Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ، سید هاشم موسوی سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد رعایت ملاحضات زیست‌محیطی را از اصول اولیه احداث شهرک‌ها و نواحی صنعتی دانست و گفت: در همه شهرک‌ها و نواحی صنعتی قبل از تملک و ایجاد زیرساخت، ارزیابی‌های لازم صورت گرفته و استاندارد‌ها و الزامات در این زمینه لحاظ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی از حوزه‌های تاثیرگذار در محیط زیست هستند، افزود: اگر صنایع به صورت پراکنده ساخته شوند برای تاسیس هر کدام نیازمند جاده، شبکه آب، برق و گاز و سیستم فاضلاب مجزا هستیم، اما تجمیع صنایع در یک شهرک صنعتی با ایجاد امکانات زیربنایی متمرکز در یک نقطه علاوه بر کاهش هزینه‌ها، آلودگی‌ها و تخریب زیست‌محیطی کمتری را در پی دارد.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرک‌ها و نواحی صنعتی در رعایت ضوابط و استاندارد‌های زیست‌محیطی پیشگام هستند و گسترش و توسعه آن‌ها با اولویت صنایع پاک، پربازده، اشتغال‌زا و همسو با محیط زیست انجام می‌شود.

موسوی رعایت زون‌بندی‌ها، مدیریت آلودگی، ایجاد و نگهداری تصفیه‌خانه‌ها، توسعه فضای سبز و مدیریت پسماند شهری را از جمله اقدامات زیست‌محیطی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان عنوان و بیان کرد: تعامل خوبی بین شهرک‌های صنعتی و محیط زیست در سطح استان وجود دارد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه مشکلات زیست‌محیطی به عنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های حوزه تولید مطرح می‌شود، واحد‌های صنعتی دارای آلایندگی زیاد به هیچ عنوان اجازه استقرار در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی ندارند.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود برخی صنوف مزاحم و آلاینده در محدوده‌های شهری استان، گفت: در صورت حمایت و همکاری همه بخش‌ها آمادگی داریم این واحد‌ها را به درون شهرک‌های صنعتی انتقال دهیم.

انتهای پیام/غ

 انتقال صنوف آلاینده به شهرک های صنعتی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۹۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۶ جوجه جغد انبار در منطقه مارون کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد از تیمار و نگهداری شش جوجه جغد انبار خبر داد و گفت: این پرنده‌ها در دامن طبیعت مارون رهاسازی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان‌خرد، امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود یک ماه قبل بود گزارشی از یک طبیعت دوست مبنی بر اینکه شش جوجه تازه متولد شده جغد انبار در نزدیکی گاوداری در حاشیه منطقه حفاظت شده خائیز وجود دارند که به دلایل نامعلومی پدر و مادرشان دیگر به سراغ لانه نمی‌آید.

وی افزود: محیط‌بانان با گمان به اینکه ممکن است پدر و مادر این جوجه‌ها به دلیل تغذیه از کبوترهای محلی شکار شده باشند به محل مراجعه کنند، مجبور می‌شوند شش قطعه جوجه تازه متولد شده را جهت ادامه نگهداری با خود به پاسگاه محیط‌بانی بیاورند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به‌دلیل شرایط خاص جوجه‌ها، نگهداری و تیمارداری از جوجه‌ای که تازه متولد می‌شود یک کار بسیار سخت، علمی و حساس بود، گفت: باید این جوجه‌ها در شرایطی بزرگ شوند که کمترین تماس و دید را به انسان داشته باشند تا در مواقع رهاسازی با مشکل عادی‌سازی ارتباط با انسان مواجهه نشویم.

وی تصریح کرد: بر همین اساس با اطلاعاتی که از رضا نیک‌فلک و گروه وی داشتیم جوجه‌ها را برای ادامه تیمارداری و نگهداری تحویل تیم وی دادیم.

جاودان‌خرد خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات مناسب تیمارداری تیم رضا نیک فلک هر شش جوجه پس از حدود یک ماه نگهداری در شرایط دور از انسان بزرگ شدند و دیروز شانزدهم اردیبهشت در مجاور پاسگاه محیط‌بانی سد مارون رهاسازی و به دامان طبیعت بازگشتند.

وی ضمن تشکر از زحمات یک ماهه تیم تخصصی رضا نیک فلک، گفت: شماره تلفن ۱۵۴۰ آماده دریافت گزارش‌های محیط زیستی است و مردم می‌توانند به‌صورت رایگان با این سامانه تماس و اتفاقات زیست محیطی را گزارش دهند.

به گزارش ایمنا، جغد انبار در نقاط مختلف جهان دیده می‌شود، آنها به خاطر ظاهر متمایز و رفتارشان در هنگام شکار معروف هستند، این پرنده گستردگی زیادی دارد و یکی از نژادهای اصلی جغد به حساب می‌آید، این پرنده به‌دلیل صورتی قلبی شکل بسیار زیبا در تمام مناطق جهان به جز قطب و بیابان‌ها زندگی می‌کند.

کد خبر 751025

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • رهاسازی ۶ جوجه جغد انبار در منطقه مارون کهگیلویه و بویراحمد
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • تدریس مشق عشق در یک مدرسه عشایری+ فیلم و عکس
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین