Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم نظم ده، ظهر سه شنبه در همایش اولین دوره تخصصی آموزشی الزامات اوقات فراغت و گردشگری افراد دارای معلولیت و سالمندان که در موسسه حکیم جرجانی گرگان برگزار شد، اظهارکرد: طرح های خوبی در زمینه توانمندسازی معلولان انجام شده اما وظیفه ما حفظ وضع موجود نیست بلکه باید اصلاح، بازبینی و تغییراتی اعمال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر فرد و جامعه ای که به حفظ وضع موجود بیندیشد و به رشد و پیشرفت فکر نکند نتیجه ای جز آسیب و شکست در انتظار وی نیست بنابراین باید اقدامات توانبخشی ما هم بازنگری شود.

نظم ده با بیان این که در طرح های توانمندسازی باید ویژگی های عدالت محوری رعایت شود، ادامه داد: منابع ما محدود است و باید از آن بهینه استفاده کرد. مدیریت های فنی جهان امروزه منابع را با اثربخشی و ضریب نفوذ بالا هزینه می کنند که این امر علاوه بر توانبخشی در اثربخشی هم تأثیرگذار است.

وجود یک میلیون و ۵۰۰ هزار معلول در کشور

وی تصریح کرد: در کشور بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار معلول شناسایی شده که بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر آن ها در منازل نگهداری می شوند و خانواده ها فرایندهای توانبخشی را برای آن ها انجام می دهند.

نظم ده بیان کرد: طرحی که امروز در این مکان در حال انجام است از سوی انجمن پارس مطالعه شده و دارای اثربخشی و ضریب نفوذ است.

مدیر کل دفتر توانبخشی سازمان بهزیستی افزود: آموزش از مقوله هایی است که اثربخشی بالایی دارد و باعث می شود اقدامات ما ارزان تمام شود.

نظم ده تأکید کرد: کشورهای پیشرفته اعلام کرده اند که ۱۰ درصد جامعه را معلولان تشکیل می دهند در کشور ما هم بین ۹ الی ۱۰ درصد جامعه سالمند هستند بنابراین باید منابع درست هزینه شود.

وی با بیان این که بالغ بر ۴۰ هزار معلول و سالمند در گلستان وجود دارد، اظهار کرد: ما نمی توانیم به دلیل عدم مناسب سازی معابر، معلولان را از مشارکت در جامعه محروم کنیم.

نظم ده ادامه داد: نگاه ما به بحث گردشگری سالمندان و معلولان با اولویت مزیت اقتصادی نیست بلکه نگاه ما با اولویت تأثیرات فرهنگی و اجتماعی است.

مدیر کل دفتر توانبخشی سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: «دسترسی» و «مناسب سازی» از چالش های گردشگری معلولان است که البته این امر تنها به مبلمان شهری و معابر ختم نمی شود بلکه باید اندیشه و دیدگاه مردم و مسئولان را هم مناسب سازی کرد.

کد خبر 4520454

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بهزیستی گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۲۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور

فرهاد خاکی‌پور اظهار کرد: در حال حاضر، سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان در فاز دوم، در حال ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای ۲ معلول به بالا هستند.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و حساب ۱۰۰ امام (ره) بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: برای ساخت مسکن خانواده‌های دارای حداقل یک بیمار ای‌بی (پروانه‌ای) تفاهم نامه ای تعریف شده و کار‌های عملیاتی در حال انجام است.

وی یادآور شد: انجمن خیرین مسکن ساز در کنار حساب ۱۰۰ امام (ره)، بازوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت مسکن اقشار محروم و خانواده‌های نیازمند است.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه کمک خیرین هر استان برای همان استان هزینه خواهد شد، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بعد از جنگ، در زمینه بازسازی و مقاوم سازی مسکن در برابر حوادث طبیعی و احداث مسکن محرومان در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، خدمات ارزشمندی ارائه داده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • سرمایه گذاری بر روی معادن طلای افغانستان
  • اصناف و بازاریان لباس‌هایی با پوشش مناسب در اختیار مردم قرار دهند
  • خبر ذخیره‌سازی شده توسط در تاریخ ۱۴۰۳۰۲۰۴-۱۴:۰۴
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در رشته ریاضی