Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@17:00:53 GMT

تشکیل ۱۰۵ پرونده تخلف حمل چوب قاچاق

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۱۲۷۵

تشکیل ۱۰۵ پرونده تخلف حمل چوب قاچاق

رییس منابع طبیعی شهرستان لردگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 105 پرونده تخلف ماده 48 شامل 89 فقره حمل چوب بلوط به میزان 54 هزار و 900 کیلوگرم کشف شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت حسنی رییس منابع طبیعی شهرستان لردگان در گفت وگو با خبرنگار جهانبین نیوز افزود:  2500 کیلو چوب جنگلی قاچاق در شهر آلونی از توابع شهرستان لردگان کشف و متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 105 پرونده تخلف ماده 48 شامل 89 فقره حمل چوب بلوط به میزان 54 هزار و 900 کیلوگرم کشف شد.

حسنی اظهار داشت: در این مدت 16 فقره پرونده حمل زغال بلوط به میزان یکهزار و 300 کیلوگرم کشف و پرونده تخلف در محاکم قضائی تشکیل شد.

به گفته وی، برخی افراد به دلیل ناآگاهی در خصوص قوانین حمل چوب، درختان باغی را قطع و بدون اخذ مجوز اقدام به حمل این درختان به مناطق دیگر برای فروش اقدام می کنند.

وی افزود: در صورت مشاهده تخلف طبق ماده 48 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع حمل چوب بدون مجوز متوقف خواهد شد.

رییس منابع طبیعی شهرستان لردگان بیان داشت: قطع و حمل درختان جنگلی بدون پروانه حمل، جرم است و خودروهای حامل چوب که فاقد مجوز حمل باشند، توقیف می شود.

جنگل های زاگرس طی سال های اخیر با عوامل تخریب روبروست و تهیه زغال و قاچاق چوب درختان جنگل های زاگرس از عوامل اصلی و تشدید کننده تخریب این منابع به شمار می‏‎رود.

از مجموع مساحت چهارمحال وبختیاری حدود یک میلیون و 400 هزار هکتار آن معادل 86.4 درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مراتع است، از این میزان حدود 307 هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می دهد.

51 درصد جنگل های بلوط استان چهارمحال وبختیاری در شهرستان لردگان قرار دارد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۱۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از قاچاق چوب + فیلم

هر ساله تعدادی از جنگل‌های  کشور درگیر آتش سوزی می‌شوند، اما در برخی موارد عمدی بودن این آتش سوزی‌ها غیر قابل انکار است، زیرا قاچاقچیان چوب گاهی به دلیل ناکامی در قاچاق چوب درختان اقدام به آتش زدن جنگل‌ها می‌کنند.

طی سال‌های اخیر با پیشرفت علم و تکنولوژی و روی کارآمدن هوش مصنوعی می‌توان از این تکنولوژی برای جلوگیری از قاچاق چوب و آتش سوزی جنگل استفاده کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از قاچاق چوب + فیلم
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • مجازات متصدی دارو خانه دامپزشکی متقلب در اشنویه
  • توبیخ پزشک متخلف در ارومیه
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • ۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد
  • جریمه 23 میلیون تومانی قاچاق البسه در نهبندان