Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا بهرامن صبح سه‌شنبه در نخستین همایش و گردهمایی فعالان مواد معدنی استان بوشهر اظهار داشت: در سطح کشور شاهد ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه معادن هستیم و استان بوشهر نیز از این ظرفیت‌ها برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در اغلب استان‌های شکور ذخایر عظیم زیرزمینی وجود دارد، خاطرنشان کرد: بخشی از اقتصاد کشور وابسته به منابع معدنی است که دارای بازار مناسبی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس خانه معدن ایران با اشاره به صادرات مواد معدنی ایران به کشورهای مختلف جهان، ادامه داد: تنوع بسیار خوبی در حوزه مواد معدنی کشور وجود دارد که ظرفیت بسیار خوبی محسوب می‌شود.

ایجاد پایانه صادراتی مواد معدنی

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای آسیایی کمبودهای منابع معدنی خود را از طریق ایران تامین می‌کنند، اضافه کرد:‌ استان بوشهر دارای ظرفیت‌های منحصربه‌فردی در زمینه مواد معدنی است.

بهرامن یکی دیگر از ظرفیت‌های استان بوشهر را دسترسی به آب‌های آزاد معرفی کرد و افزود: یکی از نیازهای ضروری در استان بوشهر ایجاد پایانه صادراتی مواد معدنی است که برای صادرات مواد معدنی از جمله شن، ماسه، گچ و سنگ آهک ظرفیت بسیار خوبی است.

وی با تاکید بر توسعه سرمایه‌گذاری در زمینه اکتشاف مواد معدنی گفت: برای اکتشاف و ایجاد صنایع معدنی در استان بوشهر نیاز به سرمایه‌گذاری است و باید زیرساخت‌های لازم برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شود.

افزایش صادرات مواد معدنی

رئیس خانه معدن ایران با تاکید بر استفاده از ظرفیت صادرات مواد معدنی، اظهار داشت: همسایگی استان بوشهر با کشورهای مختلف حوزه خلیج فارس فرصت مهمی برای صادرات مواد معدنی در استان بوشهر فراهم کرده است.

وی از افزایش قابل توجه صادرات مواد معدنی در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: سال گذشته ۸.۷ میلیارد دلار محصولات معدنی صادر شده بود که طی ۹ ماهه امسال تاکنون ۷.۲ میلیارد دلار مواد معدنی صادر شده است.

کد خبر 4520532

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۲۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا اینانلو افزود: ۲۰ کشور آفریقایی و ۲۰۰ تاجر در اجلاس اخیر اقتصادی تجاری ایران و آفریقا حضور داشتند که با توجه به ظرفیت‌های صنعتی بالای کشورمان زمینه همکاری با آنان مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته و بررسی شد.

وی با بیان توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت، ادامه داد: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داشته است می‌تواند توانمندی خود را به کشورهای دیگر ارائه دهد، همچنین در مورد خدماتی که برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی لازم است، آمادگی داریم که به کشورهای آفریقایی کمک کنیم و این مراکز را با صد در صد تجهیزات پزشکی به مرحله بهره برداری برسانیم.

به گفته اینانلو، زمینه همکاری در مورد انتقال تکنولوژی و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با توسعه روابط با این کشورها امکان پذیر است.

کد خبر 6096767 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • گنجینه ای از ویتامین ها و مواد معدنی
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • ارائه تسهیلات کم بهره برای جهش تولیدات شیلاتی در استان بوشهر
  • ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری