Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@22:44:54 GMT

اجرای طرح «چهل مسجد، چهل چراغ» در کانون های مساجد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۸۶۰۳

اجرای طرح «چهل مسجد، چهل چراغ» در کانون های مساجد

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد کردستان برپایی نشست های دستاوردهای انقلاب اسلامی، برگزاری مرحله استانی جشنواره مدهامتان و اجرای طرح چهل مسجد، چهل چراغ را بخشی از برنامه های کانون های مساجد این استان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نام برد.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون  های مساجد خبرگزاری شبستان، در آستانه فرار رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دستگاهها، نهادها و مراکز فرهنگی برنامه های با شکوهی را برای گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در نظرگرفته اند، از جمله این نهادها کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند که با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی سعی در رونق جشن های پیروزی انقلاب دارند، به همین جهت با کامل گلباغی»، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان کردستان گفت و گویی را ترتیب دادیم  و برنامه های در نظرگرفته شده برای جشن های 40 سالگی انقلاب را جویا شدیم که ادامه می خوانید:

 

ـ در ابتدا بفرمایید مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی چه نقشی داشته اند؟

مساجد همان گونه که در صدر اسلام کانون اصلی فعالیت ها و حل و فصل و ر سیدگی به امورات مردم بود، در جریان شکل گیری انقلاب اسلامی ایران، هم مساجد، نه‌ تنها محلی برای عبادت بلکه محلی برای فعالیت های سیاسی و مبارزه علیه رژیم  شاه بود، به گونه ای که روحانیون با بیان اقدامات ظالمانه رژیم پهلوی از این کانون عبادی و سیاسی در جهت روشنگری مردم بهره برداری می کردند، در واقع در شکل گیری انقلاب اسلامی کارکرد سیاسی مساجد بیش از پیش ظهور و بروز داشت، از تهیه و تکثیر سخنرانی های امام خمینی(ره) تا پخش اعلامیه ها و سخنان امام(ره) همه در مساجد صورت می گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 ـ در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هه دستگاهها و نهادها برنامه هایی را برای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می کنند،مهم ترین برنامه های در نظر گرفته شده برای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با محوریت دبیرخانه کانون های مساجد استان کردستان برگزار می شود، شامل چه برنامه هایی است؟

تدوین عملکرد ربع قرن فعالیت کانون های مساجد، هدیه ثواب طرح تلاوت نور به روح پرفتوح بنیانگذار انقلاب اسلامی، مشارکت در اجرای برنامه های کمیته مساجد ستاد دهه فجر، دیدار با خانواده شهدای قرآنی، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، برگزاری کارگاه های آموزشی از برنامه هایی است که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می شود.

 در حوزه قرآنی چه برنامه ای همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود؟

عمده فعالیت دبیرخانه کانون های مساجد استان کردستان همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه قرآنی برگزار می شود، در همین راستا و به مناسبت دهه فجر نه محفل قرآنی در شهرستان های استان کردستان و با همکاری مرکز اسلامی غرب کشور برگزار می شود که در این برنامه قاریان بین المللی، حافظان و فعالین قرآنی ویژه برنامه قرآنی برگزار می کنند، ضمن اینکه از فعالین قرآنی هر شهرستان در این محافل قرآنی نقدیر به عمل می آید.

برپایی نشست تخصصی با فعالین قرآنی استانی، جشنواره قرآنی ویژه روستاییان، نشست درسنامه قرآن، مسابقه پیامکی با مضامین قرآنی همزمان با این ایام برگزار می شود. اجرای طرح  «قرآن بخوانید، جایزه بگیرد،» از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجدی که در مسیر راهپیمایی غرفه هایی را برپا کرده اند، بخش دیگری از برنامه های در نظر گرفته شده برای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان هم از دیگر برنامه هایی است که همزمان با دهه فجر برگزار می شود.

 

 

در زمینه هنری و  فرهنگی چه برنامه هایی در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود ؟

 همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی جشنواره « قلم» برگزار و از سه نویسنده، سه ناشر تقدیر به عمل می آید، این جشنواره به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با هدف افزایش آشنایی عموم مردم و مسئولان با نویسندگان متعهد و ارزشی، آشنایی با آثار فاخر نویسندگان متعهد و تکریم نویسندگان ارزشی برگزار می شود.ضمن اینکه کسانی که در حوزه قرآن آثار فاخری تولید کرده اند، تقدیر به عمل  می آید.

 

یکی دیگر از برنامه هایی که  در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی در دستور کار است، «هر مسجد،یک خبرنگار» است، در مورد این برنامه توضیح بفرمایید؟

 با اجرای این طرح تلاش می کنیم که در مورد خبرنگار در حوزه مساجد تربیت کنیم تا اطلاع‌رسانی گسترده درباره فعالیت‌ها، برنامه‌ها و اقدامات مساجد را در دستور کار قرار دهند، به همین جهت این طرح برای 40 نفر از اعضای کانون های مساجد استان کردستان برگزار و در رابطه با خبر نویسی، روزنامه نگاری از آموزش های لازم بهره مند می شوند.

 

در رابطه با اجرای طرح «چهل مسجد، چهل چراغ» توضیح بفرمایید؟

براساس این طرح چهل برنامه فرهنگی شامل افتتاح کانون فرهنگی هنری، مسابقات قرآنی و فرهنگی، اهدای کتاب به کتابخانه های مساجد، برگزاری ۴۰ جشن در مساجد، اجرای گروه سرود در راستای طرح ملی سرود کانون های مساجد در دستور کار قرار می گیرد. ضمن اینکه نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز در قالب این طرح برپا و اقدامات و دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته به نمایش گذاشته می شود.

 

 در اجرای طرح ملی۴۰ هزاری نفری سرود اعضای کانون های مساجد کشور هم دبیرخانه کانون های مساجد کردستان مشارکت دارد؟

به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، طرح سراسری سرود انقلاب اسلامی با حضور 40 هزار نفر به صورت همزمان در 12 بهمن در مصلی های سراسر کشور برگزار می شود.سهمیه استان کردستان از این طرح یک هزار نفر است که به صورت گروهی در مرکز استان و شهرستان های تابعه همزمان با گلبانگ انقلاب به اجرای برنامه خواهند پرداخت.این طرح ویژه در تمامی در شهرستان ها به اجرای برنامه می پردازند.

 

 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان انقلاب اسلامی استان بوشهر حضرت زهرا س هرمزگان مجلس آسیب های اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد شهید چهل سالگی انقلاب مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۸۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی

به گزارش خبرنگار مهر، نشست واکاوی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری، رسانه‌ای، قرآنی و علوم انسانی به همت دانشگاه سوره و با همکاری معاونت راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

این نشست با حضور عبدالله بیچرانلو استاد دانشگاه و محقق علوم اجتماعی و نعمت الله سعیدی نویسنده و منتقد فرهنگی و مهدی زاده‌حسین سردبیر تلویزیونی محفل برگزار خواهد شد. همچنین دبیر علمی نشست محمدرضا وحیدزاده پژوهشگر رسانه است.

زمان برگزاری دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۰۰ الی ۱۲:۰۰ در محل خیابان آزادی، بین خوش و آذربایجان، نبش کامیاران، دانشگاه سوره، طبقه ۳ است.

علاقمندان می‌توانند از طریق اینجا به صورت مجازی در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6096884 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی
  • هزار و ۶۰۰ نفر از خراسان جنوبی به حج می روند
  • اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم