Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-27@13:59:28 GMT

مرکل و ماکرون در آستانه امضای پیمان مودت جدید

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۰۵۹۱

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «آنگلا مرکل» صدر اعظم المان و «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه امروز -سه‌شنبه- در سالروز امضای معاهده مودت الیزه قصد دارند پیمان دوستی دیگری را در شهر «آخن» آلمان امضا کنند.

معاهده آخن دو کشور همسایه را به تقویت همکاری در زمینه سیاست‌های اتحادیه اروپا و عمل در راستای اتخاذ سیاست خارجی و امنیتی مشترک و نیز تقویت تکامل اقتصادی ملزم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ولفگانگ شویبله» سیاستمدار آلمانی قبل از آغاز این نشست، در مصاحبه با خبرنگاران رئیس فعلی پارلمان فدرال این کشور (بوندستاگ) را به جاه‌طلبی بیشتری در سیاست اتحادیه اروپا فرا خواند. 

شویبله گفت: «ما بار دیگر به طرح‌های تکمیلی و بنیادی معناداری نیاز داریم که  نشان می‌دهد اروپا اهداف کیفی کاملا متفاوتی از تک تک کشورهای عضو را محقق کرده است». 

«شارل دوگل» رئیس‌جمهوری وقت فرانسه و «کنراد ادنائر» صدر اعظم وقت آلمان در ۲۲ ژانویه ۱۹۶۳ معاهده مودت الیزه را امضا کردند که مفاد آن انجام مشاوره‌های منظم بین دو کشور در بالاترین سطح دولتی است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۰۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سریلانکا گفت: سریلانکا به لحاظ اقتصادی بازار خیلی خوبی برای ما محسوب می‌شود و این کشور علاوه بر حوزه اقتصاد، در بسیاری از تفاهم‌نامه‌ها و نشست‌های سازمان ملل متحد می‌تواند متحد خوبی در حوزه سیاسی برای ایران باشد.

عبدالناصر درخشان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سفر رئیس جمهور به سریلانکا و افتتاح یک یک ابرپروژه چند منظوره برق آبی ساخت ایران در این کشور که توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است، تاکید کرد: متاسفانه طی سال‌های قبل درگیر یکسری مسائل سیاسی با برخی کشورهای غربی بودیم اما از بسیاری از همسایگان و کشورهایی که مقداری آنطرف‌تر از همسایگان ما هستند غافل شدیم؛ اینکه رئیس جمهور رئیسی بعد از ۱۶ سال به سریلانکا سفر کرد را به فال نیک می‌گیرم.

وی با اشاره به سیاست دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی و تاکید رئیس جمهور بر در  اولویت قرار داشتم ارتباط با کشورهای همسایه گفت: سیاست اعلامی از سوی رئیس جمهور مبنی بر اینکه با همسایگان‌مان خویشاوند هستیم سیاستی کلیدی و خوب است و سفرهای اخیر رئیس جمهور به دو کشور پاکستان و سریلانکا در این راستا تعریف می‌شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سریلانکا اظهار کرد: جمهوری اسلامی در حال انجام کارهای بزرگی در حوزه‌های برق، نیروگاه و سد سازی در سریلانکا است و هم آنچه که هم مقامات سریلانکا و هم ما در ایران انتظار داریم این است دو کشور رابطه‌ای پایدار و مستحکم داشته باشد. سریلانکا به لحاظ اقتصادی بازار خیلی خوبی برای ما محسوب می‌شود و این کشور علاوه بر حوزه اقتصاد، در بسیاری از تفاهم‌نامه‌ها و نشست‌های سازمان ملل متحد می‌تواند متحد خوبی در حوزه سیاسی برای ایران باشد.

درخشان با بیان اینکه «امیدوارم سفر رئیس جمهور به سریلانکا فواید بسیاری برای دو کشور داشته باشد»، عنوان کرد: اشتراکات فرهنگی میان مردم دو کشور می‌تواند به عنوان یک عامل استحکام بخش به روابط دو کشور باشد؛ همچنین توانایی ما در حوزه‌های مختلف فنی، عمرانی و دانشگاهی عامل دیگری برای نزدیکی ملت‌ها است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد
  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان
  • ناتو، قلدر ۷۵ساله
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • ماکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • افتتاح ۳ مگاپروژه حوزه انرژی سریلانکا توسط سید ابراهیم رئیسی/ امضای ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا/رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم
  • امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا