Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه ترکیه گفت که آنکارا در حال برنامه ریزی برای انجام تحقیقات بین المللی در مورد قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار سعودی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «رویترز»،ترکیه در حال برنامه ریزی برای انجام تحقیقات بین المللی در مورد قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار سعودی است.

«مولود چاووش اوغلو»،وزیر امور خارجه ترکیه  با اعلام این خبر گفت که در روزهای آتی اقدامات بیشتری در این زمینه انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیه پیش از این اعلام کرده بود که با دیگر کشورها در مورد انجام تحقیقات درباره قتل خاشقجی همکاری می کند.

آنکارا همچنین عربستان را متهم به عدم همکاری کامل برای کشف حقایق این روزنامه نگار سعودی کرده بود.

چاووش اوغلو در اظهارات جدیدش گفت که برخی از کشورهای غربی برای مخفی کردن حقایق قتل خاشقجی تلاش کرده اند.

وی تاکید کرد که ترکیه خود را برای آغاز تحقیقات بین المللی در این زمینه آماده کرده است.

خبرگزاری «آناتولی» به نقل از وزیر امور خارجه ترکیه نوشت: « برخی از کشورهای غربی برای پنهان کردن حقایق در مورد قتل روزنامه نگار سعودی تلاش می کنند.. ما می دانیم و شاهد هستیم گه چه توافق هایی در این زمینه صورت گرفته است.ما می بینیم که چگونه آنهایی که از آزادی مطبوعات حرف می زدند حالا پس از اینکه بوی پول به دماغشان خورده است در مخفی کردن این مسئله می کوشند.»

چاووش اوغلو گفت: «با این وجود ما تا پایان راه خواهیم رفت.ما خود را آماده انجام تحقیقات بین المللی در روزهای آینده کرده ایم و هر اقدامی لازم باشد در این زمینه انجام می دهیم.»

خاشقجی که پس از دور کردن خود از حلقه وفاداران آل سعود تبدیل به یکی از منتقدان «محمد بن سلمان»،ولیعهد سعودی شد روز دوم اکتبر در کنسولگری عربستان واقع در استانبول به قتل رسید.

پس از واکنش های متناقض،ریاض در نهایت به قتل خاشقجی و تکه تکه کردن بدن او پس از درگیری اش با عواملی که برای بازگرداندن او به عربستان وارد ترکیه شده بودند،اعتراف کرد.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان انقلاب اسلامی استان بوشهر آسیب های اجتماعی کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل حضرت زهرا س هرمزگان شورای عالی انقلاب فرهنگی جمال خاشقجی تحقیقات بین المللی عربستان ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۲۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد ظلم‌هایی که به فلسطینیان می‌شود به خاطر اقدامات نژادپرستانه صهیونیست‌ها است.
وزیر امور خارجه ترکیه گفت: جامعه بین المللی باید کشور مستقل فلسطینی را بر اساس قوانین بین المللی به رسمیت بشناسد. ما به همکاری با جامعه بین المللی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین ادامه می‌دهیم. ما به تلاش‌ها برای توقف جنگ بسیار وحشیانه علیه غزه ادامه می‌دهیم.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • متلاشی شدن ۴۵۴ باند تبهکاری در ترکیه در ۱۰ ماه گذشته
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • آغاز مسابقات کشتی جام صفوی با حضور کشتی‌گیران ۳ کشور
  • بافق میزبان کنفرانس بین المللی تحقیقات شتر
  • عفو بین‌الملل: گور‌های دسته جمعی در غزه نیازمند تحقیقات مستقل است
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • درخواست برای تحقیقات بین‌المللی درباره گورهای جمعی در غزه
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد