Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری امروز در بازدید از طرح تاب آوری اجتماعی در شهرک صنعتی کرمان گفت: توان افزایی سازمان‌های مردم نهاد، یکی از اهداف طرح ارتقای وضعیت زنان در کشور به شما می‌رود.

وی گفت: راهبرد دولت دوازدهم این است که فضا برای دیده بانی سازمان‌های مردم نهاد، شنیدن صدای نقد، بیان خلأها، کمبود‌ها و کاستی‌ها ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم نهاد دلسوزانه و تخصصی کار می‌کنند تصریح کرد: مهمترین اقدام در این حوزه توان افزایی سازمان‌های مردم نهاد و شبکه سازی منطقه‌ای است.

ابتکار گفت: به توان نهاد‌های مدنی کشور امیدوار هستیم و معتقدیم با همراهی این سازمان‌ها می‌توانیم از تمامی دشواری‌هایی که به کشور تحمیل شده عبور کنیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: این معاونت برای بهبود وضعیت زنان و خانواده بر اساس برنامه‌ای مبتنی بر آمار صحیح تلاش می‌کند.

ابتکار افزود: در این راستا یک اطلس و نقشه راه تدوین شده است تا ارتقای سطح تاب آوری اجتماعی انجام و پس از آن سند ارتقای وضعیت زنان هر استان تدوین و اجرایی شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز گفت: طرح تاب آوری اجتماعی به منظور ارتقای تاب آوری خانواده‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرایی شده است.

فاطمه السادات حسینی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۰ سازمان مردم نهاد در استان کرمان در اجرای طرح تاب آوری اجتماعی همکاری دارند، ادامه داد: در راستای اجرای طرح تاب آوری اجتماعی در ابتدا به تسهیلگران آموزش‌ها ارائه شده تا در هشت شهرستان کار خود را آغاز کنند.

وی بیان داشت: آموزش مهارت‌های اجتماعی ویژه مناطق حاشیه‌ای و محروم در راستای اجرای طرح تاب آوری اجتماعی، در مرحله دوم اجرا شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان افزود: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار نیز در حاشیه شهر کرمان اجرایی شده است.

حسینی بیان داشت: در سال جاری تدوین سند وضعیت زنان استان کرمان در قالب ۳۰ شاخصه انجام شده تا بر اساس آن، مطابق با شرایط بومی برای حل مشکلات حوزه بانوان اقدام شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان نیز گفت:کرمان از استان‌های پیشرو در ایجاد دفاتر تسهیلگری است که با این اقدام زمینه اشتغال ۶۰ نفر فراهم شده است.

زهرا موسی پور افزود: دفاتر تسهیلگری به نهاد‌های پایدار محلی تبدیل شده و بصورت مداوم فعالیت دارند.

وی افزود: اعضای دفاتر تسهیلگری جای پای محکمی در محلات دارند و نقش‌های تأثیرگذاری را اجرا می‌کنند.
انتهای پیام/ی

دفاتر تسهیلگری به نهاد‌های پایدار محلی تبدیل شده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هیئت دولت استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۳۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان کرمان خواستار ارتقا خدمات دفاتر قضایی شد

 

 

 

 

دادستان کرمان تأکید کرد: نقطه آغاز فرایند دادرسی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی کلید زده می‌شود و مدیران این دفاتر باید نارسایی‌های موجود در ارائه خدمت به مراجعان را برطرف  کنند. 

دادستان کرمان در نشست تخصصی با مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی که به منظور هم‌اندیشی و ارائه راهکار‌های مفید و سازنده در حوزه خدمات قضایی و بررسی مسائل و مشکلات آن و با حضور معاونین دادستانی و معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از اینکه بسیاری از مدیران دفاتر خدمات الکترونیک در سطح استان از دانش حقوقی و تجربه کاری مرتبط برخوردارند، ایرادات و نواقص موجود را متذکر و پیشنهادات و راهکار‌های رفع آنها را بیان کرد. 

مهدی بخشی با تأکید بر اینکه اولین مواجهه مردم با دستگاه قضایی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می شود و نظارت بر طرح دعاوی صحیح ضرورت دارد گفت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باید تلاش کنند با انجام صحیح وظایف خود در کاهش مراجعه مردم به دستگاه قضا و همچنین سرعت بخشیدن به رسیدگی پرونده‌ها و صرفه‌جویی در زمان نقش سازنده‌ای داشته باشند. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان تصریح کرد: با توجه به رویکرد قوه قضائیه در دوره تحول و تعالی و الکترونیکی شدن اقدامات و فرایندها، لذا نقش مهم و اثرگذار دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بیش از پیش احساس می‌شود لذا تمام تلاش خود را جهت انجام بدون نقص تمامی مراحل قضایی از آغاز تشکیل پرونده گرفته تا رسیدگی‌های قضایی، ارسال مکاتبات و لوایح اصحاب پرونده  را به کار گیرند. 

 

این مقام عالی قضایی در استان افزود: در برخی موارد گزارش می‌شود در فرایند اقدامات این دفاتر به دلیل عدم اشراف کافی شخص کاربر، نواقصی شکل می‌گیرد وسبب تاخیر و بروز اطاله در امورات مراجعان می‌گردد که تأکید می‌شود منشأ شکل‌گیری این نواقص و اشکالات شناسایی و رفع شوند. 

وی توجه مدیران و کاربران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به صلاحیت مراجع در ارسال پرونده‌ها و تلاش برای ایجاد صلح و سازش میان اصحاب دعوی را مهم برشمرد و اظهار کرد: از آنجا که مدیران این دفاتر ابلاغ "صلح یاری" دارند می‌توانند از این ظرفیت جهت اصلاح ذات البین اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • دادستان کرمان خواستار ارتقا خدمات دفاتر قضایی شد
  • عدم وجود نهاد مستقل تصمیم‌گیر و مجری، حلقه مفقوده هوشمندسازی انرژی
  • واکنش روابط عمومی دانشکده علوم خانواده به برخی حاشیه‌سازی‌ها
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • توضیح دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران درباره حاشیه‌های اخیر
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله تحریم کرد
  • توضیح دانشگاه تهران درباره بهره مندی از ظرفیت شخصیت‌های حقوقی
  • واکنش دانشگاه تهران به حواشی برخی انتصابات در دانشکده خانواده
  • خجسته: درباره زنان، مردان تصمیم گرفته‌اند / چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟