Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@03:04:45 GMT

هشدار پلیس درباره دوستی‌های اینترنتی

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۹۰۴۵

رئیس اداره پیشگیری مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا درباره دوستی های اینترنتی هشدار داد. ناطقان: سرهنگ مهدی شکیب، با بیان اینکه برخی دوستی‌های اینترنتی با ابهام، پرده‌ پوشی و گاهی با فریب آغاز می‌شود، اظهارکرد: پرونده‌هایی در پلیس فتا وجود دارد که یکی از طرفین با سوء نیت در یک رابطه دوستانه در فضای سایبر وارد می‌شود و پس از جلب اعتماد، اقدام به دریافت اطلاعات مهم از زندگی و تصاویر خصوصی طرف مقابل می‌کند که این آغازی برای تهدید، اخاذی و سوء‌استفاده‌های مجرمانه افراد سود جو از طعمه‌های خود خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اکثر دوستی‌ها در فضای سایبر سست و شکننده است، تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد توصیه‌ها و هشدارهای پلیس فتا را جدی نمی‌گیرند و هرگونه اطلاعاتی را در اختیار دوستان برخط خود می‌گذارند.
رئیس اداره پیشگیری مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا، ادمه داد:  اگر در فضای مجازی حریم خصوصی را رعایت نکنیم و هرگونه اطلاعاتی از زندگی خصوصی خود در اختیار دیگران بگذاریم، بعد از قطع رابطه دوستی ممکن است شاهد سوءاستفاده از این اطلاعات رد و بدل شده در فضای سایبر باشیم.
سرهنگ شکیب با بیان اینکه در دوستی‌های سایبری باید بسیار مراقب بود، خطاب به شهروندان افزود: به هر درخواست ارتباط در فضای مجازی پاسخ مثبت ندهید چرا که شناخت شما از دوستان آنلاین محدود به اطلاعاتی است که از سوی او در فضای مجازی به شما ارائه شده است.
وی ادامه داد: به هیچ عنوان با کسانی که در فضای مجازی دوست شده‌اید قرار ملاقات حضوری نگذارید، مگر اینکه هویت واقعی او برای شما احراز و والدین شما در جریان باشند.
رئیس اداره پیشگیری مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در ادامه به پروندهایی چون سرقت تلفن های همراه گران قیمت و اذیت و آزار فردی که به اصرار دوست اینترنتی خود بر سر قرار ملاقات حضوری حاضر شده بود، اشاره و بیان کرد:حادثه سیرجان نیز نمونه‌ای از ارتباطات آنلاینی است که به قرارهای حضوری منجر شده و نتیجه این حضور انتشار کلیپی می‌باشد که افکار عمومی جامعه را جریحه‌دار کرده است.
وی خاطرنشان کرد: بیشتر مزاحمت‌های سایبری از سوی کسانی است که بنابر دلایلی موفق به برقراری رابطه دوستی با افراد نمی شوند بنابراین از اطلاعات جمع آوری شده با هویت گمنام و جعلی درصدد اذیت و آزار آنلاین طرف مقابل خود، اقدام می کنند.
سرهنگ شکیب با اشاره به اینکه بیشتر مزاحمت‌ها، عنوان مجرمانه دارد و قابل ردیابی است، مطرح کرد: هرگونه ایجاد مزاحمت و سلب آسایش در فضای مجازی جرم بوده و برابر قانون با آن برخورد می‌شود، لذا بزه‌ دیدگان مزاحمت‌های اینترنتی می‌توانند شکایت کنند.
بر اساس گزارش سایت پلیس، رئیس اداره پیشگیری مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در پایان گفت: هموطنان می‌توانند آخرین آموزش‌های لازم و هشدارهای سایبری را از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir ‌دریافت کنند، ضمن آن‌ که در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به بخش مرکز فوریت‌های سایبری بخش گزارش مردمی اعلام کنند.
منبع: ایسنا برچسب ها: پلیس ، دوستی‌های اینترنتی ، پلیس فتا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پلیس دوستی های اینترنتی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۹۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان اشنویه از دستگیری هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی با همکاری پلیس فتا استان خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس آذربایجان‌غربی، علی توکلی اظهار کرد: در طرح امنیت فضای سایبر، با اشراف اطلاعاتی مأموران پلیس فتا شهرستان اشنویه در یک عملیاتی ضربتی و مشترک با پلیس فتا استان خوزستان، یک نفر هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی دستگیر شد

وی افزود: در تحقیقات فنی به عمل آمده مشخص گردید اقدام به برداشت مبالغ بیش از ۳۰۰ میلیون تومان از حساب‌های بانکی اشخاص می‌نمود.

فرمانده انتظامی شهرستان اشنویه گفت: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل دستگاه محترم قضائی گردیده و روانه زندان شد.

توکلی تصریح کرد: از شهروندان درخواست می‌شود هرگونه پیام دریافتی حاوی لینک اینترنتی و دارای فایل با پسوند APK در پیام رسان های موبایلی و یا پیامکی با سرشماره های شخصی با عناوین واریز کالا برگ الکترونیکی مرحله اول و دوم آغاز شد، سهام عدالت، شکایت علیه شما، حکم جلب، یارانه و… جعلی بوده و دامی از سوی افراد کلاهبردار است، دقت کنید با کلیک بر روی لینک یا نصب این برنامه‌ها و با هدایت برنامه جهت انجام عملیات بانکی برابر هک شدن گوشی و خالی شدن حساب بانکی شماست. به این پیام‌ها اعتماد نکرده و بر روی آدرس و یا لینک اینترنتی کلیک نکنید.

کد خبر 747619

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو
  • مراقب نیش ها باشید!
  • هشدار احمدیان به کشور‌های میزبان مراکز امنیت سایبری صهیونیستی
  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی به کشورهایی که با رژیم صهیونیستی همکاری سایبری دارند
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • هشدار احمدیان به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن