Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-04@13:42:15 GMT

رشد قیمت مسکن نسبت به دی پارسال به ۹۰ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۲۰۸۶

رشد قیمت مسکن نسبت به دی پارسال به ۹۰ درصد رسید

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، در گزارش تازه ای که دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی منتشر کرده، وضعیت بازار مسکن در دی ماه امسال در تهران به استناد قیمت و میزان معاملات ترسیم شده است.

بر اساس این گزارش، در دی ماه امسال ۶ هزار و ۸۶۵ فقره مبایعه‌نامه مسکن در پایتخت به امضا رسیده که نسبت به ماه گذشته (آذرماه ۹۷) که تعداد مبایعه نامه ها ۶ هزار و ۹۵۰ فقره بود،  ۸۵ فقره معادل ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل (دی ماه ۹۶) که تعداد معاملات مسکن ۱۶ هزار و ۸۷۶ فقره بود، ۱۴۵.۸ درصد کاهش (نزدیک منفی دو و نیم برابر) داشته است.

متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در دی ماه امسال در تهران  ۹ میلیون و ۷۷۸ هزار و ۴۰۰ تومان بوده است که نسبت به ماه گذشته (آذر ماه ۹۷) که متوسط قیمت هر متر مربع در تهران، ۹ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۴۰۰ تومان بود، ۱۴۷ هزار تومان معادل ۱.۵ درصد رشد و نسبت به ماه مشابه سال گذشته (دی ماه ۹۶) که میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران، ۵ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۲۰۰ تومان بود، معادل ۸۹.۹ درصد افزایش قیمت به ثبت رسیده است.

در اولین ماه فصل زمستان امسال بیشترین تعداد معامله واحد مسکونی در منطقه ۵ تهران با ۷۵۰ فقره مبایعه‌نامه انجام شد و پس از آن منطقه ۴ با ۵۷۲ فقره و منطقه ۲ تهران با ۴۴۹  فقره معامله بیشترین تعداد معامله را به خود اختصاص دادند.

کمترین تعداد معامله واحد مسکونی در تهران به منطقه ۱۹ با ۳۸ فقره معامله و پس از آن به منطقه ۲۲ با ۵۴ فقره مبایعه‌نامه اختصاص دارد.

از نظر متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی، بیشترین قیمت هر متر واحد مسکونی به منطقه یک تهران با هر متر ۲۲ میلیون و ۹۷۴ هزار تومان تعلق داشته و پس از آن منطقه ۳ با میانگین متری ۱۷ میلیون و ۲۳۴ هزار تومان در رتبه دوم قرار گرفته است.

کمترین میزان میانگین هر متر واحد مسکونی در تهران به منطقه ۱۸ با هر متر ۴ میلیون و ۲۴۵ هزار تومان و پس از آن به منطقه ۲۰ با هر متر ۴ میلیون و ۴۹۴ هزار تومان اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی مسکن قیمت مسکن دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۲۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دینار عراق امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دینار عراق در بازار آزاد امروز را می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید. علاوه بر نرخ کنونی، برخی جزئیات دیگر از قبیل بالاترین و پاینن‌ترین قیمت روز، میزان نوسان روز و همچنین میزان و درصد تغییر نسبت به روز گذشته نیز در جدول گنجانده شده است.

بروزرسانی: جمعه 14 اردیبهشت

دینار عراق

قیمت (ریال)

نرخ فعلی (ریال)

483

بالاترین قیمت روز

485

پایین ترین قیمت روز

482

بیشترین مقدار نوسان روز

-

درصد بیشترین نوسان روز

-

نرخ بازگشایی بازار

-

زمان ثبت آخرین نرخ

جمعه 

نرخ روز گذشته

483

درصد تغییر نسبت به روز گذشته

-%

میزان تغییر نسبت به روز گذشته

-

منبع: ایلنا

tags # قیمت دینار عراق سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران
  • قیمت دینار عراق امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • واحدهای خودساز و انبوه‌ساز نهضت ملی مسکن در سمنان ۶۵ درصد پیشرفت دارد
  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • رئیس جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • تعداد چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت