Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@02:15:06 GMT

کاهش ۱۳ هزار هکتاری اراضی کشت برگ سبز چای

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۲۱۶۸

کاهش ۱۳ هزار هکتاری اراضی کشت برگ سبز چای

نماینده مردم رودستر در مجلس خواستار توجه وزارت جهادکشاورزی به نرخهای پیشنهادی کارشناسان برای خرید برگ سبز چای از چایکاران شد.

به گزارش ایسنا، اسدالله عباسی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس، خطاب به شورای اقتصاد و رییس مجلس خواست تا نسبت به تعیین نرخ تضمینی خرید برگ سبز چای به رییس جمهور تذکر دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم رودسر مجلس یادآور شد: قیمت برگ سبز چای سال گذشته چهار درصد افزایش یافت در حالی است که کشاورزان چایکار و مردم تورم ۳۰ درصدی را لمس کردند. برای جبران آن به نظرات کارشناسان برای قیمت برگ سبز چای درجه یک ۴۵۰۰ تومان و برای چای درجه دو  ۳۵۰۰ تومان توجه شود. چایکاران باید اکنون آماده کشت چای شوند تا در فصل بهار برداشت داشته باشند. آقای لاریجانی فقط به دلیل بی توجهی مسؤولان وزارتخانه اقتصاد و جهادکشاورزی باغات چای از ۳۲ هزار هکتار به ۱۹ هزار هکتار کاهش یافت.

عضو هیات رییسه مجلس در تذکری دیگر خواستار تعیین تکلیف استخدام ناظران چای شد و افزود: ناظران چای ۶ ماه از سال که زمان برداشت محصول است، بیمه شده و حقوق می‌گیرند و ۶ ماهه دوم سال، بیکارند و بیمه‌ای به آنها تعلق نمی‌گیرد آیا با چنین وضعیتی می‌توان برای افزایش تولید و کیفیت یکی از استراتژیک‌ترین محصولات کشاورزی قدمی مثبت برداشت؟ چرا وزارت جهاد کشاورزی نسبت به این موضوع بی‌تفاوت است و حق و حقوق حدود  ۵۰۰ نفر از جوانان متعهد و متخصص را نادیده می‌گیرد؟

عباسی از برگزاری جلسه سوال از وزیر جهاد کشاورزی در جلسه علنی روز یکشنبه هفته آینده مجلس خبر داد و افزود: در این جلسه نیز مطالب دیگری را به اطلاع ملت شریف ایران اسلامی می‌رسانم.

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر نماینده رودسر در مجلس، گفت: وزارت جهاد کشاورزی نسبت به پیشنهاد قیمتی خرید تضمینی برگ سبز چای توجه کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد كشاورزي چاي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۲۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مهرداد فولاد با اشاره به اینکه رونق بازار برنج موجب افزایش امید و اشتیاق شالیکاران به کار و تولید در شالیزار شد، گفت: تأمین ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات خرید ماشین‌آلات کشاورزی برای شهرستان آمل در سال زراعی جاری موجب توسعه و افزایش ضریب نفوذ مکانیزاسیون کشاورزی بویژه در مرحله کاشت و نشاء مکانیزه برنج شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۴۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری است، افزود: پیش‌بینی می‌شود ۲۴ هزار هکتار شالیزار این شهرستان به صورت مکانیزه کشت شود که در مقایسه با سال گذشته رشدی ۲۰ درصدی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ۲۱ واحد بانک نشاء برنج در این شهرستان مشغول فعالیت هستند، گفت: کشت مکانیزه برنج با بکارگیری ۷۷۰ دستگاه نشاکار ۴ ردیفه و ۱۶۵ دستگاه نشاکار ۶ ردیفه انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت