Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در بیستمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز که امروز (سه‌شنبه دوم بهمن ماه) برگزار شد، با بیان اینکه برای این همایش ۲۵۳ واحد صنعتی و خدماتی ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۱۷ واحد صنعتی و ۳۶ واحد خدماتی بوده است، اظهار کرد: ۱۴ واحد به عنوان واحد صنعت برگزیده سبز و ۶۷ واحد صنعت سبز انتخاب شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین از ۳ واحد به عنوان واحد خدماتی برگزیده سبز و ۱۱ واحد خدماتی تقدیر شد.

وی با بیان اینکه فراخوان ثبت نام واحد‌های صنعتی و خدماتی سبز از ۱۵ مهر ماه امسال اعلام شد، گفت: انتخاب واحد‌های صنعتی و خدماتی سبز در ادارات کل محیط زیست استان و کارگروهی در ستاد انجام شد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: استقرار سیستم پایش آلاینده‌ها و سیستم بازیافت، توسعه فضای سبز، مصرف بهینه انرژی و استفاده از انرژی‌های پاک و استقرار پایش لحظه‌ای آلاینده‌ها جزء شاخص‌های انتخاب واحد‌های صنعتی و خدماتی سبز بوده است.

تجریشی با بیان اینکه واحد‌های منتخب نباید جزء صنایع آلاینده باشند، گفت: افزون بر این استقرار دفتر HSE ارتقای دانش محیط زیستی به کارکنان و داشتن گواهی ISO ۱۴۰۰، دیگر محور‌های انتخاب واحد‌های صنعتی و خدماتی سبز بوده است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: هدف از برگزاری همایش ملی صنعت و خدمات سبز این است که بتوانیم ضمن تشویق این واحدها، فرهنگ نگرش محیط زیستی را توسعه دهیم و بستری مناسب برای حضور این واحد‌های پاک در بازار‌های بین المللی فراهم کنیم.

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش این است که بستری برای ایجاد ارتباط بین واحد‌های تولیدی و خدماتی سبز و سازمان حفاظت محیط زیست فراهم شود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ثبت نام برای این همایش به شکل خوداظهاری و مستندات به صورت الکترونیک دریافت شده بود.

تجریشی تصریح کرد: شاخص‌های انتخاب واحد‌های سبز روشن است و انتخاب واحد‌ها به هیچ وجه سلیقه‌ای و غیرمتعارف نبوده است. امتیازدهی به واحد‌های صنعتی و خدماتی سبز در استان‌ها و سازمان حفاظت محیط زیست صورت گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۳۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از معلمان حامی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری

سعید یوسف پور مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: معلمان حامی محیط زیست در آگاهی بخشی به دانش‌آموزان و فرهنگ سازی مدیریت پسماند خانگی و نحوه بازیافت زباله‌ها نقش به سزایی دارند.

بیشتر بخوانید

مردم چهارمحال و بختیاری ۴۷ روز هوای سالم تنفس کردند

وی افزود: راهکار‌هایی برای پاک نگه داشتن زمین، تفکیک، بازیافت، عدم استفاده از ظروف پلاستیکی ارائه شد.

در پایان از معلمان حامی محیط زیست چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده استان فارس در حوزه اسناد و املاک شد
  • اهداف فولاد مبارکه در زمینه کاهش حوادث بسیار متعالی است
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • سومین کارخانه سیمان «ویدر»، نگرانی ادامه‌دار اهالی و پاسخ یک مسئول
  • قدردانی از معلمان حامی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • بهترین روش برای تمیز کردن محیط‌های تجاری
  • شرکت ملاردشیر، به عنوان تولید کننده برتر استان البرز برگزیده شد