Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین‌المللی دمشق از طریق حریم هوایی لبنان موجی از محکومیت‌ها را در این کشور در پی داشت، زیرا این رژیم تمامیت ارضی و حریم دریایی و هوایی لبنان را نقض می‌کند و از طرفی نیز این نقض حاکمیت با سکوت بین‌المللی همراه شده که چشم‌ خود را به نقض‌های مکرر این رژیم می‌بندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، سایت خبری النشره در گزارشی نوشت، استفاده رژیم صهیونیستی از حریم هوایی لبنان برای بمباران سوریه موجی از محکومیت‌های مردمی لبنان را در پی داشته است. در این راستا، علی عسیران، عضو فراکسیون "توسعه و آزادی‌" این کشور در اظهاراتی این اقدام رژیم صهیونیستی را مشخصا ادامه نقض حریم هوایی لبنان دانست و گفت، این رژیم تلاش دارد منطقه را به باتلاق جنگ‌ها و مشکلات بکشاند؛ مساله‌ای که سازمان ملل را ملزم می‌کند به این تجاوزهای آشکار اسرائیل به تمامیت ارضی لبنان پایان دهد و شورای امنیت نیز باید با صدور قطعنامه‌ای نقض‌های این رژیم را محکوم و آن را زیر پا نهادن قطعنامه شماره ۱۷۰۱ تلقی کرده و به آن پایان دهد.

وی افزود، به جای اینکه برخی کشورها به دنبال بازگرداندن زندگی طبیعی به سوریه باشند، کشورهایی که روسای‌شان به جنگ بیهوده در سوریه ادامه می‌دهند، باید دست به اقدامی بزنند که تاییدی بر یکپارچگی تلاش‌های بین‌المللی و عربی برای پایان دادن به این حملات اسرائیل باشد، جنگ در سوریه تاکنون هزاران کشته برجای گذاشته، خانه‌ها را ویران و مردم را آواره کرده است، سازمان ملل اکنون در برابر محکی برای اعتمادسازی مجدد در میان مردم خاورمیانه نسبت به تصمیمات خود قرار دارد.

همچنین انجمن الشغیله در لبنان حمله اخیر رژیم صهیونیستی به دمشق و جنوب سوریه را محکوم کرد و این حمله را در راستای حملات مستمر این رژیم در تلاشی ناامیدکننده با هدف زیر سوال بردن پیروزی‌های ارتش سوریه و هم‌پیمانان او یعنی مقاومت و روسیه عنوان کرد.

این نهاد اعلام کرد، استفاده رژیم صهیونیستی از حریم هوایی لبنان برای حمله به سوریه مستلزم این است که دولت لبنان به دفاع از حاکمیت و عزت ملی پرداخته و برای پایان دادن به این تجاوزها و نقض‌های حاکمیت ارضی لبنان توسط این رژیم دست به یک اقدام سیاسی و دیپلماتیک فوری بزند. لبنان باید برای لغو تحریم آمریکا مبنی بر ممانعت از تجهیز ارتش لبنان به تسلیحات هوایی روسیه تلاش کند؛ تسلیحاتی که لبنان را قادر می‌کند تمامیت ارضی و استقلال خود را در برابر این نقض‌های مستمر رژیم صهیونیستی حفظ کند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی پس از عبور از دیوار صوتی روستاها و شهرک‌های عرقوب و حاصیبا تا ارتفاعات جبل الشیخ و وادی راشیا ظهر روز دوشنبه نیز حریم هوایی شهر صیدا و مزارع شبعا را نقض کردند.

آموس یدلین، رئیس مرکز پژوهش‌های امنیت قومی اسرائیل لبنان را تهدید کرده و گفت، حمله نیروهای هوایی اسرائیل به سوریه در شب گذشته حامل پیام مهمی برای لبنان بود و این مقوله ضروری برای هرگونه مقابله در جبهه شمالی است.

علاوه بر این نقض‌های هوایی حریم هوایی لبنان در زمین نیز رژیم صهیونیستی به نقض‌های خود علیه تمامیت ارضی آن ادامه می‌دهد. در این راستا، منابع آگاه به النشره اعلام کردند، اقدام رژیم صهیونیستی به ادامه ساخت دیوار بتنی در منطقه مورد مناقشه در محله المحافر واقع در العدیسه چالش آشکار با درخواست بین‌المللی به ویژه با نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) است که بارها خواستار توقف ساخت این دیوار شده‌اند، زیرا این منطقه‌ از زمان ترسیم خط آبی میان لبنان و اسرائیل تحت حفاظت قرار دارد. همچنین ادامه روند ساخت این دیوار به معنای ناکارآمدی یونیفل به عنوان نماینده شورای امنیت است که با استقرار آن در جنوب لبنان طی دو مرحله موافقت کرد، مرحله نخست پس از یورش اسرائیل به لبنان بود و سپس بعد از حمله رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ به لبنان تعداد این نیروها افزایش یافته و به ۱۳ هزار سرباز در جنوب اللیطانی رسید.

این منابع گفتند، اسرائیل به ساخت دیدار در العدیسه و خاک لبنان در مقابل شهرک‌یهودی‌نشین مسکافعام اکتفا نمی‌کند بلکه دست به حفر خندق‌ها در زیرساخت دیوار می‌کنند؛ مساله‌ای که این رژیم را قادر می‌سازد لبنان را شناسایی کند. همچنین ارتش اسرائیل کار ایجاد دیوار آهنی بر دیوار بتنی را در مقابل شهرک العدیسه از سر گرفته است.

طبق اعلام این منابع، نقض‌های قطعنامه ۱۷۰۱ توسط رژیم صهیونیستی بیش از حد شده و از آغاز ۲۰۱۹ این رژیم ۷۰ مرتبه اقدام به نقض این قطعنامه کرده که در راس آن حفر خندق در وادی هونین در مقابل شهرک مرکبا قرار دارد؛ مساله‌ای که ارتش اسرائیل را مظنون به ایجاد منطقه نظارتی بر خاک لبنان از هفت روستا می‌کند؛ منطقه‌ای که حفاظت آن در ترسیم خط آبی برعهده لبنان نهاده شده است. همچنین از جمله نقض‌های این رژیم به جز ساخت دیوار، انفجار تونل‌ها و غارهای کشاروزان لبنانی، تهدید مردم جنوب لبنان از طریق تلفن همراه آنها، تعقیب چوپانان در تپه‌های شبعا و کفرشوبا، تیراندازی به آنها از طریق کمین‌گاه‌هایی در لبنان، پرواز جنگنده‌های رژیم در حریم هوایی لبنان، نقض تمامیت ارضی این کشور، حملات قایق‌های جنگی اسرائیل به آب‌های منطقه‌ای، تعقیب صیادان، انداختن نور به هنگام شب به سمت قایق‌های آنها و تهدید آنها و درخواست از صیادان برای ترک این آب‌ها و دور شدن از ساحل است.

این منابع در ادامه اعلام کردند، دیدار نظامی سه‌جانبه هفته آتی در ناقوره برگزار می‌شود و ۷۰ نقض خط آبی و لبنان را مورد بررسی قرار خواهد داد، همچنین دیپلماسی این کشور در حال تهیه شکوائیه برای ارائه به شورای امنیت درخصوص نقض‌های مستمر حریم هوایی لبنان توسط رژیم صهیونیستی است.

بنابر آنچه گفته شد، منابع تاکید کردند، ارتش لبنان به موضع‌گیری در مقابل اشغال‌گری و اقدامات غیرقانونی اسرائیل ادامه خواهد داد و دستورکار قاطعانه‌ای برای مقابله با هرگونه تجاوز صادر کرده است. همچنین نیروهای یونیفل به اقدامات در مرزهای لبنان نظارت داشته و فرماندهان خود را در الناقوره در جریان آنچه در اطراف خط آبی رخ می‌دهد، قرار می‌دهند و برای ممانعت از هرگونه وقوع تنش و یا وخیم شدن اوضاع با طرف ذی‌ربط به سرعت تماس حاصل می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسراييل لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۳۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب‌ الله لبنان به نظامیان و مراکز نظامی صهیونیستی

به گزارش جام جم آنلاین، حزب‌ الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از حمله‌های جدید خود علیه نظامیان و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌ های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌ الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۲:۳۵ عصر امروز سه‌شنبه بیست‌وسوم آوریل ۲۰۲۴ تجمع نظامیان دشمن اسرائیلی را در اطراف موضع العاصی با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

همچنین در بیانیه دیگر حزب‌ الله لبنان آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴:۱۰ عصر امروز سه‌شنبه بیست‌وسوم آوریل ۲۰۲۴ موضع الرادار در مزارع اشغالی شبعا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

علاوه بر این موضع صهیونیستی «رویسات العلم» واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا نیز از سوی حزب‌الله لبنان هدف حمله موشکی قرار گرفت.

همچنین نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه‌های اشغالی «حرش رامیم» و «تله الکرنتینا» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی از سوی حزب‌الله لبنان با گلوله‌های توپخانه هدف قرار گرفتند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که ۵ موشک از سمت لبنان به سوی «مرگلیوت» شلیک شده و آژیر هشدار در این منطقه به صدا درآمده است.

از سوی دیگر حمله‌های رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان نیز ادامه دارد. خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی «وادی البیاض» و منطقه «الساقیه» در شهرک «حولا» واقع در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان نیز از حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «بلیدا» و حمله توپخانه‌ای ارتش این رژیم به اطراف «حولا» و «وادی شبعا» در جنوب لبنان خبر داد.

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به تانکر حامل سوخت در لبنان
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • حمله رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی در لبنان + فیلم
  • حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد
  • رژیم‌صهیونیستی نمی‌تواند تا ابد بجنگد
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • رژیم صهیونیستی تحمل تا ابد جنگیدن را ندارد
  • حمله حزب‌ الله لبنان به نظامیان و مراکز نظامی صهیونیستی