Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنتاگون در گزارشی به کنگره آمریکا هشدار داده بسیاری از پایگاه‌های نظامی این کشور برابر تغییرات اقلیمی آسیب پذیرند و حتی برخی آزمایش‌های موشکی این کشور مختل شده است.به گزارش بلاغ،وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به تازگی هشدار داده که پایگاه‌های نظامی این کشور برابر سیل، خشکسالی و آتش سوزی منابع طبیعی آسیب پذیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه «یوراسیا» پنتاگون هشدار داده که به خاطر تغییرات اقلیمی حتی پرتاب موشک‌ها و راکت‌ها با اخلال مواجه شده است.


مقام‌های ارشد نظامی آمریکا که هفته گذشته گزارش خود را به کنگره تحویل داده، اعلام کرده است که تغییرات اقلیمی «معضل امنیت ملی با تأثیرات بالقوه» بر انجام مأموریت‌های نظامی آمریکا است.

پنتاگون در این گزارش افزوده که حدود دو سوم از ۷۹ تأسیسات نظامی با «اولویت نخست» برابر سیل نیمی مقابل آتش‌سوزی ها و بیش از نیمی برابر خشکسالی آسیب پذیرند و اثر تغییرات آب و هوایی نه تنها باعث تضعیف آموزش نیروهای نظامی و آزمایش سلاح می‌شود، بلکه مجبور به صرف هزینه بیشتر در امر تعمیر و نگهداری می‌شود.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۷ تصمیم به خروج از پیمان تغییرات اقلیمی پاریس گرفت. این اقدام با مخالفت‌های گسترده اروپا و گروه‌های محیط زیست در آمریکا و خارج از این کشور مواجه شد اما ترامپ با رد خطرات ناشی تغییرات اقلیمی گفت که اعتقادی به آن ندارد.

ترامپ که پیش از این گرمای جهانی را یک دروغ خوانده بود، از جانب رهبران گروه ۷ تحت فشار قرار گرفته بود که توافق ۲۰۱۵ پاریس در خصوص از بین بردن انتشار کربن را بپذیرد.

این در حالی است سال گذشته میلادی (مهر سال جاری) به دنبال وقوع تندباد «مایکل» در ایالت فلوریدا، بخش قابل توجهی از جنگنده‌های پیشرفته «اف -۲۲ رپتور» نیروی هوایی آمریکا موجود در پایگاه هوایی فلوریدا آسیب دید.

بر اساس این گزارش، ۱۷ فروند از این جنگنده‌ها در جریان تندباد مایکل خسارت قابل توجه دیده یا نابود شدند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۷۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع آمریکایی از تصمیم واشنگتن برای امضای قراردادهای تسلیحاتی جدید برای اوکراین خبر می‌دهند.

در همین ارتباط نیز پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده است که واشنگتن در حال آماده شدن برای امضای قراردادهایی به ارزش حدود ۶ میلیارد دلار تسلیحات و تجهیزات برای اوکراین است.

به گفته مقامات آمریکایی، این قراردادها شامل سیستم دفاع هوایی پاتریوت، مهمات توپخانه، هواپیماهای بدون سرنشین و تسلیحات ضد پهپاد است.

دو روز پیش، مجلس سنا با اکثریت قاطع پیش نویس لایحه کمک به اسرائیل، اوکراین و تایوان را تصویب کرد و آن را برای امضا به دفتر بایدن ارسال کرد تا به قانون تبدیل شود.

در واکنش نیز، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که لایحه کمک مالی به «اسرائیل» به همراه کمک به اوکراین و تایوان را امضا خواهم کرد. بایدن گفته است: «من لایحه تصویب شده توسط سنا را به محض اینکه به میز من برسد امضا می‌کنم.» رئیس جمهور آمریکا در بیانیه خود همچنین افزود که ایالات متحده این هفته ارسال سلاح و تجهیزات به اوکراین و اسرائیل را آغاز خواهد کرد.

کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به اوکراین در حالی صورت می‌گیرد که پیشتر وزارت دفاع روسیه از انهدام شمار دیگری از تسلیحات نظامی ارتش اوکراین خبر داده بود. وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای واحدهای یگان جنوب ارتش روسیه موفق شدند ۷ حمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کنند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، تلفات ارتش اوکراین در این محور در نتیجه درگیری با نیروهای مسلح روسیه به بیش از ۴۷۰ نیروی نظامی رسید.

بنا به این گزارش، واحدهای گروه وستوک ارتش روسیه، ضد حمله جنگنده‌های ارتش اوکراینی را در منطقه روستای اوراژاینو در دونتسک دفع کردند. در نتیجه درگیری در این منطقه، ارتش اوکراین ۱۱۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور یک کارگاه تولید پهپاد و یک مرکز ذخیره سوخت نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار دادند. سامانه‌های پدافند هوایی روسیه همچنین ۲۹۹ پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند.

کد خبر 6088831

دیگر خبرها

  • پشت‌پرده تغییرات گسترده در ارتش چین
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم یگان نظامی رژیم صهیونیستی
  • اعتراف معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین 
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند