Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@17:04:31 GMT

تولید 445 تن ماهی خاویاری در گیلان

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۹۷۴۴

تولید 445 تن ماهی خاویاری در گیلان

مدیرکل شیلات استان گیلان گفت: اکنون ۴۴۵ تن ماهی خاویاری در ۴۰ مزرعه استان تولید می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، اسحاق شعبانی با بیان اینکه مصرف سرانه ماهی به ۱۵ کیلوگرم در گیلان رسیده است، گفت: ماهی‌ها در بسته‌بندی‌های مختلف و به‌صورت محصولات نوین به استان‌هایی که از دریا فاصله دارند و ظرفیت آبزی‌پروری ندارند ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تا پیش از انقلاب مزرعه پرورش ماهیان سردآبی وجود نداشت، افزود: در ۴۰ سال گذشته ۳۰۹ مزرعه در گیلان ایجاد شد که اکنون بیش از 4780 تن محصول از آن برداشت می‌شود.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به آغاز پرورش ماهیان خاویاری پس از انقلاب اسلامی در گیلان و دستیابی به فناوری تکثیر، تولید و انجماد اسپرم و جنین این گونه از ماهی‌ها ادامه داد: اکنون ۴۴۵ تن ماهی خاویاری در ۴۰ مزرعه استان تولید می‌شود.

اسحاق شعبانی گفت: 5694 مزرعه پرورش ماهیان گرمابی در گیلان با اشتغالزایی برای 5445 نفر و تولید بیش از ۵۰ هزار تن در گیلان در حوزه شیلاتی فعالیت دارند.

وی افزود: استان گیلان در بخش تولید ماهی قرمز، تکثیر بچه ماهیان گرمابی و تعداد مزارع پرورش ماهیان خاویاری رتبه نخست و در بخش تولید ماهیان گرمابی با تولید بیش از ۵۰ هزار تن رتبه سوم کشور را دارد.

مدیرکل شیلات گیلان تاکید کرد: برای حفظ و تداوم صید پایدار و اقتصادی در دریای خزر و بازسازی ذخایر ژنتیکی آبزیان اقتصادی سالانه حدود ۱۵۰ میلیون قطعه انواع بچه ماهیان استخوانی و خاویاری در دریا رهاسازی می‌شود.

اسحاق شعبانی پرورش ماهی در قفس، تنوع بخشی به تولید انواع آبزیان پرورشی، پرورش ماهیان زینتی آکواریومی، زالوی طبی و گیاهان آبزی، ارتقاء دانش علمی آبزی‌پروری و ایجاد مزارع خرد آبزی پروری در قالب مشاغل خانگی را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش شیلات اعلام کرد.

وی در پایان اعلام کرد: پارسال بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن آبزی در کشور صید و تولید شد که سهم گیلان ۶۴ هزار و ۶۸۰ تن بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ماهی خاویاری منطقه گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۹۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رادیو سلامت، فاطمه بی تقصیر، تهیه کننده برنامه از مزرعه تا سفره در این باره توضیح داد: این برنامه روز‌های چهارشنبه هر هفته راس ساعت ۱۳:۱۵ به مدت ۳۰ دقیقه پخش می‌شود. این برنامه با محوریت ایمنی و سلامت تغذیه به بررسی محصولات کشاورزی، باغی، زراعی می‌پردازد.

وی ادامه داد: در این برنامه محصولات سالم به مصرف کنندگان از مزرعه تا سفره شناسایی و معرفی می‌شود. آشنایی مصرف کننده با محصولات کشاورزی و اهمیت تغذیه‌ای آن‌ها دغدغه برنامه سازان است.

مجری کارشناس برنامه فیروزه آدابی است. این برنامه روز شنبه ۱۹ اردیبهشت به بهانه روز گل محمدی و گلاب به معرفی ایرج رستگار، تولید کننده خلاقی می‌پردازد که در حوزه تولید گل و گلاب تلاش کرده سبک جدیدی را ایجاد کند و به عنوان قهرمان تولید در این زمینه شناخته و برگزیده شود.

دیگر خبرها

  • کدام کشورها خواهان محصولات شیلاتی قشم هستند
  • آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم
  • راه‌اندازی مرکز پرورش ماهیان خاوری در رودخانه قزل اوزن
  • کشف ۴۷ ماینر در یک مزرعه پرورش قارچ!
  • ساخت شهرک شیلات در شهر غیرساحلی ایران
  • ۴۷دستگاه ماینر در یک مزرعه پرورش قارچ در فاروج کشف شد
  • ببینید | تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی بدون بو و با طعم مطبوع
  • از مصرف رب‌ گوجه کپک‌زده پرهیز شود
  • گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو
  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا