Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@18:30:19 GMT

ارتقاء شاخص های فرهنگی در گرو فرهنگ سازی صحیح است

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۸۹۲۶

ارتقاء شاخص های فرهنگی در گرو فرهنگ سازی صحیح است

به گزارش خبرنگار مهر محمد علی قهرمانی شب گذشته در جلسه کارگروه سلامت و تامین امنیت غذایی شهرستان خاش اظهار داشت: یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایجاد تحولی بزرگ در حوزه بهداشت و درمان است که امروزه شاهده اجرای آن در جامعه هستیم.

وی افزود: بسیاری از معضلات و مشکلات ریشه در فرهنگ مردم دارد که خواستار توجه و نظارت بیشتر دستگاه های مربوطه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ارتقاء شاخص های فرهنگی را در گرو فرهنگ سازی از طریق استفاده از ظرفیت علما، ریش سفیدان، آموزش و پرورش و به ویژه فضای مجازی عنوان کرد و گفت: استمرار روش های نا مناسب در زمینه های مختلف سبب شده تا عادت های نادرست در زمینه فرهنگی و اجتماعی در جامعه گسترده شود.

قهرمانی تصریح کرد: همسایگی با دو کشور بحران زده فرهنگی و امنیتی افغانستان و پاکستان سبب تاثیر پذیری استان ما نیز شده است.

وی با بیان اینکه طرح فاضلاب شهری از ادوار گذشته مطالعه و اجرا نشده است، گفت: بهترین راه حل برای مقابله با این معضل فرهنگ سازی صحیح و ارزشمند است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خاش تصریح کرد: امسال و سال آینده به دلیل کاهش ۷۸ درصدی بارش باران با بحران جدی آب روبرو خواهیم بود که حل این مشکلات منوط به صرف هزینه و اختصاص وقت است.

قهرمانی با تاکید بر ضرورت گسترش هم افزایی در بین مسئولین ادارات گفت: بسیاری از معضلات بدون هزینه و صرفا با استفاده از راهکار های بسیار ساده حل می شود.

رضا کرد، سرپرست شبکه بهداشت و درمان خاش نیز افزود: با تدوین طرح به صورت گروهی از کلیه مراکز سلامت، خانه های بهداشت و واحد های تحت پوشش و ستادی با حضور کارشناسان از روند ارائه خدمات به مردم بازدید به عمل می آید.

وی گفت: برای ایام دهه فجر ۱۵ پروژه به افتتاح و بهره برداری می رسد که ۳ پروژه مربوط به مراکز جامع خدمات سلامت است.

این مسئول تصریح کرد: یکی از مهم ترین این پروژه ها افتتاح پروژه مرکز روستایی جامع خدمات سلامت «شیر آباد» است که از سال ۸۹ شروع شده و به دلیل وجود مشکلات متعدد متاسفانه تا کنون به سرانجام نرسیده بود اما با تلاش مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش در ایام دهه مبارکه فجر شاهد افتتاح این پروژه با تجهیز امکانات لازم خواهیم بود.

کرد با بیان اینکه ۳ پایگاه بین راهی از مجموع ۶ پروژه در دست احداث در ایام دهه فجر افتتاح میشود گفت: ایجاد پایگاه اورژانس بین راهی به ازای هر ۱۲۵ کیلومتر در سطح ملی تعریف شده است که در نظر داریم این مسافت را در حوزه شهرستان خاش و بخش های تابعه به ۲۵ کیلومتر برسانیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خاش یادآور شد: در این ایام بحث راه اندازی یک آزمایشگاه مجهز در دهستان پر جمعیت اسماعیل آباد خاش و تجهیز آزمایشگاه کنونی دهستان کارواندر نیز انجام میشود.

وی با اشاره به جذب اعتبار برای تجهیز مرکز درمان بستر نوک آباد گفت: این مرکز درمان بستر با پیگیری مردم نوک آباد توسط بنیاد علوی احداث شده و تجهیز آن نیز بر عهده شبکه بهداشت و درمان خاش میباشد.

کرد افزود: راه اندازی آزمایشگاه و رادیولوژی در درمانگاه شماره ۳ شهری می تواند حجم کاری و درمانی بیمارستان را تا سطح قابل توجهی کاهش دهد از همین رو اجرایی شدن این طرح در دستور کار است‌.

وی همچنین در خصوص ساماندهی سامانه «سیب» در شهرستان خاش توضیحاتی ارائه داد، گفت: به لحاظ ساماندهی در سامانه سیب شهرستان خاش در رتبه آخر استان قرار دارد اما در سه ماه گذشته توانسته ایم شاخص های پوشش سامانه سیب را از ۵۴ درصد به ۷۰ درصد ارتقاء دهیم که بخش عمده این مشکل به عدم استقرار زیرساخت های شبکه اینترنت در مراکز روستایی باز میگردد.

کرد مشکلات فاضلاب شهری خاش را یکی از معضلات اساسی عنوان کرد و گفت: حل این مشکل مربوط به شبکه بهداشت و درمان بوده و  استفاده از روش آموزش و تاثیر علما و معتمدین اساسی ترین راه برطرف کردن این معضل تقلی میشود.

این مسئول متولد شدن فرزندان مبتلا به تالاسمی را عامل ضربه زدن به جامعه و کانون خانواده ها دانست و گفت:  با افرادی که بدون انجام آزمایشات تالاسمی اقدام به ثبت ازدوج می کنند به جد برخورد خواهد شد زیرا ضرر ناشی از تولد اینگونه فرزندان به جامعه و خانواده باز می گردد.

همچنین علی نقی زاده رئیس مرکز بهداشت خاش نیز گفت: با اقدامات آگاه سازی و کار مجموعه شبکه بهداشت و درمان طی ۱۸ سال گذشته هیچگونه گزارشی مبنی بر وجود ویروس فلج اطفال در شهرستان خاش اعلام نشده است‌.

وی افزود: بر اساس توصیه های سازمان جهانی بهداشت و مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای به حداقل رساندن خطر ورود ویروس و چرخش مجدد ویروس فلج اطفال عملیات واکسینه کردن ۲۹ هزار کودک خاشی زیر ۵ سال در دو نوبت ششم لغایت نهم ماه جاری و همچنین چهارم لغایت هفتم ماه آتی با مراجعه خانه به خانه انجام خواهد شد.

نقی زاده یاد آورشد: جلسات آموزشی طرح ایمنسازی تکمیلی فلج اطفال برای کارشناسان ستادی و داوطلبین سلامت محلات برگزار شد و در نظر داریم تا کلاس های آموزشی مراقبین سلامت مراکز خدمات جامع سلامت را در پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت به زودی برنامه ریزی و اجرا کنیم.

این مسئول تاکید داشت: از ظرفیت های موجود مثل فضای مجازی برای اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی جهت استقبال مردم از این طرح باید استفاده کافی انجام شود.

کد خبر 4520235

منبع: مهر

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان شهرستان خاش فرهنگ سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۸۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس، آموزش و پرورش و شهرداری پرچمداران ارتقاء فرهنگ ترافیک در کرمانشاه هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان از پلیس، شهرداری و آموزش و پرورش به عنوان پرچمداران ارتقاء فرهنگ ترافیک در کرمانشاه یاد کرد و گفت: این دستگاه ها مصمم هستند با اجرای برنامه های اثرگذار و ماندگار زمینه های کاهش سوانح و اصلاح فرهنگ ترافیکی را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سلمان محمدی امروز _ سه شنبه هجدهم اردیبهشت _در مراسم آغاز به کار مدرسه طرح ترافیک کرمانشاه اظهار داشت: در دنیایی که شاهد رشد شهرنشینی و افزایش ترددها در جامعه هستیم ارتقا فرهنگ ترافیک امری ضروری به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: کرمانشاه نز جزو آن دسته از شهرهای پرجمعیت کشور محسوب می‌شود و راه اندازی مدرسه طرح ترافیک و آموزش کاربردی دانش آموزان قطعاً کمک می‌کند دانش آموزان از همین ابتدا با فرهنگ ترافیکی به خوبی آشنا و آموزش‌های ارائه شده را به خانواده‌های خود نیز انتقال دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه امروز پلیس، آموزش و پرورش و شهرداری پرچمدار ارتقا فرهنگ ترافیک در کرمانشاه شده اند، گفت: این دستگاه‌ها مصمم هستند با اجرای برنامه‌های اثرگذار و ماندگار زمینه‌های کاهش سوانح و اصلاح فرهنگ ترافیکی را فراهم کنند.

وی ادامه داد: دانش آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی ظرفیت‌های بسیار خوبی برای دریافت قوانین و مقررات رانندگی دارند و قطعاً می‌توانند سفیرانی باشند که این قوانین را به خانواده‌های خود منتقل کنند و هنگام رانندگی یکی از اعضای خانواده نیز مراقب باشند تا این مقررات اعمال شود.

محمدی تصریح کرد: بدون شک آغاز به کار مدرسه طرح ترافیکی کمک خواهد کرد تا در آینده‌ای نزدیک شاهد کاهش چشمگیر معضلات ترافیکی و سوانح و حوادثی باشیم که تاکنون خانواده‌های بسیاری را داغدار کرده است.

کد خبر 751521

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد ایرانی‌ها از بیماری‌های دهان و دندان رنج می‌برند
  • فرهنگ‌سازی با برنامه‌ریزی آموزش و پرورش انجام شود
  • ۵۰ درصد ایرانی ها از بیماری های دهان و دندان رنج می برند
  • برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی و مقابله با بیماری های هاری و وبا در شهرستان میاندوآب 
  • پلیس، آموزش و پرورش و شهرداری پرچمداران ارتقاء فرهنگ ترافیک در کرمانشاه هستند
  • مزارع آلوده به آب فاضلاب در شیراز امحاء شد
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • بازدید وزیر فرهنگ از مراحل آماده سازی نمایشگاه کتاب تهران
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک