Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امورخارجه آلمان با دفاع از تصمیم این کشور برای لغو مجوز پرواز ماهان ایر در آلمان گفت که این اقدام در راستای تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران است.

به گزارش ایسنا، هایکو ماس، وزیر امورخارجه آلمان گفت که کشورش بر اساس منافع امنیتی خود تصمیم به لغو مجوز پرواز ماهان‌ایر گرفته است.

صفحه‌ رسمی وزارت امورخارجه آلمان در توئیتر به نقل از هایکو ماس نوشت: این تصیمیم ضروری بر اساس منافع امنیتی ما اتخاذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت هواپیمایی تجهیزات و اشخاصی را به مناطق جنگی، بیش از همه سوریه منتقل می‌کند.

در ادامه این توئیت آمده است: توافق هسته‌ای با ایران کماکان برای ما به‌طور فوق‌العاده‌ای اهمیت دارد اما ما این مسئله را کاملا روشن کرده‌ایم که در پاسخ به برخی تحولات دست به اقدامات مناسب می‌زنیم. این تصمیم به‌علاوه در راستای تحریم جدید اتحادیه اروپا (علیه ایران) پس از حوادث در فرانسه و دانمارک اتخاذ شده است.

بنابر این گزارش، یک مقام ارشد در دولت آلمان روز دوشنبه گفت که این کشور حق فعالیت خطوط هوایی ماهان‌ایر ایران را به بهانه موضوعات ایمنی و ظن به کارگیری آنها در مقاصد نظامی، لغو کرده است.

دولت آلمان نسبت به این شرکت هواپیمایی مشکوک و مدعی است که هواپیماهای آن برای مقاصد نظامی خارجی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. ماهان‌ایر از سال 2011 در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار دارد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز با استقبال از این اقدام آلمان در پیامی توییتری نوشت: آمریکا از تصمیم آلمان مبنی بر لغو حق فرود ماهان‌ایر ایران استقبال می‌کند.

وی در ادامه در اظهاراتی واهی ادعا کرد که این شرکت هواپیمایی با حمایت از آنچه که "تمایلات ویرانگرانه نظام ایران در منطقه" خوانده شد، تسلیحات در خاورمیانه جابه‌جا می‌کند.

پمپئو همچنین از متحدان آمریکا تقاضا کرد که راه آلمان را در پیش بگیرند.

علاوه براین، سخنگوی دولت آلمان با طرح ادعاهایی علیه کشورمان مبنی بر حمایت ایران از تروریسم، این باور را که کشورش تحت فشارهای آمریکا دست به چنین اقدامی زده، رد کرد و گفت که آلمان به دلیل منافع امنیتی‌اش این تصمیم را اتخاذ کرده است.

انتهای پیام

دبیر: آرش محمدیان

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تحریم ماهان ایر روابط ایران آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۹۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تایید کرد که ایالات متحده در حال کار بر روی ترتیبات امنیتی بلندمدت با اوکراین است.

به گزارش ایسنا، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی یک نشست مطبوعاتی گفت: «باید بگویم ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که در حال کار بر روی راه‌هایی برای ارائه حمایت بلندمدت از امنیت اوکراین هستیم. ما روی ترتیبات امنیتی بلندمدت کار کرده‌ایم، این چیزی است که رئیس جمهور جو بایدن در زمان آخرین اجلاس سران ناتو علنی کرد.»

به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین هفته گذشته در مصاحبه‌ای گفت که ایالات متحده و اوکراین در حال مذاکره درباره توافقنامه امنیتی دوجانبه مشابه توافقی هستند که کی‌یف با هشت کشور از جمله آلمان، بریتانیا، فرانسه و فنلاند تا به امروز امضا کرده است.

به گفته زلنسکی، کی‌یف قصد دارد با ایالات متحده یک توافقنامه کمک امنیتی امضا کند که «قوی‌تر» از همه توافق‌هایی است که اوکراین تاکنون امضا کرده است و شامل حمایت مالی، سیاسی، تسلیحاتی و تولید مشترک تسلیحات می‌شود.

کشورهای غربی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه 2022، کمک‌های نظامی و مالی به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کرملین به طور مداوم نسبت به تداوم تحویل تسلیحات به کی‌یف هشدار داده و گفته است که منجر به تشدید بیشتر درگیری خواهد شد. در آوریل 2022، روسیه یک یادداشت دیپلماتیک به همه کشورهای ناتو درباره موضوع ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داده که هرگونه محموله حاوی تسلیحات برای اوکراین به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد
  • این کشور همه فعالیت‌های تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • تصمیم ترکیه برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • تسنیم: رامین یکتاپرست هیچ ارتباطی با سپاه ندارد
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • نیوزلند در حال بررسی پیوستن به پیمان «آکوس» است