Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@06:43:10 GMT

برای مقابله با کبد چرب چه کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۲۶۶۹

سید مهدی میرغضنفری پژوهشگر طب سنتی در ارتباط با راهکارهای طب سنتی جهت پیشگیری و درمان کبد چرب،‌ اظهار داشت: کبد چرب بیماری است که امروزه افراد زیادی را در دنیا گرفتار کرده و سن ابتلا به این بیماری نیز کاهش یافته است. 

وی با اشاره به اینکه این بیماری از طریق راهکارهای موثری قابل پیشگیری است، گفت: سبک زندگی ناسالم،‌ عدم تحرک و استفاده از برخی غذاها سبب افزایش احتمال ابتلا به این بیماری در افراد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این پژوهشگر طب سنتی تاکید کرد: افراد برای مقابله با این بیماری ابتدا باید مزاج خود را بشناسند و سپس سبک زندگی خود را بر اساس آن تنظیم کنند به طور مثال افراد دارای مزاج گرم و مرطوب باید از مصرف غذاهایی همچون گوشت قرمز به میزان زیاد بپرهیزند و به این نکته توجه داشته باشند که رعایت رژیم غذایی مناسب در پیشگیری از این بیماری حائز اهمیت است.

میرغضنفری گفت: در هم خوری و پرخوری دو عامل ابتلا به کبد چرب به شمار می‌رود و افراد باید از مصرف غذاهای سنگین همچون فست‌فود به صورت مکرر بپرهیزند و همچنین همراه غذا آب نخورند. 

وی خاطرنشان کرد: خوب جویدن، رعایت آداب غذایی و نداشتن تنوع در یک وعده غذایی و لحاظ تنوع در مصرف غذاها به طور کلی در طول زندگی در پیشگیری از بیماری می‌تواند موثر باشد. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: طب طب سنتی درمان سبک زندگی گوشت قرمز رژیم غذایی درمان رژیم غذایی سبک زندگی طب سنتی گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۲۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن

آفتاب‌‌نیوز :

محبوبه ابریشم‌کار، متخصص طب سنتی در رابطه با علت تشکیل کیست‌ها در بدن گفت: کیست‌ها توده‌های خوش‌خیم در بافت‌های بدن هستند که حجمی از مایع در آن‌ها جمع شده است. به طور کلی توده‌های پستانی به دو دسته خوش‌خیم و بدخیم تقسیم‌بندی می‌شود. 

وی افزود: توده‌های فیبروکیستیک، توده‌های خوش‌خیمی هستند که می‌توانند از سن نوجوانی تا بزرگسالی در سینه شکل بگیرند. کیست‌های سینه معمولا متعدد بوده و موجب تغییر در اندازه سینه شده و ایجاد درد می‌کنند.

ابریشم‌کار اظهار کرد: کیست‌های سینه معمولا در دوران قاعدگی بیشتر از مواقع دیگر احساس می‌شوند. این توده‌ها دو نوع ساده و ترکیبی دارند. اما معمولا همان نوع ساده و فیبروکیستیک بسیار شایع‌تر است. 

وی افزود: سبک زندگی، مهم‌ترین عامل در ابتلا به کیست است. به علاوه عامل ارث و ژنتیک نیز بی تاثیر نیست. در اصول طب ایرانی، نوشیدن آب سرد و مواد غذایی تند، عدم فعالیت بدنی، برنامه خواب نامنظم و از همه مهم‌تر استرس، می‌تواند شیوع کیست‌ها را تشدید ببخشد. 

ابریشم‌کار بیان کرد: استرس عاملی است که تاثیر آن در بیماری‌ها خیلی سریع و شدید است. در حوزه طب سنتی، ما تمرکز بر روی تنفس را برای کنترل استرس پیشنهاد می‌کنیم. اگر ما روزی ۱۰ تا ۲۰ بار و در دو نوبت تنفس‌های کنترل‌شده داشته باشیم، تا حد زیادی می‌توانیم سطح استرس خود را کاهش دهیم.

وی افزود: ما در طب ایرانی طیفی برای تعیین درجه سردی و گرمی مواد غذایی داریم. پیشنهاد ما در این زمینه این است که تعادل میان گرمی و سردی تا حد امکان رعایت شود. تجربه نشان داده افرادی که طبع سردتری دارند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های فیبروکیستیک قرار دارند. 

متخصص طب سنتی گفت: متخصصین بانوان یا پزشکان عمومی خیلی راحت می‌توانند با یک معاینه کیست را تشخیص دهند. فیبروکیستیک معمولا در اندازه‌های متفاوت و دو سینه دیده می‌شود، اما توده‌های بدخیم عموما در یک سینه وجود دارند. ترشحات خونی یا چرکی از سینه و تغییرات پوستی در سینه نیز می‌تواند نشان از وجود فیبروکیستیک باشد. 

ابریشم کار تصریح کرد: کیست سینه معمولا یک بیماری محسوب نمی‌شود و تنها به عنوان یک تغییر فیزیولوژیکی شایع از آن یاد می‌شود. برای درمان کیست یکی از راه‌های پیشنهادی این است که سیاه‌دانه را به صورت نیم‌کوب به نسبت ۱ به همراه بذر کتان و نسبت دو برابری عسل، هر روز صبح میل کنید. به علاوه برای درمان موضعی، ماساژ روغن بذر کتان روی سینه‌ها برای دوبار در روز می‌تواند موثر واقع شود. 

وی یادآور شد: توصیه ما به عزیزان برای عدم ابتلا به فیبروکیستیک این است که از کودکی به بچه‌ها سبک زندگی درست را آموزش دهیم. لازم است که مصرف کافئین را تا حد امکان کاهش دهیم و مصرف بی‌رویه‌ای نداشته باشیم. ما باید منبع انرژی نداشتن و بی‌حالی‌مان را کشف کنیم و خود را به قهوه محدود نکنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی با داشتن سبک زندگی سالم
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی مستلزم رعایت سبک زندگی سالم است
  • پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!