرکشی و نقض حریم شخصی کاربران اروپایی گنجانده شود.

بر اساس ماده ۱۱ این قانون شرکت هایی مانند گوگل حق خواهند داشت خلاصه ای از محتوای سایت های دیگر را با لینک به آنها نمایش دهند. اما کشورهای مخالف می گویند این کار به معنای نقض کپی رایت است.

ماده ۱۳ قانون یادشده هم که در مورد فیلترهای اعمال قانون کپی رایت است، از نظر مخالفان ضعیف قلمداد شده و آنها می گویند باید موارد بیشتری برای حفاظت از کاربران در این بخش گنجانده شود.

البته این اختلاف نظرها صرفا نهایی شدن و اجرای قانون مذکور را به تعویق خواهد انداخت و انتظار می رود بعد از گذشت دو ماه کشورهای عضو اتحادیه اروپا بتوانند در این زمینه به توافق نهایی برسند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۷۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی جدید یوتیوب پس از انتقاد‌های شدید از دسترس خارج شد

گوگل مدتی پیش تغییراتی بزرگ در طراحی نسخه‌ی دسکتاپ یوتیوب ایجاد کرد و آن را در اختیار اینسایدر‌ها قرار داد تا تجربه‌ی کاربری خود را گزارش دهند؛ اما واکنش‌های منفی نسبت به این طراحی بسیار بیشتر از حد انتظار بود. اکنون گوگل طراحی جدید را حذف کرده و همان طراحی پیشین را دردسترس قرار داده است.

طراحی جدید و ناموفق یوتیوب، عنوان، توضیحات و نظرات ویدیو‌ها را به نوار کناری منتقل می‌کرد و ویدیو‌های پیشنهادی را به‌صورت ردیف افقی و برجسته‌تر در زیر ویدیوی در حال پخش، به‌نمایش می‌گذاشت؛ درحالی‌که طراحی فعلی نسخه‌ی دسکتاپ، توضیحات و عنوان را زیر ویدیو و ویدیو‌های پیشنهادی را در قسمت کناری نشان می‌دهد.

طراحی ظاهری یوتیوب در چند سال اخیر تغییرات زیادی را تجربه کرده؛ اما مدت‌ها است که ظاهر یکپارچه‌ی خود را حفظ می‌کند و گهگاهی با تغییرات ظاهری جزئی همراه می‌شود و به‌نظر می‌رسد کاربران به تجربه‌ی یک «طراحی انقلابی و بزرگ» تمایل چندانی ندارند.

طراحی جدید یوتیوب در دسترس همه‌ی کاربران نبود، اما باز هم واکنش‌های منفی زیادی را در پی داشت. برخی از کاربران صرفاً به تغییرات قبلی بیشتر عادت کرده بودند و برخی دیگر، در استفاده از نسخه‌ی جدید با مشکلاتی مثل «از دید خارج شدن ویدیو هنگام خواندن دیدگاه‌ها» مواجه می‌شدند.

یوتیوب با طراحی و ویژگی‌های جدید برای بهبود تجربه کاربر به‌روز می‌شود

هنوز مشخص نیست که آیا گوگل این طراحی را برای همیشه کنار گذاشته است یا قصد دارد دوباره آن را امتحان کند، اما اکنون طبق اعلام کاربران ردیت، خبری از طراحی یادشده نیست.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود
  • هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • طراحی جدید یوتیوب پس از انتقاد‌های شدید از دسترس خارج شد
  • درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی
  • هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند