Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

بسیاری از کارشناسان خودروهای الکتریکی را خودروهایی می‌دانند که در آینده در بازار جهانی وجود خواهند داشت که این به معنای نیاز سالانه به میلیون‌ها باتری قدرتمند برای این خودروها است. این مسئله باعث شده که خیلی از غول‌های فناوری در پی تولید باتری مناسب برای خودروهای الکتریکی باشند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، یکی از قدرتمندترین شرکت‌های خودروسازی جهان، تویوتا ژاپن است که همیشه در بازارهای نوظهور پیشتاز بوده است و شرکت پاناسونیک هم به‌عنوان یکی از قدرتمندترین شرکت‌های الکترونیکی جهان مطرح است و این مسئله باعث شده تا این دو غول صنعت و فناوری با ایجاد یک اتحاد در پی پیشتازی در تولید باتری خودروهای الکتریکی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

به‌نظر می‌رسد که شرکت‌های چینی رقیب موجب شده‌اند شرکت‌های ژاپنی به تکاپو بیفتند و در رقابت تنگاتنگی با آنها تصمیم بگیرند که به تولید انبوه محصولات و باتری‌های مخصوص خودروهای برقی و الکتریکی بپردازند و در این عرصه از آنها عقب نیفتند.

به همین دلایل دو شرکت ژاپنی تویوتا و پاناسونیک تصمیم گرفته‌اند که با عقد یک قرارداد همکاری جوینت‌ونچر در سال آینده میلادی به تولید انبوه باتری‌های مخصوص خودروهای برقی و الکتریکی بپردازند.

این درحالی است که چندی پیش نیز اخبار و گزارش‌های دیگری در رسانه‌ها منتشرشده بود که نشان می‌داد آلمان نیز در این زمینه سرمایه‌گذاری کلانی کرده و خودروسازانی همچون شرکت دایملر می‌خواهند باتری‌های قدرتمندی را به مرحله تولید برسانند که در خودروهای برقی و الکتریکی طراحی و توسعه داده‌شده آنها بکار گرفته شود و بدین ترتیب از نیاز و وابستگی خود به شرکت‌های چینی تولیدکننده باتری بکاهند.

به گفته منابع آگاه به نقل از رویترز، ۵۱ درصد از سهام این جوینت‌ونچر  به شرکت تویوتا موتورز و 49درصد به پاناسونیک تعلق دارد.

باتری‌های تولیدشده توسط این جوینت‌ونچر قرار است دراختیار خودروسازان ژاپنی نظیر تویوتا، مزدا و سوبارو قرار بگیرد تا آنها بتوانند به تولید انبوه خودروهای الکتریکی جدید بپردازند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: پاناسونیک تویوتا خودروهای الکتریکی جوینت ونچر باتری های خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۸۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرعلی داوود مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: واردات قطعی این خودروهای هیبریدی از چهار برند مطرح (تویوتا، نیسان، لکسوس و سوزوکی) و واردات قطعی خودروهای سواری و تجاری از محصولات هشت برند دیگر توسط یکی از شرکت‌های معتبر واردات و صادرات ذیل رویه گمرکی بر اساس مصوبه هیأت وزیران برای واردات قطعی خودرو در ۲۳ دی ۱۴۰۲ به مناطق آزاد کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: پس از ورود این خودروهای وارداتی به منطقه آزاد قشم توسط شرکت طلوع طلایی کیش، مراحل ترخیص گمرکی و شماره گذاری آنها آغاز شده و پس از آن برای استفاده شخصی ساکنان جزیره قشم، جزیره کیش و شبکه حمل و نقل عمومی این جزایر به فروش می‌رسند.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: طبق تفاهم نامه‌ای که اسفندماه سال گذشته میان مناطق آزاد قشم و کیش و این شرکت به امضا رسیده، بخشی از این خودروها پس از ورود به منطقه آزاد قشم، در منطقه آزاد کیش توسط این شرکت عرضه خواهند شد. همچنین مذاکراتی با سایر مناطق آزاد کشور نیز برای عرضه این خودروها با رویه ترانزیت خارجی بین مناطق در حال انجام است.

داوود با بیان اینکه مراحل ثبت سفارش برای واردات قطعی این خودروها در سامانه جامع پنجره واحد تجارت فرامرزی کشور (ای.پی.ال) انجام شده است، افزود: تمامی مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت از محیط زیست کشور نیز اخذ شده و خودروهای یادشده دارای استانداردهای بین المللی (جی. سی. سی) و (سی. سی. سی) هستند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی خودروهای وارداتی به صورت صفر کیلومتر و مدل ۲۰۲۴ هستند که واردات برخی از مدل‌ها مانند تویوتا کرولا و کرولا کراس، انواع ون مرسدس بنز، تویوتا سی اچ آر، تویوتا کمری، تویوتا لوین، تویوتا سیه‌نا، لکسوس یو. ایکس و ۱۸ مدل ون برای سیستم حمل و نقل عمومی برای نخستین بار صورت می‌گیرد.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته محموله‌های بعدی خودروهای واردات قطعی به فوریت و در روزهای آینده، وارد جزیره قشم خواهند شد.

کد خبر 6097567 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به منطقه آزاد قشم رسید
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • پیک موتوری برقی در راه بازار تهران
  • شتاب فراری برای عرضه مدل‌های جدید
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • نگاهی به چالش تاکسی های برقی برای مالکان| در صورت تصادف تاکسی های برقی، عملکرد بیمه باید چگونه باشد؟
  • تلاش امریکا برای ذخیره انرژی با تولید باتری‌های سدیم‌یونی
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!