Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا؛ مسافران کاروان قرآنی انقلاب در دومین روز سفر وارد استان مرکزی شدند و بعد از گلباران مزار شهدای استان، همراه با چند تن از مسئولان قرآنی استان مرکزی به دیدار آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه رفتند.

در این دیدار احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از سوره آل عمران پرداخت و سپس به معرفی اعضا و اهداف کاروان قرآنی انقلاب طی این 21 روز پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تجلیل از عوامل اجرایی کاروان قرآنی انقلاب، ضمن خوش‌آمدگویی، سفر پربرکتی را آرزو کرد و افزود: کاروان قرآنی انقلاب، بسیار کار مبتکرانه‌ای است، ان‌شاءالله چنین برنامه‌هایی ادامه دار باشد و سایر استان‌های کشور را در بر گیرد.

وی ادامه داد: پیوند قرآنیان با سایر اقشار جامعه، سرمایه بزرگی است. به برکت انقلاب، قرآن کریم در بطن زندگی مردم قرار گرفته است، هم از نظر بحث چاپ و هم از نظر تعدد و کیفیت ترجمه‌های قرآن،شاهد پیشرفت هستیم. ترجمه قرآن، کار سختی است و با سایر متون عربی متفاوت است.  پیش از انقلاب، فعالیت قرآنی وجود نداشت، نه در رسانه‌های صوتی و تصویری و نه در آحاد مردم، اما الان وضعیت امور قرآنی در کشور به برکت انقلاب و خون شهدا مطلوب است، هر چند با آن مدینه فاضله فاصله داریم.

وی با اشاره به سفرهایی که به حج داشته است، گفت: اهل سنت، اهتمام ویژه‌ای برای پرورش قرآنی کودکان خود دارند که عمل نیک و قابل تقدیری است و باید از همین سنین پیش‌دبستان و دبستان، کودکان را با مفاهیم و معارف قرآن آشنا کنیم و جلسات قرآن با بازدهی مناسب داشته باشیم.

امام جمعه استان مرکزی گفت: من خاطرم است، سوم دبستان بودم که معلم‌مان از ما خواست آیةالکرسی را حفظ کنیم ، در آن موقع ما به راحتی به قرآن دسترسی نداشتم، الان باید این امکانات را قدر بدانیم، من هنوز که هنوز است، آیاتی که در آن سن حفظ کرده‌ام به خوبی به یاد دارم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: کسانی که نعمت صوت زیبا دارند، باید این نعمت خدادادی را در راه قرآن خرج کنند، متأسفانه اخیراً مشاهده می‌کنم کسانی که در راه قرآن بوده‌اند به خودشان ظلم کرده و به خوانندگی روی آورده‌اند که این پدیده خوبی نیست، چه چیزی بهتر از آیات الهی؟ البته قرائت قرآن به تنهایی هم کافی نیست، مهم روح قرآن است، قرآن باید در باطن آدمی رسوخ کند.

وی در آخر با اشاره به استعدادهای قرآنی استان مرکزی گفت: از نعماتی که در استان مرکزی بوده‌اند، کربلایی کاظم ساروقی است که اکثر شما عزیزان با این شخصیت قرآنی که با عنایت خداوند بدون سواد یک شبه حافظ قرآن شد، آشنا هستید،. استان مرکزی از این نعمات و استعدادها زیاد به خود دیده است.

گزارش از محمدرضا رجبی

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: دری نجف آبادی اراک ابوالقاسمی ایکنا کاروان قرآنی انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۱۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، بنا بر اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان سرچهان، چهل و دومین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی شهرستان‌های بوانات، پاسارگاد، سرچهان و بخش مشهد مرغاب شهرستان خرمبید به میزبانی سرچهان برگزار شد.
در این دوره از مسابقات، دانش آموزان در ۱۲ رشته قرآنی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
مراسم اختتامیه مسابقات قرآن در تالار نگین شهر کره‌ای برگزار و در پایان با لوح تقدیر و هدایایی از برگزیدگان تجلیل شد.
در حاشیه این مراسم دانش آموزان مدارس سرچهان طرح بوم و نشاط خود را به نمایش گذاشتند.
شهرستان سرچهان در شمال شرق فارس و در فاصله ۱۹۲ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • قرآن همه چیز ماست
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان