Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دهقانی فیروزآبادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند صبح سه شنبه در همایش روز جهانی سرطان اظهار کرد: در شرایط فعلی علت مرگ و میر و ابتلاء به بیماری‌ها از سمت بیماری‌های واگیردار به سمت بیماریهای غیر واگیردار چون سرطان، دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی افزایش یافته است.

وی بیان کرد: فاصله گرفتن از کم تحرکی، تغییر سبک زندگی به سمت سبک زندگی با تغذیه سالم و خودداری از مصرف الکل از مهمترین مؤلفه‌های کاهش بیماری های غیر واگیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پرشکی بیرجند با بیان اینکه سرطان دومین علت مرگ در دنیا است، افزود: البته در شرایط فعلی باتوجه به پیشرفت‌های علمی بسیاری از سرطان‌ها در صورت تشخیص به موقع قابل درمان بوده و یا امکان افزایش طول عمر با کیفیت بیمار وجود دارد.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه روند درمان بیماران مبتلاء به سرطان در خراسان‌جنوبی با افتتاح بیمارستان ایران مهر بسیار متفاوت شده است، ادامه داد: در حال حاضر هیچ بیمار مبتلاء به سرطان در خراسان‌جنوبی برای شیمی درمانی نیازی به سفر به استان‌های دیگر ندارد.

وی با اشاره به افتتاح سه مرکز پیشگیری و تشخیص سرطان در استان گفت: در راستای کامل شدن خدمت‌رسانی در بیمارستان ایران مهر به دنبال فراهم کردن شرایط رادیوتراپی با پایه انرژی نیز هستیم چرا که برخی از سرطان‌ها از این طریق درمان می شوند.

جلال احمدی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم با اشاره به نقش مراکز پیشگیری و تشخیص سرطان در کنترل این بیماری اظهار کرد: در همین راستا در هفتم بهمن ماه سه مرکز پیشگیری و تشخیص زود هنگام سرطان در خراسان‌جنوبی افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این سه مرکز در شهرهای بیرجند، قائن و طبس هستند، بیان کرد: مرکز بیرجند، مرکز تیپ دو است که هم تشخیص و درمان در آن انجام می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تبیین هزینه‌های بالای درمان بیماری سرطان و آسیب اقتصادی به برخی از خانواده‌ها در این زمینه، ادامه داد: در این راستا در مورد بیماران بستری سرطان تا ۸۰ درصد هزینه پرداخت شده و در ۲۰ درصد باقی مانده نیز امکان استفاده از کمک‌های مرکز بیماری‌های خاص وجود دارد.

احمدی یادآور شد: در حوزه سرطان تنها به درمان نباید اکتفاء کرد بلکه موارد چون سالم بودن مواد غذایی، سالم بودن محیط زیست در راستای پیشگیری حائز اهمیت جدی است.

کد خبر 4520389

منبع: مهر

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۲۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع

سید امیر محسن ضیایی رئیس جامعه اورولوژی ایران در نشست خبری گفت: رشته جراحی مجاری ادرار و کلیه پیشرو در کشور است و بسیاری از کارهای غیر تهاجمی از این رشته شروع شده است و در منطقه بهترین خدمات جراحی کلیه و ادرار در ایران ارائه می شود. 

وی بیان کرد: با توجه به محدودیت های واردات تجهیزات و منابع مالی به دلیل تحریم ها ایران در تراز جهانی، از جایگاه خوبی در حوزه اورولوژی برخوردار است. 

ضیایی ادامه داد: سنگ های ادراری و بیماری های پروستات همچنین عفونت های دستگاه ادراری از جمله بیماری شایع محسوب می شود. 

سطح سواد سلامت تاثیر زیادی بر تشخیص به هنگام بیماری ها دارد. امروزه دسترسی به خدمات در کشور افزایش یافته و همین موضوع سبب تشخیص به هنگام بیماری ها می شود. 

وی گفت: در کنگره امسال تازه های اورولوژی مطرح و کارشناسان تجربیات خود را به اشتراک می گذارند. در این کنگره دستیاران رشته اورولوژی در این همایش شرکت خواهند داشت. 

در ادامه مراسم محمد علی زرگر استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: الان ۱۴۰۰ متخصص اورولوژی در کشور داشته و ۲۰۰ دستیار در ایران در حال تحصیل هستند. 

وی بیان کرد: بیماری پروستات در همه دنیا شایع است و با تشخیص بموقع قابل درمان بوده و بیماران زندگی طبیعی را خواهند داشت. 

زرگر ادامه داد: اکنون جراحی ها در کشور به صورت بسته و به صورت لاپاراسکوپی نیز انجام می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • اتصال بیرجند و طبس به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها