Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست نوشت: هرچند دونالد ترامپ دو سال پس از روی کار آمدنش همچنان رابطه‌ای قوی با هم‌حزبی‌های خود دارد، رابطه‌اش با برخی رای‌دهندگان در ایالت‌های مهم صنعتی در مرکز آمریکا که به شکل سنتی دموکرات بوده‌اند و در انتخابات ۲۰۱۶ به وی رای دادند، رو به زوال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبرد بر سر تعطیلی دولت که در یک ماه گذشته ادامه داشته است، محبوبیت رئیس جمهور را در میان آن دسته از رای‌دهندگانی که با دیدگاه تقویت امنیت مرزی موافقند، اما این موضوع را آنقدر مهم نمی‌دانند که به تعطیلی دولت منجر شود، کاهش داده است.

در این ایالت‌ها (مناطق صنعتی مرکز آمریکا) حتی کسانی که از ترامپ حمایت می‌کنند، معتقدند او مسئول اصلی تعطیلی دولت است. این رای‌دهندگان می‌گویند در انتخابات ۲۰۲۰ از ترامپ حمایت نخواهند کرد. یک نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد تعطیلی دولت موجب شده است ترامپ برخی پایگاه‌های حمایتی خود را از دست بدهد. نظرسنجی که برنامه «نیوز اور» شبکه پی‌بی‌اس و نیز (مؤسسه تحقیقاتی) مریست دهم تا سیزدهم ژانویه انجام دادند، نشان می‌دهد از دسامبر حمایت‌ها از ترامپ هفت درصد کاهش داشته است.

بیشترین میزان کاهش حمایت‌ها از ترامپ در مناطق روستایی و بیرون از شهر‌ها بود؛ میزان محبوبیت ترامپ در این مناطق هجده درصد کاهش داشت. محبوبیت ترامپ در میان افرادی که تحصیلات دانشگاهی ندارند هفت درصد کاهش یافته است.

این افراد درباره تاثیر منفی تعطیلی دولت بر اقتصاد کشور نگران هستند. این طبقه از جامعه آمریکا معتقدند بن‌بست تعطیلی دولت، توانمندی ترامپ برای حمایت از طبقه کارگر را کاهش می‌دهد؛ زیرا در نتیجه تعطیلی دولت هشتصد هزار کارمند دولت و تعداد بیشتری از پیمانکاران دولتی بدون دستمزد مانده‌اند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، پیش‌بینی می‌شود در رقابت‌های اولیه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ دموکرات‌ها برای جلب حمایت رای دهندگان سفیدپوست شاغل در ایالت‌هایی مثل ویسکانسین و پنسیلوانیا که ترامپ در ۲۰۱۶ توانست با وعده‌های حمایت از زنان و اقلیت‌ها پیروز شود، تلاش خواهند کرد.

همچنین در رقابت‌های انتخاباتی آینده این سؤال مطرح می‌شود که آیا دموکرات‌ها می‌توانند برنامه مهاجرتی برای مناطقی مثل مرکز آمریکا، که این موضوع برایشان اهمیت زیادی دارد، ارائه کنند یا خیر. تاکید و پافشاری ترامپ بر ساخت دیوار مرزی، موضع دموکرات‌ها را که تلاش می‌کنند جلوی ساخت این دیوار را بگیرند، تقویت کرده است. دموکرات‌ها به ندرت درباره دیدگاه خود درباره دیوار مرزی سخن می‌گویند، اما این موضوع برای رای‌دهندگان بسیاری در ایالت‌های صنعتی آمریکا همچنان بااهمیت است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا تعطیلی دولت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۰۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه‌ها مراودات اقتصادی را به سه روز کاهش می‌دهد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس گفت: باید توجه کرد که مسئله تعطیلی روز پنجشنبه کشور باعث اختلاف چهار روزه مراودات اقتصادی کشور ما با بازارهای جهانی می‌شود. - اخبار سیاسی -

الهام آزاد عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره بحث افزایش تعطیلات آخر هفته و تعطیلی شنبه یا پنجشنبه، اظهار کرد: باید توجه کرد که مسئله تعطیلی روز پنجشنبه کشور باعث اختلاف چهار روزه مراودات اقتصادی کشور ما با بازارهای جهانی می‌شود.

وی با اشاره به مزایای تعطیلی روزهای شنبه، گفت: به نظر می‌رسد تعطیلی شنبه‌ها گام بلندی با هدف بهبود شرایط اقتصادی کشور باشد و به نوعی ما را به بازار‌های جهانی می‌رساند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعداد روزهای تعطیل در کشور، گفت: در کشور ما (با احتساب 26 روز تعطیل رسمی و 52 روز تعطیل روز جمعه) تعداد تعطیلات سالانه 104 روز است که نسبت به متوسط جهانی پایین‌تر است؛ لذا اگر تعداد تعطیلات آخر هفته در ایران 2 روز باشد، میزان تعطیلات سالانه، 125 روز می‌شود که با متوسط جهانی هم همخوانی دارد.

آزاد بیان کرد: اگر در ایران تصمیم به تعطیلی پنجشنبه گرفته شود، تنها کشوری در جهان خواهیم بود که این روز را تعطیل کرده است و احتمالاً این موضوع، مراودات مالی و اقتصادی ایران با دنیا را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد چرا که تنها 3 روز در هفته فرصت باقی می‌ماند.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • اکثر دموکرات های آمریکا معتقدند اسرائیل در حال نسل‌کشی است
  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • 4 نکته درباره تعطیلی دفتر الجزیره در اسرائیل
  • تنبیه فولادی‌ها به سبک ویسی: تعطیلی نداریم!
  • تعطیلی تمرین استقلال با تصمیم کادر فنی
  • کالابرگ فجرانه سوم تا ۲۱ اردیبهشت ادامه دارد
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها مراودات اقتصادی را به سه روز کاهش می‌دهد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا