Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@08:35:54 GMT

جولان آزادانه سگ ها در دانشگاه آزاد شیراز

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۱۹۷۸

جولان آزادانه سگ ها در دانشگاه آزاد شیراز

خبرگزاری مهر – گروه استان ها: اسمش پردیس دانشگاه آزاد  است که در کیلومتر 5 جاده صدرا واقع شده، در زمینی وسیع که دورتا دور ان را باغات و ویلاها قرار گرفته است.

هرچند که در زمینی با مساحت چشمگیر واقع شده  و باغ ها و ویلاها به واژه «پردیس» قربات معنایی داده است اما برای دانشجویانی که قرار است هر روز از میان ده ها سگ ولگرد که در محیط دانشگاه پرسه می زنند، به کلاس بروند چندان خوشایند نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشجویانی که اعتقاد دارند پرسه زدن این سگ های ولگرد باعث شده زمان تررددشان در دانشگاه با امینت خاطر همراه نباشد.

برخی از دانشجویان دانشگاه آزاد شیراز در گفت و گو با خبرنگار مهر از وجود سگ های ولگرد در محیط دانشگاه و ایجاد ناامنی برای آنها گلایه کردند.

یکی از دانشجویان در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: سگ های ولگرد در زمان کلاس های اول وقت یا آخر وقت که محیط دانشگاه به نسبت زمان های دیگر خلوت تر است

امنیت خاطر را از ما گرفته و ایجاد رعب وحشت می کنند.
یکی دیگر از دانشجویان نیز چنین گفت که در تمام طول مدت که در دانشگاه هستم از وجود سگ ها و حمله غالفگیرانه آنها ترس دارم.

وی افزود: برای یک محیط آموزشی مناسب نیست که سگ های ولگرد این چنین آزادانه در محیط دانشگاه پرسه بزنند.
برخی دانشجویان نیز معتقدند که بعضی همکلاسی ها و کارمندان دانشگاه برای سگ ها غذا آورده و محیط مناسب برای آنها ایجاد می کنند.

باغات باعث تجمع سگ ها شده است/  تلاش برای جمع آوری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص وجود سگ های ولگرد این چنین گفت :دانشگاه در محله ای واقع شده که باغ هایی وجود دارند که بسیاری از آنها غیر مجاز بوده و اماکن تفریحی در خود بنا کرده اند.

محمد کاظم کاوه پیشقدم افزود: بیشتر این سگ های ولگرد محل زندگی و تغذیه و تکثیر آنها در مجاورت این باغ ها است .

کاوه پیشقدم بیان کرد: این سگ ها زمانی که هوا سرد شده یا اینکه باغ ها تعطیل می شوند به محیط دانشگاه یا نقاط مختلف شهر صدرا می آیند .

وی ادامه داد: برخی دانشجویان نیز از سر دلسوزی به آنها رسیدگی می کنند .



کاوه پیشقدم بیان کرد: این مسئله از طرق مختلف از جمله کمیسیون دانشجویی استانداری و بقیه سازمان ها پیگیری شده است .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: در خصوص این موضوع با شهرداری و با مراکزی دارای مجوز رسمی جمع آوری سگ های ولگرد هستند قردادی بسته شده که هر چند ماهی با روش های که طرفداران حقوق حیوانات هم حمایت می کنند جمع آوری و در محل های مناسب نگهداری می شوند.

وی حصار کشی اطراف دانشگاه را یکی دیگر از راهکار های مقابله با این موضوع عنوان کرد .

کاوه پیشقدم ادامه داد: ما اقدامات لازم را برای جمع آوری این سگ ها در نظر گرفته ایم اما بدلیل وجود این باغ ها هیچوقت تعداد آنها به صفر نمی رسد.

وی افزود: باید تمام جنبه ها برای جمع آوری این سگ ها در نظر گرفته شود تا آسیبی به آنها وارد نشده و باعث اعتراض حامیان حیوانات نشود.

کد خبر 4520502

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه آزاد شیراز سگ های ولگرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۱۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ نکته در مورد پذیرش دانشجویان اخراجی در آمریکا

به گزارش «تابناک»، مصطفی داننده در عصرایران نوشت: بعد از رفتار غیر انسانی پلیس آمریکا با دانشجویان معترض به جنگ غزه و حمایت مالی از اسرائیل، رئیس دانشگاه شیراز از مصوبه مدیریت این دانشگاه برای بورسیه کردن دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های اروپا و آمریکا خبر داد و گفت: «دانشجویان و حتی اساتیدی که اخراج یا تهدید به اخراج شده‌اند، می‌توانند در دانشگاه شیراز به ادامه تحصیل بپردازند و گمان می‌کنم سایر دانشگاه‌های شیراز و استان فارس هم این آمادگی را داشته باشند.»

اظهار نظری که بیشتر به نظر می‌رسد یک شوی تبلیغاتی است تا یک واقعیت که دانشگاه شیراز بتواند آن را محقق کند. برای راستی آزمایی بهتر است رئیس دانشگاه شیراز را با واقعیت‌های پذیرش دانشجوی خارجی به ویژه آنهایی که سابقه تحصیل در اروپا و آمریکا را دارند روبرو کنیم.

اول: دانشجویان مقطع دکترا در آمریکا حدود دو هزار دلار و در اروپا نزدیک به دو هزار پانصد یا 3 هزار یورو حقوق می‌گیرند و با این پول می‌توانند در بسیاری از شهرهای آمریکا یک خانه اجاره کنند و حتی یک ماشین بخرند. آیا امکان دارد با حقوقی که به آنها می‌دهید، این شرایط را برای‌شان فراهم کنید؟ آنها می‌توانند با حقوقی که به آنها می‌دهید برای خودشان یک زندگی معمولی داشته باشند؟

دوم: دانشجویان لیسانس که احتیاج به حمایت مالی خانواده دارند، احتیاج به یک سیستم بانکی برای انتقال پول از کشور خود به ایران هستند. آیا امکان این انتقال وجود دارد؟ به طور مثال یک دانشجویی که خانواده او در لندن یا پاریس زندگی می‌کنند، چگونه می‌توانند ماهیانه، هزینه تحصیل را پرداخت کنند؟ به این نکته توجه کنید که هیچ کارت بانکی یا کردیت کارت خارجی در ایران، کار نمی‌کند و بانک‌های خارجی در ایران شعبه ندارد.

سوم: همین دانشجویان در آمریکا از اینترنت پرسرعت بدون فیلتر استفاده می‌کنند. اصلا برای آنها تعریف نشده است که شبکه‌های اجتماعی فیلتر باشد یا رسیدن به سایت‌های علمی احتیاج به فیلتر شکن داشته باشد. آنها اگر بخواهند با خانواده خود صحبت کنند، باید «بله» را نصب کنند؟

چهارم: در مورد حجاب به دانشجویان چه می‌گویید؟ بسیاری از دانشجویان مسلمان ساکن آمریکا از کشورهایی مثل پاکستان، مصر و یا دیگر کشورهای غیر مسلمان، حجاب ندارند. آیا آنها وقتی به دانشگاه ایران می‌آیند، باید حجاب و پوشش اسلامی داشته باشند؟

پنجم: این دانشجویان یاد گرفته‌اند که به مسائل مختلف صنفی، سیاسی و اجتماعی اعتراض کنند؟ شما می‌توانید به آنها اجازه بدهید به مسائل مختلف در دانشگاه اعتراض کنند؟

ششم: برخی از دانشجویان معترض، گرایش‌های جنسی مختلف دارند. بعضی از آنها با پرچم‌های هم جنس گرایانه در کنار پرچم فلسطین، به اسرائیل اعتراض می‌کنند؟ با آنها چه رفتاری خواهید داشت؟

حالا از شب زنده‌داری‌ها و خوردن نوشیدنی‌های مختلف توسط همین دانشجویان در آخر هفته بگذریم.

اگر رئیس دانشگاه شیراز این سوال‌ها را پاسخ داد، می‌توانیم ببینیم که می‌توانیم دانشجویان ساکن آمریکا و اروپا را پذیرش کنیم یا نه؟

دیگر خبرها

  • امحاء کشت محصولات کشاورزی با آب‌های غیرمتعارف در شیراز
  • ۶ نکته در مورد پذیرش دانشجویان اخراجی در آمریکا
  • گردآوری دانشنامه شیراز در هفت جلد
  • جولان اولین اتوبوس‌های فرنگی در پایتخت | کرایه هر مسافر ۳شاهی
  • ‌۱۷۰ میلیارد ریال، هزینه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بر دوش شهرداری گرگان
  • سکوت دبیر و ادامه جولان چاقوکش‌ها در کشتی
  • تصادف زنجیره ای در آزاد راه شیراز _ اصفهان
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کنشگری فعال در عرصه تعلیم و تربیت است
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کنشگری فعال در عرصه تعلیم و تربیت است
  • تجلیل از استاد برتر دانشگاه شیراز