Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌به گزارش خبرگزاری برنا؛ احمد علی موهبتی در همایش شهرداران استان که در شهر هیدوج برگزار شد، گفت: برای فرهنگ سازی باید موج فکری ایجاد شود تا با طوفان فکری و همفکری نخبگان و دست اندرکاران مرتبط از جمله شوراها به عنوان سنگ زیرین آسیاب توسعه شهرها‌ کار انجام شود‌.

موهبتی گفت: فرهنگ شهرداری یعنی اینکه مردم نسبت به مسائل شهری احساس وظیفه کنند و حتی اگر در حریم شخصی و خانه خود زباله می ریزند، در شهر زباله نریزند و آن را حق الناس بدانند‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌موهبتی به دلایل برگزاری این همایش در شهر هیدوج اشاره کرد و افزود: بر اساس بازدیدی که از سطح شهر داشتم؛ دریافتم که در این شهر فرهنگ شهروندی و شهرنشینی بسیار بالاست‌.

استاندار در ادامه تمیز بودن فضای شهر، فضای سبز مناسب و تلاش مردم برای جلوگیری از ورود دامها به فضای سبز شهری، همکاری مردم برای صیانت از تاسیسات شهرداری و کاشت درختان نارنج در سطح شهر را از جمله مزیت های این شهر نام برد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در راستای قدردانی از این فرهنگ؛ بسته تشویقی و حمایتی برای شهر هیدوج در نظر گرفته ایم.

موهبتی اظهار کرد: شهرداران بایستی از هم اکنون طرح پاکسازی شهر و حومه را تهیه کنند و با بسیج همه امکانات اعم از دولتی و مردمی از همه ظرفیت‌های موجود برای پاکسازی شهرها استفاده نمایند‌.

استاندار در این جلسه خطاب به معاون عمرانی خود بیان کرد: یک هفته به منظور پاکسازی شهر‌های استان برنامه‌ریزی و ابلاغ شود؛ دستگاههای اجرایی هر شهرستان موظفند در این هفته که به منظور پاکسازی در نظر گرفته می شود؛ امکانات مورد نیاز را در اختیار شهرداری ها قرار دهند‌.

نماینده عالی دولت در استان سیستان و بلوچستان گفت: صاحبان زر و زور و تزویر گفته بودند؛ جمهوری اسلامی به چهل سالگی نمی رسد اما به کوری چشم دشمنان، انقلاب ما در آستانه جشن چهلمین سال پیروزی با اقتدار کامل پابرجاست و نظام در این چهل سال اقدامات خوبی در اقصی نقاط کشور انجام داده است البته اشکالاتی هم وجود دارد اما مشکلات موجود مربوط به نظام نیست بلکه به عملکرد خود ما کارگزاران برمی گردد .

استاندار گفت: بزرگترین خیانت به این انقلاب این است که برخی مسئولین با عملکرد ضعیف خود مردم را نسبت به نظام بدبین کنند‌.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هزینه زندگی در هر یک از شهرها باید متفاوت باشد و مردم به نسبت امکانات و مزیت هایی که در اختیار دارند، هزینه پرداخت کنند‌.

وی افزود: شهرها باید با سرمایه مردم به عمران و آبادی برسد و کمک های مردمی و عوارض حق هر شهر است.

استاندار گفت: با توجه به اینکه در استان سیستان و بلوچستان هیچگونه کارخانه و کارگاه تولیدی بزرگی برای حمایت از شهرداریها وجود ندارد؛ لذا می طلبد که دولت؛ مناطقی مثل استان ما را مستقل ببیند و بیش از گذشته به بودجه شهرداری‌های این استان توجه کند.

وی افزود: از طرفی اگر هم تمام درآمدها حاصل شود و شهرداران و شوراها برنامه نداشته باشند، به نتیجه ای نمی‌رسند لذا هر شهرداری باید سندی برای توسعه شهر داشته باشد‌.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهرداری ها؛ کوچه ها و خیابان هایی که مردم آن در امور شهر مشارکت می‌کنند، مورد تشویق قرار دهند و خدمات بهتری به این محلات بدهند‌.

موهبتی افزود: شهرداران برای مشارکت پذیری و ایجاد جهش در شهر حتما باید از مشارکت مردم استفاده کنند و این امر مسلما بهسازی شهر و توسعه پروژه‌های عمرانی شهرداری را به دنبال خواهد داشت‌.

وی افزود: وقتی مردم ببینند در شهر کاری انجام می‌شود، اعتماد می‌کنند و در این راستا فعال می‌شوند‌.

استاندار سیستان و بلو‌چستان گفت: فرمانداران بخشی از وقت اداری خود را به شهرداری‌ها اختصاص دهند و با شهرداران ارتباط تنگاتنگی داشته باشند‌.

موهبتی تصریح کرد: استان ما در شاخص‌های توسعه از کشور عقب است و ما مسئولان و مردم باید با تلاش و همکاری، آینده فرزندانمان را تامین کنیم‌.

وی گفت: فضای عمومی جامعه باید به گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذاران احساس امنیت کرده و با سرمایه گذاری اشتغالزایی کنند‌.

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان گفت: اگر ساختار شهرداری اجازه استخدام و توسعه نیروی انسانی را به شهرداری‌ها می‌دهد، جذب نیرو صرفا باید در چارچوب قانون صورت پذیرد‌.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سرمایه سیستان و بلوچستان شهرداری فرهنگ سازی مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۸۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار اصفهان: امسال باید سال امیدآفرینی در استان باشد

استاندار اصفهان تاکید کرد: اعضای شوراهای اسلامی و شهرداران باید کاری کنند که امسال سال امیدآفرینی در سراسر استان باشد و از هرگونه تنش و اختلافی که سودی به مردم نمی‌رساند، دوری کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سیدرضا مرتضوی در همایش فرهنگی و آموزشی شوراهای اسلامی استان اصفهان ضمن گرامیداشت روز ملی شوراها، گفت: نخستین اصل یک حرکت تشکیلاتی رصد مستمر مسیر حرکت با درنظر گرفتن اهداف اولیه است.

وی ادامه داد: با تشکیل شوراهای اسلامی اتفاقات مبارکی در حوزه ظرفیت‌سازی در امور مختلف حکمرانی رقم خورد از جمله اینکه در نگاه اول کار مردم به آنان واگذار شد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه شوراها تجلی حضور مردم در حکمرانی هستند، گفت: کلیات نظام جمهوری اسلامی در چارچوب نگاه مردم‌سالاری دینی تدبیر شده و حرکت می‌کند.

وی ادامه داد: با تشکیل شوراها ظرفیتی ایجاد شد تا مردم بتوانند در امور مربوط به خود ورود کنند و همین موضوع نقطه عطفی در جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، از این رو تجلی حکمرانی مردمی در شوراها کار اشتباه و بیهوده‌ای نیست.

مرتضوی خاطرنشان کرد: با روی کار آمدن شوراها مردم نسبت به مسائلی که در حوزه زندگی آنها اتفاق می‌افتد احساس مسئولیت بیشتری دارند که ارزشمند است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه با حضور شوراها تصمیمات دقیق‌تر و کاربردی‌تر شده است، بیان کرد: جذب سرمایه‌گذار و مشارکت دادن سرمایه‌های مردم در مدیریت شهری یکی از مسائلی است که نباید از آن غفلت شود و شوراها در این خصوص می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

وی یادآور شد: در حوزه ارتباط مردم با حاکمیت نیز شوراها نقش ویژه و حلقه میانی این ارتباط هستند، این حلقه نقش دوسویه‌ای دارد که سبب برقراری ارتباط مناسب‌تر میان مردم و حاکمیت خواهد شد.

مرتضوی گفت: البته زمانی شاهد حضور مؤثر شوراها هستیم که در مجموعه تصمیماتی که در نظام شورایی گرفته می‌شود اصول و نکاتی مد نظر قرار بگیرد که مهمترین آنها مدیریت جهادی است.

وی با تأکید بر شاخصه‌های مدیریت جهادی، عنوان کرد: وقتی در مورد مدیریت جهادی در حوزه شوراها و مدیریت شهری صحبت می‌کنیم، باید ارکان نگاه مجاهدانه را در نظر داشته باشیم. نمی‌توانیم دم از مدیریت جهادی بزنیم اما یأس و ناامیدی را به جامعه القاء کنیم.

استاندار اصفهان افزود: مادام به یاد خداوند متعال بودن یکی از اصول اساسی نگاه مجاهدانه است، در کنار توکل به خداوند و نگاه توحیدی در مسیر حرکت، موضوع اعتماد به نفس و خودباوری نیز بسیار بااهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: پرکاری، تلاش شبانه روزی و همت مضاعف از الزامات نگاه و رویکرد جهادی است، مجاهد کسی است که به دنبال ظرفیت‌سازی و باز کردن گره‌ها باشد.

مرتضوی ادامه داد: دشمن شناسی و بصیرت نیز بسیار مهم است تا جهت‌گیری مدیریت شهری بر همین اصل هدف‌گذاری شود زیرا دوری از بصیرت به معنای حرکت در اردوگاه دشمن است.

وی با تأکید براینکه با تصمیم غیرمدبرانه امید جامعه از بین خواهد رفت، عنوان کرد: از این رو باید از نگاه اختلافی دوری کنیم، با نگاهی به تجربیات ادوار گذشته شوراها متوجه می‌شویم که در سال پایانی خدمت، اختلاف در مدیریت شهری اوج گرفته است. نتیجه این اختلافات از دست رفتن فرصت خدمت به مردم و ایجاد جو سنگین ناامیدی در جامعه است. از این رو در این دوره بایستی تلاش شود تا سال پایانی خدمت، به سال اختلاف و از دست رفتن فرصت‌ها تبدیل نشود.

استاندار اصفهان نگاه منتقدانه اعضای شورای شهر در تصمیم‌گیری ها را ضروری دانست و گفت: مدیریت شهری در تصمیم گیری‌ها منتقدانه و در اجرای اهداف متحدانه عمل کنند.

وی در مورد سیاست دولت در برابر شوراهای اسلامی، افزود: در سالهای گذشته سیاست دولت حمایت جامع و کامل از مدیریت شهری و روستایی بوده است. این رویکرد در قالب تأمین ماشین‌آلات، تجهیزات، امکانات و قیر مورد نیاز در راهسازی متبلور و بسیار متفاوت تر از سال‌های گذشته بوده است.

مرتضوی عنوان کرد: در استان اصفهان در سه سال گذشته 659 دستگاه ماشین آلات و تجهیزات خدمت شهرداران و مدیریت شهری توزیع شده است که قابل قیاس با دوره‌های گذشته نیست.

وی خاطرنشان کرد: اعضای شوراهای اسلامی و شهرداران کاری کنند که امسال سال امیدآفرینی در سراسر استان باشد و از هرگونه تنش واختلافی که سودی به مردم نمی‌رساند دوری کنند.

انتهای پیام/163

دیگر خبرها

  • استاندار اصفهان: امسال باید سال امیدآفرینی در استان باشد
  • عملکرد تیم خبری مهر در گیلان راضی کننده است
  • عملکرد بانک مسکن در طرح «نهضت ملی مسکن » قابل تحسین است
  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • استاندار زنجان: به آموزش و پرورش بی‌توجه بود‌ه‌ایم
  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • قدردانی استاندار همدان از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن
  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • شهرداری اصفهان نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد اقدام کند
  • شهرستان شدن«چمستان» مطالبه مردمی است