Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-04@03:33:25 GMT

اندر احوالات سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۱۹۳۱

اندر احوالات سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،به نقل از ستاد روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، تا ظهر روز دوشنبه اول بهمن ماه یعنی بعد از حدود ۳۰ ساعت از شروع پیش فروش بلیت‌ها ظرفیت اغلب سینماهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به پایان رسید.

با وجود پایان یافتن ظرفیت اغلب سالن‌ها، تقاضای مخاطبان به گونه‌ای بود کهابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره با درخواست‌ها برای افزایش ظرفیت و همچنین تمدید مهلت خرید بلیت‌ها موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براساس تصمیم ابراهیم داروغه‌زاده از دوشنبه اول بهمن ماه ساعت ۲۰ ظرفیت تازه‌ای برای خرید بلیت‌ها فراهم و همچنین مهلت خرید تا ساعت ۲۴ اول بهمن ماه تمدید شد.
 
تمدید شدن مهلت ارسال آثار به جشنواره فیلم فجر

عزت‌الله علیزاده دبیر اجرایی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در پاسخ به این پرسش که آیا مهلت ارائه نسخه نهایی فیلم ها به دبیرخانه این دوره از جشنواره تمدید می‌شود یا خیر، گفت: صاحبان آثار فرصت دارند تا نسخه نهایی اثر خود را برای حضور در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر تا ساعت ۱۲ شب یکم بهمن به جشنواره ارائه کنند.

دبیر اجرایی این دوره از جشنواره فیلم فجر تاکید کرد: تعدادی از فیلم ها در مراحل مختلف لابراتوار و یا مراحل پایانی پس از تولید قرار دارند که امیدواریم تا مهلت اعلام شده، فیلم‌ها را به دبیرخانه جشنواره ارائه می‌کنند.   داوران «فجر ۳۷» تماشای آثار را آغاز کردند

سیمون سیمونیان دبیر اجرایی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با اشاره به شروع داوری بخش‌های مختلف این دوره از جشنواره فجر گفت: داوری آثار راه یافته به جشنواره فیلم فجر از شنبه ۲۹ دی ماه آغاز شده و داوران در حال تماشای فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه جشنواره هستند.

وی بیان کرد: داوران در محل دفتر جشنواره فیلم فجر در سالن سینمایی که برای این کار در نظر گرفته شده، هر روز ۲ فیلم را می‌بینند.

سیمونیان در پایان گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پیش‌بینی می‌شود داوری آثار راه یافته به بخش مسابقه تا ۱۵ بهمن ماه به طول انجامد.

در این دوره از جشنواره محمد احسانی، محمدعلی باشه‌آهنگر، محمد بزرگ‌نیا، مهرزاد دانش، پوران درخشنده، ریما رامین‌فر و محمود کلاری داوری ۲۲ فیلم بخش سودای سیمرغ و ۳ انیمیشن بلند را عهده‌دار هستند.

محمد آفریده، حبیب احمدزاده، آیدا پناهنده، سعید سهیلی و مازیار میری هم ۱۰ فیلم بخش نگاه نو، ۵ فیلم مستند و ۴ فیلم کوتاه این دوره را برای انتخاب بهترین فیلم داوری می‌کنند.

بنابر کنداکتور سینمای اصحاب رسانه که از سوی روابط عمومی جشنواره، سی‌وهفتم منتشر شده است، فهرست اولیه نامزدهای این دوره در تاریخ ۲۱ بهمن‌ماه منتشر خواهد شد.

موزه سینما به جمع سینماهای جشنواره فیلم فجر پیوست

در ادامه روند پیش‌فروش بلیت سینماهای مردمی در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر و استقبال مردم از شرکت در این جشنواره، موزه سینمای ایران هم به جمع سینماهای مردمی جشنواره سی و هفتم پیوست.

فیلم‌های این رویداد مهم سینمایی در سینماهای توگراف و فردوس موزه سینما روی پرده می‌روند که به زودی برنامه نمایش آثار در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه فروش اینترنتی بلیت‌های سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر، نسبت به خرید بلیت اقدام کنند.
 
داوران بخش سودای سیمرغ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند

 محمد احسانی، محمدعلی باشه آهنگر، محمد بزرگ‌نیا، مهرزاد دانش، پوران درخشنده، ریما رامین‌فر و محمود کلاری داوری آثار بخش سودای سیمرغ این دوره از جشنواره را عهده‌دار هستند.

این داوران ۲۲ فیلم بخش سودای سیمرغ و ۳ انیمیشن راه یافته به جشنواره فیلم فجر را داوری می‌کنند.

بخش «خارج از مسابقه» را به سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر بازگردانید

جشنواره فیلم فجر سرشار از پتانسیل هایی نادیده گرفته شده است؛ یکی از ظرفیت های نادیده گرفته شده این رویداد مهم سینمایی، فرصت خوب و مغتنمی است که آثار تازه تولید شده سینمای ایران در این رویداد اکران شده، بررسی شوند و تکلیف یک سال سینمای کشور روشن شود. البته این اتفاق سال های پیش در سینمای کشور رخ می داد و با اکران گسترده نزدیک به ۶۰ اثر سینمایی در ایام جشنواره به نوعی تکلیف کارشناسان و منتقدان و اهالی رسانه، سرمایه گذاران، سینماداران و پخش کنندگان با یک سال سینما روشن می شد اما با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید سیاست مدیران سینمایی جشنواره فیلم فجر را رو به نزول و افول جدی برد و آن ها با حذف بسیاری از بخش ها از جمله بخش فیلم های خارج از مسابقه، نگاه نو و... این رویداد را به سمت کوچک و خنثی سازی سوق دادند که البته خوشبختانه مجدداً بخش نگاه نو به جشنواره اضافه شده است.

بی توجهی به اهمیت جشنواره در سال های اخیر باعث شده تا دیگر جشنواره مانند گذشته نتواند تکلیف یک سال سینما را مشخص کند از این رو در آستانه برگزاری جشنواره سی و هفتم این انتظار از دبیر جشنواره وجود دارد که بخش «خارج از مسابقه» و مرور فیلم های را به جشنواره بازگرداند تا بسیاری از فیلم هایی که امکان حضور در بخش رقابتی را نداشتند اکران شده و حداقل اصحاب رسانه و منتقدان بتوانند آن ها را ارزیابی کنند.

قطعاً مضامین فیلم‌ های هر دوره بازتاب شرایط اجتماعی حاکم در آن دوره است. به‌ ویژه در دیدگاه نظریه‌پردازان بازتاب برای نفوذ به لایه‌های درون یک جامعه هیچ‌ چیز به‌اندازه بررسی و تحلیل فیلم‌هایی که در آن جامعه تولید و نمایش داده می‌شوند، ارزشمند نیست؛ حال باید دید چرا مسئولان جشنواره فیلم فجر طی سال های اخیر در تلاش هستند تا این رویداد سینمای بازتاب دهنده سیاست های آن ها در سینما نباشد؟

اصولاً فقدان یک آیین نامه جامع در جشنواره فیلم فجر باعث شده تا این رویداد مهم سینمایی همه ساله با تغییر دبیران دستخوش تغییرات سلیقه ای شود. حذف و اضافه شدن بخش های جشنواره، افزایش و کاهش چشمگیر تعداد فیلم های حاضر در این رویداد، حضور یا عدم حضور فیلم های کوتاه، مستند و انیمیشن، دوپاره شدن بخش های ملی و جهانی این رویداد سینمایی و... از جمله تغییراتی است که اعتبار جشنواره را مخدوش کرده است.

با این همه امیدواریم که مسئولان جشنواره سی و هفتم فیلم فجر در فرصت باقی مانده بخش خارج از مسابقه را با توجه به عدم پذیرفته شدن آثار برخی از فیلمسازان مطرح به جشنواره بازگردانند تا ضمن پرشور و نشاط تر شدن این رویداد سینمایی به ویژه همزمان با جشن های ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، بتوان کارشناسی درست و دقیق و حساب شده ای روی فیلم های جشنواره داشت و وضعیت یک سال آینده سینمای ایران را مورد بررسی قرار داد.

خوشبختانه دبیر این دوره از جشنواره چندی پیش در گفتگویی در پاسخ به اینکه با توجه به انتقاد علیرضا داودنژاد برای نمایش «مصائب شیرین۲ »آیا امکان قرار دادن بخشی برای نمایش فیلم‌هایی از این دست به عنوان بخش خارج از مسابقه وجود دارد؟ توضیح داد: در حال حاضر جدول کامل شده است ولی بخش خارج از مسابقه منتفی نیست. با این حال باید کمی جلوتر برویم و ببینیم کدام یک از فیلمسازان درخواست نمایش دارند و ببینیم آیا اصلاً شرایط لازم برای این بخش در سینمای رسانه‌ها فراهم می‌شود یا خیر؟

این اتفاق نشان از آن دارد که دبیر جشنواره با اضافه شدن این بخش به جشنواره مخالفتی ندارد ولی شاید افرادی در پشت صحنه حضور دارند که مانع اضافه شدن بخش فیلم های خارج از مسابقه به جشنواره می شوند!

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۱۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره روستایی عشایری آسمان هشتم در بوشهر دارای عمق و پیشرفت بود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرهنگ و ارشاد بوشهر، سید محمد هاشمی در آئین اختتامیه ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در بوشهر گفت: ششمین جشنواره روستایی عشایری رضوی بوشهر از یک عمق و پیشرفت هنری برخوردار بود و از این جهت از داوران و دست‌اندرکاران جشنواره تشکر می‌کنیم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم این جشنواره در سال بعد مردمی‌تر و از نظر گستره جغرافیایی در ابعاد وسیع‌تری اجرا شود.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: استقبال و حضور پرشور مردم نشان از الطاف و دلدادگی مردم به ساحت شمس الشموس حضرت رضا (ع) می‌باشد و تلاش می‌کنیم این رویداد ملی را در هشت روستا از سراسر کشور برگزار کنیم.

هاشمی تصریح کرد: این جشنواره در پنج دوره قبل در روستای کردر رضوی از میناب هرمزگان برگزار شد و امسال علاوه بر آن اجرا در هرمزگان، مردم پرشور و میهمان نواز روستای سرکره دشتستان میزبان این رویداد ملی هستند.

وی در خصوص جشنواره بین المللی امام رضا (ع) گفت: جشنواره بین المللی امام رضا (ع)، جشنواره‌ای مبارک و ایمانی است که بیست و یکمین دوره را طی می‌کند و در رشته‌های متعدد فعالیت دارد. در دوره بیست و یکم این جشنواره نه تنها به‌صورت معمول برگزار شد بلکه هم از جهت مردمی بودن و هم از جهت توسعه کار و هم از جهت عمق فنی و کارشناسی بسیار رشد کرده است و جوانه‌های دیگری هم زده است از جمله جشنواره بین المللی فیلم دینی رضوان که اختتامیه آن در آبان برگزار خواهد شد.

ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم با حضور پرشور مردم و مسئولان کشوری و استان در روستای سرکره دشتستان با معرفی برترین به کار خود پایان داد.

کد خبر 6095562

دیگر خبرها

  • بیست و هفتمین کنگره اورولوژی ایران
  • جشنواره روستایی عشایری آسمان هشتم در بوشهر دارای عمق و پیشرفت بود
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • طرح تو طرح در رویداد طرحی نو، مسابقات معماری در ایران را به بوته‌ی نقد گذاشت
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز آغاز شد
  • تقدیر از عکاس خوزستانی‌ در مسابقه عکس روز سنندج
  • حضور بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز در «جشنواره ولاگ» فیلیمومدرسه
  • رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • آموزش علوم پزشکی از کلاس درس تا عرصه