Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، رامین افشاری مدیرعامل کانون هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران دانست و اظهار کرد: «بخش‌های رقابتی این رویداد شامل عکس و فیلم در قالب موضوعات جاذبه‌های گردشگری، میراث ‌فرهنگی، اماکن تاریخی، بوم‌گردی، صنایع دستی، هنرهای سنتی و طبیعت برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او با بیان اینکه اکنون در حال تدوین فراخوان بخش های عکس و فیلم هستیم افزود: «به زودی جزییات برگزاری این جشنواره  ملی اعلام خواهد شد.»

مدیرعامل کانون جهانگردی در ادامه به اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره ملی عکس و فیلم اشاره کرد و افزود: «بررسی‌های لازم در این خصوص انجام شده ترکیب خوبی از افراد به نام و صاحب نظر در حوزه‌های سینما و عکس در ترکیب شورای سیاست‌گذاری قرار خواهند گرفت.»

افشاری با اشاره به اینکه کانون جهانگردی با برگزاری چنین جشنواره‌ای درصدد است به معرفی مصور جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی ایران به جامعه بین‌الملل بپردازد، گفت: «برگزاری این جشنواره می‌تواند تصویر واقعی ایران را به جامعه بین‌الملل منعکس کند.»

او در ادامه با تاکید براین که گردشگری در ایجاد صلح بین کشورها نقش بسیار مهمی دارد و می‌تواند ملت‌ها را به یکدیگر نزدیک کند اضافه کرد: «ایران کشوری غنی است؛ ما باید با توسعه گردشگری و جذب گردشگران خارجی این فرهنگ و تمدن غنی را از طریق هنر تاثیرگذار عکس و فیلم به جهان معرفی کنیم.»

افشاری توضیح داد که جشنواره ملی عکس و فیلم با هدف بهتر دیده شدن و پاسداری از میراث ناملموس و انتقال آن به نسل جدید برگزار می‌شود. میراث فرهنگی ناملموس که از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود حس هویت و تداوم را برای افراد به ارمغان می آورد. یعنی هنر، دانش، مهارت‌ها، معانی و ارزش‌ها از یک نسل به نسل‌های بعد منتقل و زمینه‌ تداوم و حیات آن میراث در طول زمان فراهم می‌شود.

این جشنواره ملی در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری با استفاده از ابزار هنر برای و با هدف فرهنگ ‌سازی درباره جنبه‌های مختلف گردشگری ایران، معرفی میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور، ارتقای آگاهی جامعه نسبت به ارزش‌های فرهنگی، کمک به تولید محتوا به ویژه تولید فیلم کوتاه و عکس برگزار می‌شود.

کد خبر 4520432 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری كانون جهانگردي و اتومبيلراني گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۲۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران به میزبانی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سعید طالبی‌پور، امروز_ یکشنبه، شانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در این جشنواره از تمام اقوام عشایر ایران‌زمین حضور دارند، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره یکی از راه‌های مهم برای معرفی استان کهگیلویه و بویراحمد و ظرفیت آن در سطح ملی است.

وی افزود: خوشبختانه در طول سالیان اخیر با برگزاری جشنواره کوچ، بخشی از ظرفیت‌ها و داشته‌ها و موهبت‌های خداوندی استان کهگیلویه و بویراحمد به ایران و جهان معرفی شده‌است.

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره کوچ، جشنواره‌ای ملی بوده است که فرهنگ اقوام عشایر ایران را با برند کوچ معرفی می‌کند و در تقویم جشنواره‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این جشنواره به نام کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده است و باید هرسال در زمان کوچ عشایر در استان برگزار شود.

وی از برگزاری اجلاسیه شهدای عشایر در هشتمین جشنواره کوچ خبر داد و تصریح کرد: با همکاری سپاه فتح استان به‌منظور استقبال از دومین کنگره ملی شهدای استان، اجلاسیه شهدای عشایر هم‌زمان با این جشنواره همراه با اجرای برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

طالبی‌پور با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، خاطرنشان کرد: از اهداف مهم این جشنواره معرفی ظرفیت‌های گردشگری عشایری همچنین معرفی آداب و رسوم و سنت‌های مردم استان و احیای این سنت‌ها است، چرا که استان کهگیلویه و بویراحمد پیشینه پرافتخار و روشنی در زمینه زندگی عشایری داشته است.

وی افزود: جشنواره در سطح ملی از تاریخ بیست‌وهشتم اردیبهشت تا یکم خرداد سال‌جاری در پارک ولایت شهر یاسوج پایتخت طبیعت ایران‌زمین با دعوت از اقوام و عشایر کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 750856

دیگر خبرها

  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان امیریه دامغان برگزار می‌شود
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • ایران در ارمنستان چگونه معرفی می‌شود؟
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد