Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی سلاحی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضن بیان اینکه دامغان ۳۱ واحد معدنی دارد که ۲۴ نوع ماده معدنی از آن‌ها استخراج می‌شود، تأکید کرد: زغال‌سنگ، سیلیس و سنگ‌آهک از مهم‌ترین این معادن و خاک صنعتی، باریت، سنگ‌آهن، سنگ لاشه و فلورین از مهم‌ترین فرآوری‌های معدنی این شهرستان هستند.

وی بابیان اینکه سالانه یک میلیون و ۱۴۸ هزار و ۲۵۵ تن مواد معدنی از معادن دامغان استخراج می‌شود، افزود: میزان ذخایر قطعی معادن شهرستان ۷۲۳ هزار و ۶۶۶ تن هستند که از این میزان ۶۵۰ هزار تن به زغال‌سنگ اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دامغان بابیان اینکه ۸۰۷ هزار و ۸۲۳ میلیون ریال میزان سرمایه‌گذاری در بخش معادن شهرستان است، تأکید داشت: در بخش امیرآباد ۵۵ نوع مواد معدنی وجود دارد که مهم‌ترین آنها خاک صنعتی، مس، سیلیس، سنگ‌آهن، سنگ‌آهک، باریت، فلورین و منگنز هستند.

وی همچنین گفت: در منطقه قهاب رستاق ۳۵ ماده معدنی، تویه دروار ۱۴۱ ماده معدنی و منطقه قهاب صرصر هشت نوع ماده معدنی استخراج می‌شود.

سلاحی ضمن بیان اینکه در بخش مرکزی دامغان نیز ۷۴ نوع ماده معدنی شامل زغال‌سنگ، سیلیس، سنگ‌آهک، سنگ لاشه، شن و ماسه، گچ و باریت وجود دارد، ابراز کرد: ۴۱ نوع ماده معدنی در منطقه رودبار در شمال و ۳۳ نوع ماده معدنی در منطقه دامنکوه این شهرستان موجود است.

کد خبر 4519965

منبع: مهر

کلیدواژه: دامغان معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۸۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش شدید باد و بارش باران در دامغان

دریافت 6 MB

به گزارش خبرنگار مهر، تصاویری از بارش باران در شهرستان دامغان را ملاحظه می‌کنید این تصاویر متعلق به شامگاه سه شنبه چهارم اردیبهشت است. لحظاتی قبل وزش باد شدید نیز در دامغان آغاز شده است. بنا به اعلام هواشناسی تا ساعاتی دیگر سرعت وزش باد در این شهرستان از ۷۶ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد گذشت.

کد خبر 6087095

دیگر خبرها

  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • ماینرهای قاچاق در نیکشهر کشف شد
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • وزش شدید باد و بارش باران در دامغان