Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی اکبر ولایتی امروز در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی تشکیلاتی مدیران استانی دبیرستان‌های سما کل کشور در محل بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی گفت: بدون تردید دوره‌های پیش دبستانی، دبستان، راهنمایی و دبیرستان اهمیتشان در ساختن شخصیت آینده نوجوان و جوانان مهم‌تر از دانشگاه است؛ مسئولیت شما در تربیت نسل آینده بسیار مهم تر از مسئولان دانشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ۸۰۰ واحد آموزشی در مقاطع پیش دبستان تا دبیرستان در سراسر ایران در اختیار داریم که ظرفیت عظیم و خوبی است و در تاریخ آموزش و پرورش ایران سابقه نداشته یک مجموعه غیردولتی این میزان ظرفیت را داشته باشد.
رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سوالی که پیش می‌آید این است آیا متناسب با این ظرفیت در این سال‌ها برای تربیت نسل‌های دیروز و امروز از این امکانات استفاده شده است یا خیر؟ بنا به تصریح خود مسئولان سابق، استفاده نشده است، علت اول اینکه در درجه اول آموزش و پرورش نیاز به یک تحول داشته که مقام معظم رهبری هم به آن اشاره کردند و در شورای عالی انقلاب فرهنگی کار شد، اما سرانجام آن چه شد و آیا عملی شد؟ و دوم به دلیل کثرت مشغله وزیر آموزش و پرورش و مسئولان محترم به خاطر رفع مشکلات مادی در این مجموعه عظیم ۱۳ تا ۱۴ میلیون دانش‌آموزی، مجال رسیدن به کیفیت را نمی‌دهد.
ولایتی با بیان اینکه تعداد واحد‌های ما محدود است و دست ما بازتر است افزود: بیاییم ما تحول را آغاز کنیم و اولین کارمان هم این باشد تا این سند تحول که ۱۰ الی ۱۲ سال روی آن کار شده بحث کنیم و راه را برای سایرین باز کنیم.
وی  در رابطه اشکال کار آموزش و پرورش اظهار داشت: از زمان تشکیل وزارت خانه آن که در ابتدا وزارت معارف، اوقاف و صنایع مستظرفه بود؛ پایه تقلید از فرنگ، بدون توجه به داشته‌های بومی بنا شد.
رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سابقا مکتب‌خانه داشتیم و از دل این مکتب‌خانه هزاران نفر شخصیت درجه یک و قابل عرضه در سطح دنیا بیرون می‌آمدند؛ ما شخصیت‌های برجسته‌ای مثل ابوعلی سینا و فارابی را در صدر آن می‌بینیم؛ پس سیستم آموزش و پرورش ما یعنی سیستمی که بومی، ایرانی و اسلامی که پاسخگوی جامعه ما باشد جایگزین سیستم فعلی و تقلیدی غربی شده است.
ولایتی ادامه داد: نکته بعدی که حائز اهمیت است اینکه آموزش معنویات در مدارس سما است که باید به نحو احسنت اجرا شود و بهترین الگوی دانش آموز هم معلم دانش آموزان است که نقش بسزا و کلیدی در تربیت دانش آموز دارد. ولایتی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در مدارس فراگیری بیشتری نسبت به محیط خانه دارند افزود: تست زدن صرفا علم نیست و باید روی ارکان ملی، دینی نیز در مدارس کار شود.

وی اظهار داشت: کشور‌های منطقه از جمله سوریه، لبنان، آذربایجان، عراق و افغانستان موافقت خود را اعلام داشته‌اند تا از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سما بهره ببرند؛ چندی پیش یکی از کاندیدا‌های مجلس افغانستان به عنوان رزومه خود ذکر کرده بود که فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی واحد کابل است این یعنی جایگاه دانشگاه آزاد به نحوی است که این اعتبار را داراست و باید این رویه تداوم داشته باشد.

انتهای پیام//آ. ح

اعلام آمادگی کشور‌های منطقه برای بهره‌گیری از الگوی مدارس سما

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه آزاد علی اکبر ولایتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۲۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: هدف اصلی این طرح تجهیز سیستم گرمایشی مدارس مناطق محروم و کم‌برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، حمید شیرازیانی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی طرح شهید عرب اظهار کرد: در ابتدای کار، مدارسی در سطح استان شناسایی و بررسی می‌شود، این شناسایی نخستین مرحله از اجرای طرح شهید عرب است.

وی افزود: سهمیه تعیین شده از سوی آموزش و پرورش برای اجرای این طرح، ۸۱ مدرسه است که ضرورت دارد کارشناسان ما برای بررسی و برآورد هزینه از این مدارس بازدید داشته باشند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان خاطرنشان کرد: سیستم گرمایش و سرمایش بیشتر این مدارس دارای نواقص و ایرادات کوچک و جزئی است؛ بعضی مدارس نیاز به تعویض شمعک و بعضی دیگر نیاز به تعویض رادیاتور دارند.

شیرازیانی اضافه کرد: قرار است از محل استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی، تجهیزات و لوازم مورد نیاز خریداری و تحویل پیمانکار تعیین شده از سوی آموزش و پرورش شود.

در ادامه مجتبی قمری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان و مسئول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی با اشاره به کلیات طرح، تصریح کرد: ارگان‌ها و نهادهای مختلفی پشتیبان این طرح هستند.

وی تصریح کرد: بعضی از این نهادها با تأمین بخشی از هزینه‌ها، بعضی با تأمین تجهیزات با کیفیت و ارزان قیمت، بعضی با کمک در اجرا و عملیاتی کردن طرح و بعضی نیز با معرفی و شناسایی مدارس، نقش خود را ایفا می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان اضافه کرد: از جمله این نهادها می‌توان به معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، جامعه خیران مدرسه‌ساز، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و قرارگاه جهادی عدالت تربیتی اشاره کرد.

قمری گفت: بسط فرهنگ نیکوکاری، ترویج روحیه جهادی، ایجاد بستر آشنایی دانش‌آموزان با گروه‌های جهادی و بهینه‌سازی و استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی از اهداف طرح شهید عرب است.

به گزارش ایمنا، شهید علی عرب ملقب به ققنوس دفاع مقدس، سال ۱۳۴۹ در زرند کرمان متولد شد و در روز دوم عملیات کربلای یک در حالی که تنها ۱۶ سال داشت، با افتادن در آتش خود را فدای هم‌رزمانش کرد.

کد خبر 747856

دیگر خبرها

  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند